اخبار داغ

انبوه سازان۶هزار مسکن در یزد ساختند اما دریغ از یک مدرسه / حاکمیت در زمینه معیشت معلمین کوتاهی کرده است

انبوه سازان۶هزار مسکن در یزد ساختند اما دریغ از یک مدرسه / حاکمیت در زمینه معیشت معلمین کوتاهی کرده است
مدیرکل آموزش استان یزد گفت: انبوه سازان در چند سال اخیر حدود6هزار واحد مسکونی ساختند اما هیچ مدرسه ای علیرغم تاکید قانون نساختند و به همین علت در حال حاضر استان با کمبود بیش از 5هزار کلاس درس مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،موحدی فر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در نشست آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه آموزش مجازی تجربه موفقی برای آموزش و پرورش بود اظهار داشت: در دوسال تحصیلی که مدارس درگیر بیماری کرونا بودند خانواده ها به داد  آموزش و پرورش رسیدند و خیلی از معلمین در خانه های خود تبدیل به معلمین آموزش و پرورش شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
 وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال در یزد با بیش از ۲۸۵هزار دانش آموز همزمان با سراسر کشور در اول مهر آغاز خواهد شد تصریح کرد: این تعداد دانش آموز در ۲هزار و۱۷آموزشگاه و ۱۰هزار و۹۸۷کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند بود.
,
 
,
موحدی فر در ادامه با بیان اینکه تاکنون براساس آماررسمی بیش از ۸۵درصد معلمین واکسینه شده اند خاطرنشان کرد: اما برآورد این است که با توجه به اینکه بسیاری از آنها در گروه های سنی دیگر بودند بیش از۹۵درصد آنها   واکسینه شده اند وبه همین دلیل دیگر چندان نگران انتقال بیماری کرونا توسط معلمین و حتی دانش آموزان به مدارس نیستیم.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش بر حضوری شدن مدارس است ابراز داشت: اما علیرغم این سیاست ،قرار نیست سلامت دانش آموزان را به خطر بی اندازیم و به همین علت امیدواریم تا اوایل آبان با واکسیناسیون دانش آموزان به صورت کامل بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس را به صورت حضوری برگزار کنیم.
,
 
,
وی در این رابطه انجمن اولیا و مربیان را به کمک طلبیده و تصریح کرد: انجمن اولیا ومربیان در مدارس یکی از محورهای مدارس هستند و میتوانند با اغنا سازی خانواده ها سهم بسزایی در یاری رساندن به اموزش و پرورش در زمینه بازگشایی حضوری مدارس داشته باشند.
,
 
,
موحدی فردر بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مدارس استان در شهرهای زیر ۱۲هزار نفر دایر می باشد اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم مدارس این مناطق را به صورت حضوری دایر کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه آموزش های مجازی مشکلات و چالش های فراوانی را به وجود آورده است خاطرنشان کرد: سال گذشته در پایه اول و دوم ابتدایی بیش از ۲هزار مرودی داشتیم و حدود۳هزار نفر نیز دانش آموز ترک تحصیل در سال گذشته وجود داشته است و تعداد قابل توجهی دانش آموز نیز وجود دارد از وضعیت تحصیل آنها بی خبریم.
,
 
,
وی ادامه داد: به همین دلیل تلاش داریم در سال تحصیلی جاری با در نظرگرفتن پروتکل های بهداشتی بتوانیم تاحد امکان مقاطع اول دوم ابتدایی را حضوری برگزار کنیم.
,
 
,
 مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه مدارس دولتی حق ندارند شهریه دریافت نمایند تاکید کرد: تنها مرجعی که می تواند در مدارس تصمیم بگیرد که شهریه دریافت بشود یا چه مقدار به علت برنامه های مختلف دریافت شود انجمن اولیا و مربیان می باشد که به همین علت اصرار داریم افراد توانمند و دغدغه مند به انجمن های اولیا ومربیان ورود پیدا کنند.
,
 
,
موحدی فرد در بخش دیگری از صحبتهای خود ابراز داشت: در سطح استان ۵هزار و۵۵۰کلاس درس کمبود داریم که متاسفانه ۲۴۰کلاس آن سهم مرکز استان است و کمبود مدارس در حاشیه شهرها بیشتر محسوس است.
,
 
,
وی با انتقاد از انبوه سازان مسکن گفت: در چند سال اخیر بیش از ۶هزار واحد مسکونی در سطح استان احداث گردیده اما هیچ مدرسه ای را احدادث نکردند واین در حالی است که طبق قانون انبوه ساز می بایست به ازای هر ۲۰۰واحد مسکونی یک آموزشگاه احداث میکرده است.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان بیش از ۴هزار معلم کمبود داریم خاطرنشان کرد: تلاش شده است در سال تحصیلی جاری با تمهیداتی مانند به کارگیری دانشجو معلمان، معلمین بازنشسته و... این موضوع را برطرف نمائیم که در این زمینه ۹۹درصد موفق بوده ایم.
,
 
,
وی در بخش دیگری از صحبتهای ابراز داشت: تاکنون حدود۸درصد دانش آموزان یزدی که تعداد آنها حدود۳هزار نفر می باشد در مدارس همچنان ثبت نام نکرده اند که امیدواریم بتوانیم ظرف روز های آنها مشکل آنها را احصا و هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.
,
 
,
وی ادامه داد: به علت عدم ثبت نام خانواده ها در سامانه در یافت کتاب تاکنون تنها ۹۲درصد دانش آموزان کتابهای درسی خود را دریافت کرده اند که امیدواریم مشکل افراد باقی مانده ظرف روزهای آینده برطرف شود.
,
 
,
موحدی فرد در مورد بحث معیشت فرهنگیان نیز تصریح کرد: بحث معیشت فرهنگیان کوچک ترین وظیفه حاکمیت است و نباید حاکمیت در این زمینه کوتاهی کند و نباید به نحوی باشد، موقعی که نوبت معلمین می رسد آسمان بتپد.
,
 
,
وی ادامه داد: حاکمیت به وظیفه خود در زمینه معیشت معلمین عمل نکرده و امیدواریم حاکمیت بدون هیچ منتی به وظیفه خود عمل کند ولی متاسفانه در حال حاضر نگاه تبعیض آمیز درآموزش وپرورش وجود دارد که بحث رتبه بندی معلمین میتواند کمک بسیار خوبی به وضع معیشت معلمین باشد.
,
 
,
موحدی فرد به کمبود معلم برای برخی دروس خاص مانند تفکر، مدیریت خانواده، انسان ومحیط زیست، هنر و.. اشاره و ابراز داشت: یکی از دلایلی باعث شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نتواند به مرحل اجرا درآید همین کمبود معلمین  و حتی نبود رشته در این دروس می باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: درس مدیریت خانواده می تواند نقش بسیار پررنگی در کاهش امار طلاق داشته باشد اما متاسفانه در حال حاضر در اکثر مدارس توسط معلمین غیر تخصصی آموزش داده می شود وبه همین علت خروجی دروس ملموس نیست.
,
 
,
مدیرکل آموزش و پرورش در بخش پایانی صحبتهای خود به معلمین حمایتی اشاره و گفت: طبق قانون دیوان عدالت اداری درسال تحصیلی جاری دیگر مدرسه حمایتی نداریم ولی حدود۷۶۸معلم حمایتی در استان مشغول به تدریس بودند که حدود۲۰۰نفر آنها تبدیل وضعیت شده ومشکل آنها برطرف شده وبا پیشنهاداتی که به نمایندگان و وزارت آموزش و پرورش داده ایم امیدواریم مشکل این معلمین نیز به زودی به صورت اساسی برطرف شود.
,
 
,
مدارس حمایتی نداریم و از سال گذشته نداریم. مجموع استان ۷۶۸نفر نیروی خرزید خدمات اموزشی داریم که ۲۰۰نفر آنها تبدیل وضعیت شدند و حدود۵۰۰نفر معلم خواهیم داشت در بحث استخدامی و به کار گیری و تبدیل وضعیت اینها دوپیشنهاد به نمایندگان داشتیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه