اخبار داغ

پیرغلام امام حسین (ع) در یزد:

عزاداری اباعبدالله (ع) شادی معنوی به دل راه می‌دهد

عزاداری اباعبدالله (ع) شادی معنوی به دل راه می‌دهد
ثابتیان پیرغلام امام حسین (ع) در یزد گفت: شادی و نشاطی که در مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) به انسان می‌رسد نشاطی معنوی برآمده از دل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن ثابتیان پیرغلام امام حسین (ع) در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه از سن پنج‌سالگی در مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) شرکت داشته‌ام، گفت: به لطف خدای متعال، از دوران کودکی تا به امروز توفیق داشته‌ام که در مراسمات عزای سیدالشهدا (ع) شرکت فعال داشته باشم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی حضور در مجالس عزاداری سالار شهیدان را بسیار با برکت دانست و اضافه کرد: بی‌مقدمه و بی‌اغراق بگویم شخصاً در زندگی خود آثار بسیاری را درک کرده‌ام که حاصل این حضور بوده است.

,

ثابتیان افزود: بدون شک تمام عزاداران این ماه عزیز برکات ارزشمند این حضور را درک کرده‌اند و نمی‌توان به توضیح و تفسیر آن‌ها پرداخت.

,

پیرغلام امام حسین (ع) در یزد با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند مجلس اباعبدالله شادی را از دل دور می‌کند، شاید از دنیایی ماورایی و اندیشه‌ای خاص آمده‌اند، گفت: شادی و نشاطی که در مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) به انسان می‌رسد نشاطی معنوی برآمده از دل است که در نوع خود ناب بوده و در کمتر محل و معدود زمانی می‌توان آن را یافت.

,

وی ادامه داد: عزاداری به نفس خود غم دارد و تعدد آن ممکن است انسان را ناراحت کند ولی عزاداری که برای امام شهیدان باشد و با نیت خالص انجام گیرد همواره دل را زنده نگه می‌دارد و نشاطی ناب را به دل هدیه می‌دهد.

,

ثابتیان در پایان خاطرنشان کرد: ماه محرم است که مردم را بیدارتر، پویاتر و همدل می‌کند، اجازه راه یافتن غم و اندوه و تنهایی را به دل‌ها نمی‌دهد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه