اخبار داغ

تاراج کبدی کاران ایرانی توسط هندی ها؛

قصه پر غصه قطب کبدی آسیا / هیئت کبدی گلستان حتی یک دفتر ساده هم ندارد!

قصه پر غصه قطب کبدی آسیا / هیئت کبدی گلستان حتی یک دفتر ساده هم ندارد!
روز ملی کبدی بهانه ای شد تا بخواهیم به دیدار رییس هیئت کبدی کبدی گرگان و مربی تیم ملی جوانان برویم اما در ادامه که می خوانید خواهید دانست چرا ما میزبان مسوول هیئت کبدی شهرستان گرگان و مربی گلستانی تیم ملی کبدی در دفتر گلستان ما بودیم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سوم شهریور ۳ سال پیش اولین بار که بانوان ایران در یک رشته تیمی آواز قهرمانی در المپیک آسیایی سردادند آن قدر مهم و خاطره ساز شد که همان را روز ملی کبدی نام گذاری کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

ورزشی که مبدع آن کشور ما نبود اما خیلی خوب و حساب شده توانستیم نام و آوازه ای برای خود در جهان ثبت کنیم و ایران را به یکی از قطب های اصلی این رشته ورزشی تبدیل کنیم اتفاقی که در کمتر رشته ورزشی برای ما رخ می دهد.

,

کمتر پیش می آید برای ورزش ایران که وقتی نام مسابقه ای در ورزش گروهی مطرح می شود بلافاصله یک مدال خوشرنگ را برای آن کنار بگذاریم که نتیجه آن سرمایه گذاری اجتماعی و اشتیاق بسیار جوانان شود.

,

با همه این تعاریف گلستان از همان روزهای اول به قطب کبدی کشور تبدیل شد تا جایی که هر کجا اردوی تیم ملی برگزار می شود امکان ندارد چند ورزشکار و مربی به اردو دعوت نشوند و یا رییس فدراسیون کبدی و حتی در این روزها سرپرست فدراسیون جهانی نیز استان گلستان باشد.

,

بهترین مدافع جهان از روستای محمدآباد توانسته به بهترین لیگ کبدی جهان راه پیدا کند و فاضل اتراچالی به نامی تبدیل شود که هر مهاجمی آوازه اش را می شنود خود را صید این شکارچی کبدی بداند.

,

روز ملی کبدی بهانه ای شد تا بخواهیم به دیدار سید مهدی حسینی رییس هیئت کبدی کبدی شهرستان گرگان و موسوی مربی تیم ملی جوانان برویم اما در ادامه که می خوانید خواهید دانست چرا ما میزبان مسوول هیئت کبدی شهرستان گرگان و مربی گلستانی تیم ملی کبدی در دفتر گلستان ما بودیم!

,

ورزشکاران کبدی همیشه در فعالیت های اجتماعی و کمک رسانی فعال بودند منشا این موضوع را چه می دایند؟ 

, ورزشکاران کبدی همیشه در فعالیت های اجتماعی و کمک رسانی فعال بودند منشا این موضوع را چه می دایند؟ ,

حسینی با بیان اینکه ورزشکاران کبدی مسائل فرهنگی و اخلاق ورزشی را همیشه سر لوحه کار خود قرار داده اند خاطرنشان کرد: سیل آق قلا جریان پبدا کرد بچه های ملی پوش کبدی سالنی که برای تمرین داشتیم را به سیل زدگان اختصاص دادند و جمعیت زیادی را اسکان دادند و پذیرایی کردند.

,

بهترین مدافع جهان و سایر لژیونرهای گلستانی این رشته با ماشین های شخصی خود برای رفت و آمد سیل زدگان و انتقال آن ها به سالن ها اقدام می کردند.

,

بچه های ما حتی نسبت به جمع آوری کمک هایی از ورزشکاران سایر استان ها اقدام کردند که پس از سیل در قالب یک کامیون پتو و فرش آن ها را بین خانواده های سیل زده توزیع کردند.

,

, ,

زمان کرونا در بحث ضدعفونی علاوه بر فعالیت های میدانی 6 مرحله توزیع کمک های مومنانه توسط کبدی کاران را داشتیم که ارزش مالی آن چیزی حدود ۲۵۰ میلیون تومان بود.

,

چند سال است بحث ایجاد آکادمی حرفه ای کبدی در گلستان به عنوان قطب این ورزش مطرح است سرانجام این کمپ چه شد؟

, چند سال است بحث ایجاد آکادمی حرفه ای کبدی در گلستان به عنوان قطب این ورزش مطرح است سرانجام این کمپ چه شد؟,

یکی از مشکلات اصلی کبدی استانی که حرف اول کشور را می زد این بود مجموعه ای در شان این ورزش نداشتیم، به همین جهت طرحی را به عنوان آکادمی تخصصی کبدی آماده کردیم و در اختیار مسوولان قرار دادیم.

,

در این طرح برای تمام زیر شاخه های کبدی زیر ساخت آن طراحی شد که توان پاسخگویی استعدادیابی و برگزاری اردوهای استانی و ملی را دارد.

,

بهترین زمین با شرایط ویژه را برای ایجاد کمپ آماده کردیم و به مسوولان اعلام آمادگی کردیم بارها با مدیران و نمایندگان جلسه گذاشتیم تا حمایت های خود را برای احداث این کمپ انجام دهند که امیدواریم فراکسیون ورزش مجلس و اداره کل ورزش و جوانان از ما برای احداث این کمپ حمایت کنند.

,

حتی یک دفتر برای هیئت استان نداریم!

, حتی یک دفتر برای هیئت استان نداریم!, حتی یک دفتر برای هیئت استان نداریم!,

استان های دیگر حتی در رشته های دیگر اگر بخواهند در استان گلستان اردو بزنند و نیاز به اسکان داشته باشند این آکادمی می تواند نیازهای آنان را تامین کند، یکی از معضلات ما این است بیشتر ورزشکاران و مربیان ما برای گلستان هستند که اگر بخواهند اردوی تیم ملی شرکت کنند باید برای مدت طولانی به استان های دور دست سفر کنند که با احداث کمپ این معضل نیز حل می شود.

,

ما در گلستان زیر ساخت های اساسی مرتبط به این رشته را نداریم، یک سالن تمرین به ما داده اند تمام امکاناتش مشترک است بچه ها در حال تمرین هستند به یکباره مشاهده می شود برق سالن به دلیل بدهی قطع می شود به اسم خانه کبدی سالن زده اند اما به صورت کامل نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم.

,

زیرساخت این کمپ اگر آماده شود تیم بانوان که در حال افت است می تواند خود را ترمیم کند و بهترین بازیکنان را تحویل تیم ملی دهیم.

,

استان های دیگر با تجهیز امکانات برای خود توانسته اند از ما عبور کنند بازیکن ملی پوش ما می خواهد استخر برود باید به ۱۰ جا تماس بگیریم تا برایش یک استخر آب درمانی هماهنگ کنیم اگر این آکادمی را داشته باشیم دیگر این اتفاقات رخ نمی دهد.

,

بارها مسوولان خواسته اند با هیئت کبدی جلسه ای را برگزار کنند اما حتی یک دفتر ساده برای هیئت استان هم نداریم تا بتوانیم جلسات خود برگزار کنیم و این در صورتی است برخی هیئت ها ظرفیت ها را در اختیار قرار گرفته اند که حتی یک مدال آور را ندارند اما دارای دفتر هستند!

,

وزیر نگاه حمایتی دارد اما برخی پیگیری نمی کنند

, وزیر نگاه حمایتی دارد اما برخی پیگیری نمی کنند, وزیر نگاه حمایتی دارد اما برخی پیگیری نمی کنند,

وضعیت بازیکنان جوان کبدی در گلستان و کشور چگونه است؟

, وضعیت بازیکنان جوان کبدی در گلستان و کشور چگونه است؟,

موسوی مربی تیم ملی جوانان کبدی نیز در پاسخ به این سوالات که انگار دل پر دردی داشت، اظهار کرد:  گلایه های ما نسبت به تجهیزات گلستان در رشته کبدی تکراری شده نیازمند این هستیم تا رسانه ها بیشتر بچه های کبدی را حمایت کنند چرا که بعد جلسات مدیران دیگر ما را حمایت نمی کنند.

,

در استان ما مگر چند قهرمان ملی داریم؟ بیشتر بار وزنه ای مدال آوری در المپیک آسیایی بر دوش بچه های کبدی قرار می گیرد اما حتی تجلیل ساده در حد استان های دیگر هم صورت نمی گیرد.

,

اگر بودجه قهرمانی وزارتی بر حسب مدال به استان ها تعلق می گیرد حداقل ۱۰ درصد سهم ورزشکاران کبدی به ما بدهند تا بتوانیم زیر ساخت های حداقلی را بریا تیم های پایه خود فراهم کنیم.

,

وزیر ورزش تاکید داشت پایگاه ویژه ای بابت کبدی به استان گلستان به عنوان قطب این ورزش تعلق گیرد تا کمپ تیم های ملی شود اما برخی از مسوولان از این موضوع نتوانستند استفاده کنند و از فرصت نگاه ویژه وزیر ورزش استفاده کنند.

,

, ,
استان های دیگر هزینه مربیان و بازیکنان استان ما را می دهد که همین موضوع باعث شده بازیکنان گلستان برایاستان های دیگر بازی کنند و مربیان نیز تیم های دیگر را هدایت کنند.
,
 
,
بارها بچه های کبدی با حکم قهرمانی برای اشتغال اقدام کردند و دیگر شرایط لازم را داشتند اما زمانی که مطرح می شود به ما این پاسخ را می دهند هیچ جایگاهی را نداریم، این در صورتی است که استان های دیگر به صورت تمام و کمال از قهرمانان خود حمایت می کنند.
,
 
,
من در طول سال های گذشته در چند استان مربیگری و بازیکن پروری کرده ام اما این موضوع در استان خودمان غفلت شده حتی برای برخی از تیم ها این شرط را گذاشته ام باید مسابقات در گلستان برگزار شود و از بازیکنان گلستانی استفاده کنم تا قبول مربیگری کنم.
,
 
,
بهترین و گرانترین مدافع جهان از استان ما است شبکه های خارجی از زندگی این فرد مستند درست کرده اند اما رسانه های ما در استان نگاه ویژه ای به جایگاه این نوع ورزشکاران ندارند که انتظار داریم کمی حمایت ها از این رشته و جوانان نام آور کبدی بیشتر شود تا انگیزه این بچه ها نیز از بین نرود.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه