اخبار داغ

به‌دنبال تحقق شعار سال بررسی شد؛

پیش‌بینی اشتغال‌زایی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با اجرای طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»/ رانت و امضاهای طلایی حذف می‌شوند

پیش‌بینی اشتغال‌زایی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با اجرای طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»/ رانت و امضاهای طلایی حذف می‌شوند
روز گذشته در مجلس شورای اسلامی کلیات طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» به تصویب رسید که بر اساس اظهارات نماینده مردم سبزار مجلس، اجرای این طرح باعث اشتغال‌زایی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و حذف رانت و امضاهای طلایی در صدور مجوزها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، در سال های اخیر مقام معظم رهبری(مدظله) تولید و اقتصاد را موضوع اصلی نامگذاری سال‌ها قرار دادند که نشان از اهمیت بسیار بالای این موضوع دارد اما با این وجود، طی سال های اخیر هنوز به نتیجه دلخواه در زمینه تولید نرسیده ایم از این رو ابتدا باید مشکلات و موانع پیش روی تولید بر طرف شود تا بتوانیم شاهد شکوفایی تولید و اقتصاد در کشور باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

در همین خصوص سید علی حسینی، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر موانعی برای رشد تولید پدید آمده است که علی رغم سرمایه گذاری های مناسب، اجازه تحقق اهداف توسعه و تولید را از کشور گرفته است که این امر باعث شده تا بخش زیادی از ظرفیت ها خالی بلااستفاده شوند.

,

خودکفایی در تولید مواد ضدعفونی بر پایه الکل با حذف مجوز تولید

, خودکفایی در تولید مواد ضدعفونی بر پایه الکل با حذف مجوز تولید, خودکفایی در تولید مواد ضدعفونی بر پایه الکل با حذف مجوز تولید,

وی افزود: حذف موانع اداری در صدور مجوز های اولین قدم برای حمایت از تولید است، به عنوان مثال در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیاز به تولید مواد ضد عفونی کننده افزایش چشمگیری داشت و در همین زمان برای تامین بازار و رفع مشکل کمبودها اعلام شد که تولید مواد ضد عفونی کننده ای که در آنها الکل استفاده می شود نیازی به دریافت هیچ مجوزی ندارد از این رو بررسی ها در این دوره نشان می‌دهد کمتر از یک ماه نیاز بازار به مواد ضد عفونی کننده در کشور تامین شد.

,

ضرورت اصلاح روند صدور مجوزها و قوانین موازی 

, ضرورت اصلاح روند صدور مجوزها و قوانین موازی , ضرورت اصلاح روند صدور مجوزها و قوانین موازی ,

حسینی بیان کرد: پس از گذشت دو ماه از لغو مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل حتی به مازاد تولید نیز دست یافتیم که این اتفاق بیانگر این است که در صورت حذف موانع و مقررات موازی تولید، کشور به همراه بخش خصوصی آمادگی رشد و تغییر را دارد.

, .,

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه روند صدور مجوزها و قوانین موازی باید اصلاح شوند، گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی موارد واحد های تولیدی مجبور به دریافت مجوز از سه سازمان هستند و این موضوع یکی از موانعی است که زمان و هزینه بسیاری به تولیدکننده تحمیل می کند که به صرفه نیست و باید هرچه سرعتر برطرف شود.

,

, ,

در ادامه علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون جزئیات طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» اظهار کرد: یکی از بهترین اقدامات عمر پانزده ماهه مجلس یازدهم تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که روز گذشته انجام شد.

,

وی با بیان اینکه تصویب این طرح گامی مهم در تحقق شعار سال و مانع زدایی از تولید به حساب می‌آید، افزود: در حال حاضر شروع هر کسب‌وکاری منوط به دریافت مجوزهای مربوطه است بدین معنی که نظارت دولت یک نظارت پیشینی است اما در طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» اصل بر این است که در ساختار کسب‌وکار نیازی به مجوز دولت وجود ندارد به جز در موارد خاص که کسب‌وکار به سلامت، محیط‌زیست و امنیت مردم وابسته است.

,

حذف مجوزهای تولید با تصویب طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»

, حذف مجوزهای تولید با تصویب طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار», حذف مجوزهای تولید با تصویب طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»,

عنابستانی ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شده است افراد متقاضی ایجاد کسب‌وکار، ابتدا باید وارد سامانه‌ای شوند و در آنجا یک سری تعهدها و ضوابط را مطالعه و قبول می‌کنند و پس از آن صرف قبول کردن ضوابط و مقررات می‌تواند کسب‌وکار مورد نظر خود را شروع کند.

,

پیش بینی ایجاد 500 هزار تا یک‌میلیون و 300 هزار شغل 

, پیش بینی ایجاد 500 هزار تا یک‌میلیون و 300 هزار شغل , پیش بینی ایجاد 500 هزار تا یک‌میلیون و 300 هزار شغل ,

نماینده مردم سبزوار با اشاره به اینکه نظارت دولت در این طرح پسینی است، گفت: بر اساس طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار»، دستگاه‌های متولی و ناظر پس از شروع به کار مشاغل، نظارت خود را برای رعایت شدن استانداردهای لازم شروع می‌کنند.

,

وی یادآور شد: پیش‌بینی شده است بین 500 هزار تا یک‌میلیون و 300 هزار شغل با اجرای این طرح به‌صورت فوری ایجاد شود و رانت‌ها و امضاهای طلایی به‌صورت کامل حذف شوند، همچنین فسادی که درروند صدور مجوزها وجود دارد به‌طور کامل از میان برداشته می‌شوند.

,

طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» باعث افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود

, طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» باعث افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود, طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» باعث افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها می‌شود,

عنابستانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باعث کاهش قیمت‌های کالاهای تولید داخل می‌شود، گفت: طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» باعث می‌شود تا رقابت پذیری کالاهای تولید داخلی افزایش یابد همچنین سرمایه‌هایی که چندین سال منتظر صدور مجوزها راکد مانده بود با این طرح سریعاً وارد چرخه تولید می‌شوند و علاوه بر آن هزینه‌هایی که صرف صدور مجوزها می‌شود به شدت کاهش میابد که در نتیجه باعث کاهش قیمت کالاها می‌شود.

,

نماینده مردم سبزوار خاطر نشان شد: این طرح پیش از این در بسیاری از کشورهای جهان اجرایی شده است و سال هاست که نظارت دولت‌ها بر کسب‌وکارها تبدیل به یک نظارت پسینی شده است اما متأسفانه در کشور ما، تولید و کسب‌وکار سالیان سال است که با روند دست‌وپا گیر صدور مجوزها مواجه است.

,

رانت و امضاهای طلایی حذف می‌شوند

, رانت و امضاهای طلایی حذف می‌شوند, رانت و امضاهای طلایی حذف می‌شوند,

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد با رابطه و امضاهای طلایی دارای مجوزهایی شده‌اند که این مجوزها را با قیمت‌های گزافی به روش یا اجاره می‌دهند، گفت: زمانی که هر فردی بتواند طی 24 ساعت مجوز شروع به فعالیت کسب‌وکار خود را دریافت کند، مجوزهای گذشته دیگر اعتباری ندارد و خودبه‌خود ارزش مجوزهایی که با رانت دریافت شده‌اند از بین می‌رود.

,

 عنابستانی ادامه داد: برای اینکه فساد را از کشور بزداییم باید فرایندها را اصلاح کنیم و آن نقاطی که فسادزا و رانت خیز است را حذف کنیم ازاین‌رو طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» نیز به دنبال حذف فساد و تسهیل روند شروع کسب‌وکارها است.

,

نماینده مردم سبزوار یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود این طرح طی دو ماه آینده و پس از تصویب در شورای نگهبان توسط دولت اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه