اخبار داغ

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب:

دولت گذشته توجهی به ظرفیت‌های شرق آسیا نداشت/ عضویت دائم در شانگهای نه بزرگ به سیاست انزاوایی غرب علیه ایران بود

دولت گذشته توجهی به ظرفیت‌های شرق آسیا نداشت/ عضویت دائم در شانگهای نه بزرگ به سیاست انزاوایی غرب علیه ایران بود
آصفری درخصوص عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: تأثیر این اقدام می‌تواند هم در بحث جایگزینی در حوزه‌های تحریمی غرب علیه کشورمان پر رنگ باشد و هم یک نه بزرگ به سیاست انزوایی که غربی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص موضوع عضویت دائم ایران در اتحادیه شانگهای گفت: متأسفانه دولت گذشته توجهی به ظرفیت‌هایی که در شرق آسیا و منطقه خاورمیانه وجود داشت نکردد و همه وقت و توان کشور معطوف بر اروپا و موضوع برجام گرد اما سبد اروپا برای ملت ایران هیچ ثمری نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
آصفری ادامه داد: سیاستی که دولت جدید دنبال کرد در راستای تأکیداتی بود که مقام معظم رهبری در گذشته به دولت قبل نیز داشتند که به موضوع شرق هم توجه داشته باشند.
,
 
,
 وی افزود: بازار بزرگ اقتصادی بیش از ۲۰ تریلیون دلاری و ۴۰ درصد ظرفیت جمعیتی دنیا در اتحادیه شانگهای وجود دارد اما ما از این ظرفیت‌ها متأسفانه به‌خوبی استفاده نکردیم، اقدامی که اخیراً در دوشنبه رخ داد یک جمعه تاریخی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد که بتوانیم از ظرفیت شانگهای و کشورهای بزرگی مثل چین، روسیه، هند، پاکستان و سایر کشورهای عضو در بازار اقتصادی استفاده کنیم.
,
 
,
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: تأثیر این اقدام می‌تواند هم در بحث جایگزینی در حوزه‌های تحریمی غرب علیه کشورمان پر رنگ باشد و هم یک نه بزرگ به سیاست انزوایی که غربی‌ها در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می کردند، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای  و نشان داد که دشمنان نخواهند توانست جمهوری اسلامی را منزوی کنند.
,
 
,
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تأکید کرد: ما با توانمندی‌هایی که داریم می‌توانیم جایگاه خودمان را در سطح دنیا و خاورمیانه پیدا کنیم و کشورهای منطقه نیز علاقه‌مند هستند که سطح روابط خود را با ایران توسعه بدهند لذا عضویت دائم ایران در اتحادیه شانگهایی شروعی و فصل جدیدی بر بالا بردن سطح روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما با کشورهای منطقه و شرق آسیا بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه