اخبار داغ

موسس کلبه مهربانی در اسفراین:

۲۰۰ هزار لبخند بر لبان مردم نشاندیم/ بازید و شناسایی نیازمندان ۶۲ روستای اسفراین

۲۰۰ هزار لبخند بر لبان مردم نشاندیم/ بازید و شناسایی نیازمندان  ۶۲ روستای اسفراین
کلبه مهربانی که در ابتدا فقط با کمک چند تن از خیرین راه اندازی شده این روزها به یک مرکز خیریه یا درستر، مرکز کارآفرینی در اسفراین تبدیل شده وتوانسته ۲۰۰ هزار لبخند را بر لبان مردم این دیار بنشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمانه سدیدی، موسس کلبه مهربانی اسفراین در گفتگوبا خبرنگار عصر اترک در اسفراین گفت: کلبه مهربانی از سال ۱۳۹۶ با عزم جدی خیرین و با کمک و حمایت اعضای خانواده ام و با یک شروع شبانه روزی آغاز شد و بعد از دوندگی سه ماهه در شهریور ماه ۱۳۹۶ کلبه مهربانی اسفراین برای اولین بار افتتاح شد و افراد خیر جدیدی به ما پیوستند و هر ماه ایده جدیدی به کار ما افزوده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

 

,

سدیدی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ هزار ثبت لبخند آرزو داشتیم که توسط مردم اسفراین به ثبت رسید،افزود: با کمک مردم ، دیوار مهربانی را به جای اینکه همانند شهرهای دیگر جمع کنیم یا بلا استفاده بگذاریم با همدلی به کلبه مهربانی ارتقا دادیم و اینجا حالا مکانی شده که هر کسی وارد این مکان می شود نمی‌دانند که او خیر است یا نیازمند و هدف ما حفظ کرامت انسانی در این اقدام بوده است .

,

 

,

وی گفت: در این کلبه ثبت لبخند از یک پرس قورمه سبزی برای فرد نیازمند تا خرید لباس پلیس برای کودکی که بضاعت مالی ندارد، انجام می شود.

,

 

,

سدیدی ادامه داد: کارهایمان را بر اساس نیازهای جامعه اولویت بندی می کنیم و به دنبال رفع نیاز یا ثبت لبخند می رویم، تهیه لوازم تحریر و تبلت برای دانش آموزان، اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی و حتی تهیه شیر خشک از کارهایی بوده که در این مرکز انجام شده است.

,

 

,

موسس کلبه مهربانی تصریح کرد: بسیاری از افراد کلبه مهربانی را به عنوان یک مرکز خیریه می شناسند در صورتی که ما کار آفرینی کرده‌ایم و هرکسی را نسبت به مهارتی که دارد یا می تواند داشته باشد به جاهای مختلف معرفی می کنیم و برای افرادی که نیاز به آموزش دارند کلاس های آموزشی برگزار می کنیم و همچنین ایجاد کارگاه خیاطی و کار در منزل نیز از جمله کارهای این موسسه است .

,

 

,

وی تاکید کرد: موضوعی که ما به دنبال آن هستیم این است که کار خیر را به یک فرهنگ خوب با نمود بیرونی تبدیل کنیم به همین منظور بعد از حضور ما در فضای مجازی و تشویق مردم این فرهنگ سازی صورت گرفت و اولین بار شب یلدای سال ۱۳۹۶ بسیاری از فعالیتهای خیرین مساجد در فضای مجازی منتشر شد  و هم اکنون شعار فرهنگ سازی نیکوکاری با مشارکت مردمی در شهرستان اسفراین ،به خوبی جامعه عمل پوشیده و در دو سال اخیر و شرایط کرونایی در اجرای طرح‌" کمک‌های مومنانه" مردم را پای کار آوردیم .

,

 

,

سدیدی گفت:همواره افراد به صورت پنهانی در امور خیریه شرکت می‌کردند و سعی نمی شد که کار خوب نمود پیدا کند و تبدیل به یک فرهنگ خوب شود اما ما خواستیم این کار نمود پیدا کند تا افراد بیشتری یاد بگیرند و این فرهنگ سازی باعث شده  به طور مثال اگر در سال‌های قبل ۲۰ نفر در این کارها مشارکت می کردند هم اکنون به واسطه این فعالیت ها صدها نفر خیر پای کار آمدند و جای بسیار خوشحالی دارد که باعث شدیم یک سری افراد پای کار بیایند و در این کار خیر سهیم  شوند.

,

وی ادامه داد: از جمله مواردی طی این سال ها در فعالیت های خود اضافه کردیم آشنایی با حقوق شهروندی، فرهنگ سازی حفظ محیط زیست، ساماندهی مراسم های عروسی، تهیه جهاز برای نوعروسان و ایجاد اشتغال و کارآفرینی بوده است .

,

 

,

وی با بیان خاطره ای از سال های فعالیت کلبه مهربانی گفت: بعد از افتتاح کلبه خانمی آمدند و تا زمانی که دفتر کلبه مهربانی خلوت شد منتظر ماندند و در آخر ضمن تشکر فراوان از راه اندازی کلبه مهربانی گفت، یک بار برای برداشتن یک جفت کفش مورد نیازم از دیوار مهربانی ۳ ساعت در همان نزدیکی ماندم تا محل خلوت شود و بتوانم آن کفش را بردارم تا خجالت زده نشوم، ابتدا از این سخن بسیار ناراحت شدم اما در واقع خوشحال بودم از اینکه یک کار مثبت و خداپسندانه انجام دادیم.

,

 

,

وی ادامه داد: دیوارهای مهربانی در شهرهای دیگر جمع شد اما شهر اسفراین تنها شهر در کل کشور است که دیوار مهربانی را تبدیل به کلبه مهربان کرد و با پیشرفت عالی تبدیل به یک انجمن مردمی شد.

,

 

,

مسئول کلبه مهربانی تاکید کرد: در طول چهار سال فعالیت کلبه مهربانی به ۶۲ روستا سر زدیم و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شدیم  نیازمندان شناسایی شدند و پیگیر رفع مشکل آنان هستیم.

,

 

,

سدیدی  با اشاره به دوخت کیسه های پارچه ای که با هدف اجتماعی و فرهنگ سازی بصورت شغل برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است، افزود : امیدواریم روزی برسد که به یک انجمن کارآفرینی برسیم و مسئولین همکاری بیشتری برای رونق گرفتن این مشاغل داشته باشند .

,

 

,

وی در پایان از تمام کسانی که در همه مراحل همراه بودند و پا به پا کمک کردند تشکر و قدردانی کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه