اخبار داغ

امیر آشتیانی:

آمریکا با خِفت افغانستان را ترک کرد

آمریکا با خِفت افغانستان را ترک کرد
وزیر دفاع با بیان اینکه قدرت‌های پوشالی محکوم به شکست هستند، گفت: آمریکایی‌ها مجبور شدند با ضعف و خفت افغانستان را ترک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی صلح و دفاع ارتش جمهوری اسلامی که در دافوس آجا برگزار شد، اظهار داشت: جوامع بشری در طول تاریخ همواره با دو نگاه به قدرت مواجه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: یک قدرت متکی به خداوند تعالی تبارک و انبیا الهی است این قدرت منبع الهی دارد واقعی است و در مسیر حقانیت محقق می شود. اما در مقابل قدرت دیگری نیز وجود دارد که در طول تاریخ بشر با آن مواجه بوده که آن قدرتی است که متکی به شیطان و قدرت پوشالی و ابزار و ادوات دنیایی است.

,

امیر آشتیانی با تاکید بر اینکه قدرت‌های پوشالی در طول تاریخ همواره محکوم به شکست بوده‌اند، افزود: همانطور که امروز می‌بینید آمریکایی‌ها که داعیه قدرت و برتری طلبی در سطح جهان دارند چه روندی را در منطقه دنبال می‌کنند. اینها مجبور شدند با ضعف و خفت افغانستان را ترک کنند و مردم افغانستان نیز غیر از بدبختی و فلاکت و نکبت و خونریزی در کشورشان چیزی از آمریکایی‌ها شاهد نبودند؛ هر اتفاقی که هم اکنون به واسطه آمریکایی‌ها و ایادی شان در سطح منطقه رخ می دهد محکوم به شکست است. و قدرتی که متکی به خداست همواره در تمامی معادلات با اقتدار و پیروزی همراه است.

,

وی گفت : ما در وزارت دفاع به دنبال قدرت آفرینی هستیم ما در حوزه‌های آمادگی نیروهای مسلح نقش‌آفرینی می‌کنیم. در سناریو سازی‌هایی که در آینده باید دنبال شود و همین طور در افزایش قدرت منطقه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی می‌کنیم که بخشی به صنعت دفاعی و بخشی به نیروی انسانی کارآمد و آماده برمی‌گردد.

,

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در مجموع وزارت دفاع همدلی و انسجام بین نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح برقرار است انشالله قادر خواهیم بود در مسیر ارتقای توان رزمی بصورت جهشی حرکت کرده و گام‌های بلندی برداریم.

,

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدارهایی که مدت تصدی در وزارت دفاع با سایر فرماندهان نیروهای مسلح داشت، گفت: مهمترین موضوعی که در این دیدارها مطرح شد حرکت رو به رشد در راستای همدلی و ارتقای توان رزم و کمک به وزارت دفاع بود که ما نیز تلاش می‌کنیم تا روند رو به رشد نیروهای مسلح دنبال شود.

,

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه مهمترین رسالت وزارت دفاع پشتیبانی از نیروهای مسلح است، تصریح کرد: همچنین وزارت دفاع نیز ضمن کمک در حوزه دفاع و دیپلماسی دفاعی، در حوزه پشتیبانی های تجهیزاتی و تسلیحاتی و توسعه توانمندی دفاعی کشور گام برمی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه