وی افزود: تجربه زیستی در دوران کرونا در کنار فرصتهایی که برای ورود آموزش مجازی به عنوان یکی از رویکردهای نوین به عرصه تعلیم و تربیت ایجاد کرد، خسارتهای اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی زیادی به بار آورد که می توان به کاهش کیفیت آموزشی و کاهش شوق به یادگیری در دانش آموزان اشاره کرد و عبور از این بحران مستلزم برنامه ریزی های مناسب جهت توانمند سازی همکاران برای دوران پسا کرونا است و این امر با برگزاری کارگاهها و دوره های هم اندیشی با کیفیت ممکن خواهد بود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های مدیران و آموزگاران مدارس ابتدایی، افزود: به منظور رعایت عدالت آموزشی در مناطق محروم روستایی و با توجه به عدم دسترسی بخشی از دانش آموزان این مناطق به زیرساخت های لازم جهت استفاده از فضای مجازی، آموزگاران مدارس روستایی با تلاش مضاعف و انجام برنامه های ابتکاری و خلاقانه ضمن استمرار فرآیند آموزش در مدارس تحت تصدی خود بر رفع موانع موجود در این شرایط اقدام نمایند.
صالحی عنوان کرد: کیفیت در آموزش و پرورش و مدارس به تغییر و یا تغییراتی گفته می شود که در رفتارهای دانش آموزان بروز می کند و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می گردد، تنها معیار معتبر کیفیت، تغییر رفتار مطلوب دانش آموزان است، کیفیت در همه ابعاد رفتاری دانش آموزان ظاهر می شود یعنی از نوعی جامعیت و کلیت برخوردار است.
وی تاکید کرد: مدرسه پایگاهی برای هدایت فعالیتهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان است و کارکنان مدارس باید برای ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان برنامه ریزی نمایند و کیفیت آموزش جز بر دستان معلمان در کلاس درس شکل نمی گیرد و اگر خواهان رسیدن به کیفیت در آموزش و پرورش هستیم باید در ارتقای توانمندی معلمان برنامه های با کیفیتی داشته باشیم.
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته به همت تمامی همکاران، اقدامات خوبی در حوزه های مختلف از جمله تولید محتوای آموزشی در مدارس و در استودیو راه اندازی شده در جهت ارتقای آموزش های مجازی صورت گرفت و پس از این نیز کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در اولویت برنامه های این مدیریت قرار دارد.
انتهای پیام/
وی افزود: تجربه زیستی در دوران کرونا در کنار فرصتهایی که برای ورود آموزش مجازی به عنوان یکی از رویکردهای نوین به عرصه تعلیم و تربیت ایجاد کرد، خسارتهای اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی زیادی به بار آورد که می توان به کاهش کیفیت آموزشی و کاهش شوق به یادگیری در دانش آموزان اشاره کرد و عبور از این بحران مستلزم برنامه ریزی های مناسب جهت توانمند سازی همکاران برای دوران پسا کرونا است و این امر با برگزاری کارگاهها و دوره های هم اندیشی با کیفیت ممکن خواهد بود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های مدیران و آموزگاران مدارس ابتدایی، افزود: به منظور رعایت عدالت آموزشی در مناطق محروم روستایی و با توجه به عدم دسترسی بخشی از دانش آموزان این مناطق به زیرساخت های لازم جهت استفاده از فضای مجازی، آموزگاران مدارس روستایی با تلاش مضاعف و انجام برنامه های ابتکاری و خلاقانه ضمن استمرار فرآیند آموزش در مدارس تحت تصدی خود بر رفع موانع موجود در این شرایط اقدام نمایند.
صالحی عنوان کرد: کیفیت در آموزش و پرورش و مدارس به تغییر و یا تغییراتی گفته می شود که در رفتارهای دانش آموزان بروز می کند و به بهبود نظام آموزشی در تمامی حوزه ها منجر می گردد، تنها معیار معتبر کیفیت، تغییر رفتار مطلوب دانش آموزان است، کیفیت در همه ابعاد رفتاری دانش آموزان ظاهر می شود یعنی از نوعی جامعیت و کلیت برخوردار است.
وی تاکید کرد: مدرسه پایگاهی برای هدایت فعالیتهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان است و کارکنان مدارس باید برای ارتقای سطح کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان برنامه ریزی نمایند و کیفیت آموزش جز بر دستان معلمان در کلاس درس شکل نمی گیرد و اگر خواهان رسیدن به کیفیت در آموزش و پرورش هستیم باید در ارتقای توانمندی معلمان برنامه های با کیفیتی داشته باشیم.
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته به همت تمامی همکاران، اقدامات خوبی در حوزه های مختلف از جمله تولید محتوای آموزشی در مدارس و در استودیو راه اندازی شده در جهت ارتقای آموزش های مجازی صورت گرفت و پس از این نیز کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در اولویت برنامه های این مدیریت قرار دارد.
ارسال دیدگاه