اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

تزریق هورمون در صنعت پرورش مرغ غیر علمی است/ تمام مراحل پرورش طیور تحت نظر سازمان دامپزشکی است

تزریق هورمون در صنعت پرورش مرغ غیر علمی است/ تمام مراحل پرورش طیور تحت نظر سازمان دامپزشکی  است
حمیدرضا حسینی گفت: استفاده از هورمون در صنعت مرغداری جایگاه علمی ندارد و علاوه برآن نیز مقرون به صرفه نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در سال های اخیر برخی افراد به شایعات استفاده از موارد هورمونی در پرورش مرغ گوشتی دامن می زنند و مسائلی همچون بروز کیست های تخمدانی و رشد موهای زائد در بدن زنان را به استفاده از گوشت مرغ هایی که در پرورش آنها از هورمون ها استفاده شده، نسبت می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حمیدرضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص استفاده از این ترکیبات در پرورش صنعت مرغ گفت: اصولا تهیه هورمون رشد به آسانی در جامعه امکان پذیر نیست و اینطور نیست که هر کس به هر میزان که بخواهد بتواند هورمون رشد تهیه کند و به مصرف مرغداری برساند.

,

حسینی در ادامه افزود: استفاده از این هورمون‌ها اگر به صورت تزریقی باشد، باید روزانه و به دفعات به پرنده تزریق شود که این امر با توجه به تعداد زیاد پرندگان در مرغداری‌ها از نظر اجرایی غیر ممکن است و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیست.

,

وی بیان این شایعه را به علت وزن گیری سریع مرغ ها در یک بازه زمانی کوتاه دانست و افزود:  تغذیه نوین و استفاده از جیره‌های دارای پروتئین مرغوب، مکمل‌های ویتامینه و پروبیوتیک‌ها و همچنین فراهم‌ سازی شرایط پرورش مطلوب از نظر دما، رطوبت، تهویه و فضای مناسب نگهداری و همچنین قرار گیری مرغ ها تحت یک سیستم متراکم از دیگر دلایل سرعت رشد بالا در طیور است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در مورد شایعه وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ  اذعان کرد: آنچه در مورد وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ مطرح شده است به‌گونه‌ای اغراق‌ آمیز در رسانه‌ها انعکاس یافته است، درحالی ‌که وجود این مواد به اندازه مجاز و پایین‌ تر از حداکثر مجاز است، فلزات سنگین اغلب از طریق دان مصرفی مرغ وارد گوشت می شود و بیشتر مربوط‌ به دان‌ مرغی های تولیدی در کارخانه‌های غیربرند است، این مواد در اندازه‌های مجاز در سایر مواد غذایی و حتی هوا هم وجود دارد و صرفا وجود داشتن این مواد به معنای خطرناک ‌بودن آنها نیست.

,

وی همچنین مصرف آنتی بیوتیک ها را در صنعت مرغداری در یک بازه زمانی مشخص شده دانست و در این رابطه بیان کرد: استفاده از انتی بیوتیک و دارو در صنعت مرغداری یک فرایند اجتناب ناپذیر است اما طول درمان تعریف شده است و همچنین تا 10روز باقیمانده به زمان کشتار هیچ داروی تجویز نخواهد شد.

,

حسینی جایگاه استفاده از مرغ سایز را در میان مصرف کنندگان نیاز به یک فرهنگ سازی دانست و در این خصوص بیان کرد: در فرهنگ عامه استفاده از مرغ های با وزن بالا تقاضای بیشتری دارد و نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی مناسب انجام گیرد زیرا این افزایش وزن به دلیل تجمع چربی در بدن مرغ است و اگر فرهنگ استفاده از مرغ سایز افزایش یابد قطعا این میزان کلسترول هم وجود نخواهد داشت.

,

وی در نهایت به مصرف کنندگان توصیه کرد به هیچ عنوان پوست مرغ را استفاده نکنند، به علت آنکه آنتی بیوتیک ها و داروها در صنعت مرغداری اجتناب ناپذیر است اما به دلیل اینکه باقیمانده آنتی بیوتیک ها و داروها در پوست مرغ به دلیل نوع بافت آن و جاذب بودن آن وجود دارد، باید از مصرف آن پرهیز شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه