اخبار داغ

سفیر اسبق ایران در مکزیک:

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ضربه‌ای به سیاست‌های ضدایرانی آمریکا است

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ضربه‌ای به سیاست‌های ضدایرانی آمریکا است
قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک، گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ضربه‌ای به سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری‌ابیانه تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: در زمانی که آمریکا نهایت تلاش خودش را برای انزوای بین‌المللی ایران به کار گرفته، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، ضربه‌ای به این سیاست آمریکا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: از آنجایی که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، روابط تجاری بین ایران و کشورهای عضو این سازمان را تحکیم می‌بخشد، شکاف مهمی در تحریم‌ها ایجاد خواهد شد که مکمل شکاف‌های دیگری است که در تحریم‌ها رخ داده که یکی از آن‌ها تفاهم ایران و چین برای سرمایه‌گذاری 450 میلیادر دلاری چین در پروژه‌های مختلف ایران است.

,

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: اقدام ضدتحریم دیگری که طی روزهای اخیر شاهم آن بودیم، ارسال نفتکش‌های ایرانی به لبنان بود آن هم در شرایطی که هم ایران و هم لبنان تحریم هستند.

,

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: روی کار آمدن دولت سیزدهم که سیاست وابستگی به غرب را با سیاست گسترش روابط با شرق جایگزین کرده است و در مسیر اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود، باعث تقویت موضع ایران خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: این در حالی است که شاهد تضعیف موقعیت آمریکا در جهان هستیم که فرار فضاحت‌بار از افغانستان و همچنین بحران‌های اقتصادی که آمریکا با آن مواجه است و خدشه‌دار شدن روابط آمریکا با فرانسه به دلیل تلاش برای لغو سفارش‌های استرالیا بخاطر زیردریایی‌های اتمی نمونه‌هایی از این واقعیت است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: جهان در حال تغییر از غرب به شرق است و محور اقتصادی رو به شرق در حال حرکت است؛ در واقع جهان از تک‌قطبی شدن خارج شده است و قطب‌هایی که قبلا در صدور قطعنامه علیه ایران با هم همکاری داشتند، -به طوری که قطعنامه‌های تحریمی علیه ایران به امضای چین و روسیه هم رسیده بود- الان خودشان در تحریم و در تقابل با آمریکا قرار دارند.

,

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: هرچه اختلاف آمریکا در درون و با هم‌پیمانان خودش بیشتر می‌شود و هرچه آمریکا کشورهای بیشتری را مورد تحریم قرار می‌دهد، این به نفع ما است و در مجموع به نظر می‌رسد اوضاع جهانی به نفع ما و به ضرر آمریکا در حال پیش رفتن است.

,

وی در پایان با اشاره به آدرس غلط دادن غرب‌گرایان داخلی و ادعای آن‌ها مبنی بر اینکه، حتی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را هم به FATF گره می‌زدند، عنوان کرد: تصور می‌کنم این افراد دانسته به مردم دروغ می‌گفتند و این رویکرد آن‌ها قبلا و در مسائل دیگر هم سابقه داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه