اخبار داغ

رییس سازمان صمت خراسان شمالی تشریح کرد:

تدابیر اجرایی برای خاموشی التهاب بازار سیمان خراسان شمالی/قیمت سیمان کاهش یافت

تدابیر اجرایی برای خاموشی التهاب بازار سیمان خراسان شمالی/قیمت سیمان کاهش یافت
حسین حاجی بگلو از تدابیر بکارگرفته شده برای از بین بردن التهاب قیمت سیمان در بازار استان خبر دادو گفت: با تدابیر انجام شده قیمت سیمان در بازار خراسان شمالی کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین حاجی بگلو، رییس سازمان صمت خراسان شمالی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بوجود آمده و تدابیر بکار گرفته شده برای مدیریت بازار سیمان استان اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته، در سطح کشور قطعی پیاپی برق موجب شد که کارخانجات از جمله کارخانجات تولید سیمان به صورت موقت خطوط تولید خود را متوقف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

حاجی بگلو افزود: در کارخانه سیمان بجنورد به جز یک خط تولید، مابقی خطوط تولید این کارخانه به صورت موقت متوقف شدند.

,

وی همچنین عنوان کرد: کاهش میزان تولید سیمان در کشور موجب شد تا میزان عرضه کالای سیمان برای فروش در بازار بورس کشور نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی افزود: این شرایط بوجود آمده موجب سوء استفاده عده ای در انجام قیمت گذاری های کاذب این کالا در بازار کشور و خروج خارج از شبکه آن شد.

,

وی بیان کرد: در استان، تا روز یکشنبه جاری قیمت هر پاکت سیمان از 34 هزار تومان به 54 هزار تومان رسید.

,

حاجی بگلو افزود: این در حالی است که قیمت هر پاکت سیمان در بازار بورس به بهای 26 هزار تومان به فروش می رسد.

,

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که نیاز استان به این کالا روزانه دو هزار تن است که حدود 40 درصد از کل حجم تولید کارخانه سیمان بجنورد را شامل می شود، اعلام کرد: با التهاب بوجود آمده در عرضه و قیمت این کالا در استان، تصمیم گرفته شد که برای خاموشی این التهاب بوجود آمده، کارخانه سیمان بجنورد ابتدا روزانه دو هزار تن نیاز بازار استان به این کالا را تامین و به متقاضیان واقعی تحویل دهد و سپس مابقی تولیدات روزانه خود را به بازارهای مقصد ارسال کند.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی همچنین افزود: از روز گذشته یک بازرس مقیم در این کارخانه مستقر کرده ایم تا بارگیری ها، مقاصد بارگیری ها و متقاضیان خرید این کالا از این کارخانه را پایش و رصد کند.

,

وی خاطر نشان کرد: هر روزه نیاز سیمان پروژه های عمرانی در حال اجرا در سطح استان از محل این کارخانه تامین خواهد شد.

,

حاجی بگلو همچنین گفت: نیروی انتظامی و اداره کل تعزیرات حکومتی استان نیز با عاملان خروج خارج از شبکه سیمان از استان برخورد قانونی خواهند داشت.

,

وی در ادامه تصریح کرد: با تدابیر بکار گرفته شده، از روز گذشته قیمت سیمان به پاکتی 44 هزار تومان کاهش یافته است.

,

رییس سازمان صمت خراسان شمالی یادآور شد: تا به کنون در زمینه احتکار و یا توزیع خارج از شبکه کالای سیمان در استان، گزارش تخلفی به این سازمان ارسال نشده است و پرونده ای در این دو زمینه تشکیل نشده اند.

,

به گزارش عصر اترک، سیدالجواد سیدالموسوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی نیز در این باره اعلام کرد: امسال 16 پرونده در زمینه گران فروشی و یک پرونده نیز در زمینه عدم صدور فاکتور برای سیمان در این اداره کل تشکیل و رسیدگی شده اند.

,

سیدالموسوی افزود: البته تخلفات مالی این پرونده ها کمتر از یک میلیون تومان بوده اند که اثر جدی بر التهاب آفرینی بازار سیمان استان نداشته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه