اخبار داغ

دوست داشتم با پیکان همکاری‌ام را ادامه می‌دادم اما بودجه ندادند؛

تارتار: هر جایی رفته‌ام تیمم حدود ۵ تا ۶ پله در جدول صعود داشته/ ذوب‌آهن به‌خاطر مشکلات فنی نتیجه نگرفت نه مسائل مالی

تارتار: هر جایی رفته‌ام تیمم حدود ۵ تا ۶ پله در جدول صعود داشته/ ذوب‌آهن به‌خاطر مشکلات فنی نتیجه نگرفت نه مسائل مالی
سرمربی جدید تیم ذوب‌آهن گفت: بیشتر مشکلات ذوب آهن فنی بوده و وقتی همه شرایط برای یک تیم فراهم می‌شود به جز بحث فنی چیزی نمی‌ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی تارتار درباره دلیل جدایی خود از تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: خیلی دیر به آن تیم اضافه شدیم و ۲-۳ روز مانده به شروع لیگ این اتفاق افتاد. حتی در هفته دوم استعفا دادم. البته می‌دانستم باشگاه این عذر را قبول نمی‌کند. زیرا تیم پیکان در آن هفته ۳ امتیازی بود و در میانه‌های جدول قرار داشت. آن شوک به تیم وارد شد و بچه‌های ما خودشان را به من و کادر فنی ثابت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: در ادامه به تک تک بازیکنان پیکان افتخار کرده و الان هم به این بازیکنان مستعد افتخار می‌کنم در نهایت توانستیم در پایان فصل جایگاه خیلی خوبی داشته باشیم.
,
 
,
سرمربی سابق پیکان درباره تمایل به ادامه همکاری با این باشگاه گفت:‌ ادامه همکاری را دوست داشتم اما بارها و حتی در جلسه‌ای که با اکبر محمدی برگزار کردم گفتم پیکان توانست با رسیدن به رتبه هفتم کار بزرگی انجام بدهد. در این وضعیت طبیعی است نمی‌پذیرم تیم ما فصل آینده در جایگاه هشتم یا نهم قرار بگیرد و باید پیشرفتی در کارمان باشد. این ایده مستلزم افزایش بودجه باشگاه پیکان بود تا بتوانیم هم بازیکنان آزاد را جذب کنیم و هم بازیکنان باکیفیتی به تیم بیاوریم متأسفانه بودجه باشگاه پیکان محدودیت داشت و نتوانستیم همکاری‌مان را ادامه بدهیم از تمام ارکان این باشگاه که یکسال خوب کنار هم داشتیم تشکر می‌کنم.
,
 
,
تارتار درمورد کم بودن‌ بودجه تیم‌هایی مثل پیکان تاکید کرد: وقتی بودجه باشگاه پیکان را با تیم‌های دیگر مقایسه می‌کنم به همین موضوع می‌رسم.  آدم جاه‌طلبی هستم و خودم دوست دارم بالاتر بروم. در این سال‌ها هر جایی رفته‌ام تیمم حدود ۵ تا ۶ پله در جدول صعود داشت. دوست دارم هر جایی می‌روم سبب پیشرفت باشم و خودم در کنار آن تیم پیشرفت کنم. متأسفانه برای باشگاه پیکان بودجه‌ محدودی در نظر گرفته‌اند اگر بخواهیم ۳ تیم ارزان لیگ در فصل گذشته را  شناسایی کنیم، قطعا یکی از آن‌ها همین تیم است. وقتی چنین بودجه‌ای برای تیم در نظر گرفته می‌شود به این حرف می‌رسیم که تیم پیکان فقط می‌خواهد در لیگ برتر بماند.
,
 
,
وی درباره چالش حضورش در تیم ذوب‌آهن که در سه فصل اخیر نتایج خوبی کسب نکرده اذعان داشت: اعتقاد دارم بزرگ‌ترین چالش دوران مربیگری من رفتن به تیم مسجدسلیمان بود آن تیم با آن امکانات و بودجه و فعالیت در منطقه محروم کار کردن خیلی سخت بود اما ذوب‌آهن اینگونه نیست زیرا تیمی است که در فینال آسیا بازی کرده و از لحاظ ساختاری بسیار وضعیت خوبی دارد. بودجه‌اش هم مناسب است نمی‌گویم خیلی بالا است اما در رده متوسط لیگ ما هستند.
,
 
,
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: این شرایط کار را برای ما مهیا می‌کند تا تمام تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذاریم. فکر نمی‌کنم کار کردن در ذوب‌آهن خیلی سخت باشد زیرا مدیریت بسیار قابل احترامی دارد. طبق صحبت‌هایی که با هم داشتیم دیدگاهشان هم مناسب و قابل احترام است. حیف است ذوب‌آهن هر سال در چنین وضعیتی قرار بگیرد. برخی مشکلات هست اما از طرف باشگاه نیست بلکه از طرف بازیکنان و کادر فنی بوده و آنها باید در چنین بستری نتایج لازم را کسب کنند. 
,
 
,
تارتار در مورد وضعیت روحی‌ و روانی ذوب آهن توضیح داد: بیشتر این مسائل به دلیل مباحث فنی بوده هر چند باید به موارد داوری سال گذشته اشاره کنم. در نیم‌فصل اول ذوب‌آهن از لحاظ داوری خیلی متضرر شد و این موضوع را کامل به یاد دارم. اما بیشتر مسائل فنی بوده و وقتی همه شرایط برای یک تیم فراهم می‌شود به جز بحث فنی چیزی نمی‌ماند. مربی در شرایط مشکلات مالی از لحاظ روحی و روانی باید در طول فصل تیمش را آماده نگه دارد اما وقتی شرایط فراهم باشد و در این وضعیت اقتصادی تیمی دغدغه مالی نداشته باشد نتیجه نگرفتن آن به مسائل فنی بازمی‌گردد.
,
 
,
وی عنوان کرد:‌ باید از لحاظ ساختار تیم‌مان را کاملا متحول کرده زیرا ذوب‌آهن به شکلی بسته شده که بازیکنانش از لحاظ زوج‌سازی و مثلث‌سازی کنار هم خوب نبودند. این تیم در پست‌های مختلف خوب بسته نشده به دیدگاه افرادی که این تیم را بستند احترام می‌گذاریم اما نتایج نشان داده مشکلات زیادی داشتند.
,
 
,
وی در مورد شرایط فنی ذوب‌آهن تصریح کرد:‌ باید در بخش یارگیری که خیلی اهمیت دارد، خوب عمل کنیم هر چند که زورمان به تیم‌های متمول نمی‌رسد. برخی تیم‌ها برای جذب یک بازیکنان بالای ۱۵ میلیارد هزینه می‌کنند. زورمان به این تیم‌ها نمی‌رسد اما باید تیمی ببندیم تا در سال اول، شخصیتی که در دو سه فصل اخیر از دست ذوب‌آهن رفته باز گردانیم. برای سال دوم می‌توانیم خودمان را حتی برای کسب سهمیه آسیا و حضور در کورس قهرمانی آماده کنیم. باز هم می‌گویم باید در سال اول شخصیت از دست رفته را به ذوب‌آهن بازگردانیم.
,
 
,
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد هزینه‌های صورت گرفته در بعضی تیم‌‌ها گفت:‌ واقعا نمی‌شود کاری کرد زیرا فوتبال حرفه‌ای است. فوتبال ما هم با وجود حرفه‌ای بودن در خیلی از مسائل حرفه‌ای نیست. زمانی می‌توانیم اینگونه قرارداد بستن‌ها را آزاد بگذاریم که همه تیم‌ها حق پخش بگیرند و بتوانند با هم رقابت کنند. خیلی از مسائل دیگری هم وجود دارد که باشگاه‌ها می‌توانند از آن درآمد زایی کنند اما وقتی چنین شرایطی ندارند برخی تیم‌ها برای نیفتادن و سقوط نکردن  می‌جنگند و برخی تیم‌ها برای پیروزی می‌جنگند.
,
 
,
وی افزود: این موضوع در کشوری که از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارد نوعی تبعیض بوده و باید نظارتی وجود داشته باشد تا اینقدر در فوتبال‌مان ریخت و پاش نشود. دخل و خرج در کشورمان مشخص است اما باید قابل تحمل باشد. مردم ما در این شرایط اقتصادی خیلی سختی کشیده‌اند و وقتی می‌بینند یک فوتبالیست در یک فصل ۲۰ میلیارد تومان پول می‌گیرد دل آنها می‌شکند. این شرایط غیرقابل تحمل می‌شود و شاید خیلی از مردم از فوتبال بدشان بیاید. باید نظارتی باشد تا دست کم درباره این مبالغ تعدیل صورت بگیرد و بین تیم‌ها تا این اندازه تفاوت نباشد. 
,
 
,
تارتار درباره اینکه لیست خود را به ذوبی‌ها تحویل داده بیان داشت: ‌لیست خود را داده‌ام اما نمی‌دانیم می‌توانیم از لیست بازیکنی بگیریم یا خیر زیرا هر بازیکنی می‌آید، بلافاصله می‌گوید فلان تیم صنعتی که از آن اسم نمی‌برم و کارش برای قهرمانی و کسب سهمیه حرفه‌ای بوده به من پیشنهاد داده. کاری به این تیم‌ها نداریم اما هر بازیکنی می‌آید می‌گوید فلان باشگاه این مبلغ پیشنهاد داده در این وضعیت نمی‌توانیم کاری کنیم باید اجازه بدهیم ۵، ۶ تیمی که هزینه می‌کنند یارانشان را بگیرند و سپس سراغ هر چه در بازار ماند برویم . واقعا کار خیلی سختی دارد.
,
 
,
تارتار که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در نهایت عنوان کرد:‌ خیلی خوشحالم که به تیم ذوب‌آهن رفتم از هواداران می‌خواهم برای بازگشت به روزهای خوب مقداری صبور باشند و از پیشکسوتان قابل احترام ذوب‌آهن هم می‌خواهم همه جوره ما را حمایت کنند تا بتوانیم فصل خوبی را با این تیم رقم بزنیم.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه