اخبار داغ

به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح شد؛

دفاع مقدس؛ فرهنگ ناب اسلام محمدی و مظهر اعتقاد به صدق وعده الهی/ رهبری بی نظیر امام خمینی(ع)، عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود

دفاع مقدس؛ فرهنگ ناب اسلام محمدی و مظهر اعتقاد به صدق وعده الهی/ رهبری بی نظیر امام خمینی(ع)، عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رهبری بی نظیر امام خمینی(ع)، عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ سردار احمد شفایی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع نمازگزاران زاهدانی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پیوسته در اذهان جوانان و محققین متبادر می شود که چطور نظامی نوپا با دست به نسبت خالی در مقابل دنیای زر و زور و استکبار توانست به پیروزی برسد و چه اتفاقی افتاد که یک ملت توانست در مقابل آن هجمه سنگین مقاومت کند و در آن مقطع افتخار بیافریند و در عصرهای بعدی نیز امنیت کشورش را ضمانت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

 
وی افزود: یکی از موضوعات جدی بحث معنویت بود و اگر این توجه و دقت به این مهم و مدافعان انقلاب اسلامی نبودند، شاهد این پیروزی نبودیم، دفاع مقدس یک پدیده استثنایی، جاودانه، باشکوه و افتخار در طول تاریخ ایران اسلامی و انقلاب شکوهمند ماست و بیان کننده ظرفیت های عظیم اعتقادی، معنوی و حماسی مردم عزیز ما در طول تاریخ است.
 
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس فرهنگ ناب اسلام ناب محمدی و مظهر اعتقاد به صدق وعده الهی است، فرهنگ  دفاع مقدس مظهر توکل به قدرت لایزال الهی بود و ثابت کرد که می توان با تکیه بر قدرت الهی از همه گذرگاه های دشوار عبور کرد و در مقابل دشمن ایستاد و آنها را واردار به عقب نشینی کرد.
 
سردار شفایی تاکید کرد: اگر آن روز دشمنان قهار ما به داشته های مادی خود اعتماد کردند حاصلش را دیدیم و اگر ما شاهد پیروزی های بی نظیری بودیم، باید توجه کنیم که با تکیه برقدرت لایزال الهی و تکیه بر وعده الهی توانستیم این پیروزی های بی نظیر را کسب کنیم.
 
وی ادامه داد: رهبری حکیمانه و بی نظیر حضرت امام خمینی(ع) عامل دیگری در پیروزی ما بود، اگر رهبری و اطاعت محض مجاهدان فی سبیل الله نبود پیروزی نصیب ملت ما نمی شد، اگر  وحدت و انسجام مدافعان انقلاب اسلامی هم نبود به پیروزی نمی رسیدیم، چنانچه اعتماد به جوانان و نقش محوری مردم وجود نداشت، این پیروزی نصیب ما نمی شد.
 
وی تصریح کرد: رمز پیروزی و موفقیت نظام ما در همین عوامل پیروزی دفاع مقدس است و اگر خدای نکرده مسئولان نسبت به این موضوعات بی تفاوت باشند، دچار مشکل خواهیم شد و تجربه چند سال گذشته ما دلیل این ادعاست، اگر در موضوعاتی دچار مشکل و آسیب شدیم و صدماتی به مردم وارد شد، به دلیل کم توجهی به علل و عوامل پیروزی ما در دوران پرافتخار و ارزشمند دفاع مقدس بود.
 
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: توصیه همه ما به مسئولان این است که وحدت و انسجام در ابعاد مختلف تقویت شود و توکل بر خداوند متعال را بیش از پیش افزایش دهیم و به قدرت لایزال الهی افزون و به جوانان کشور اعتماد کنیم، چرا که همان طور که در دفاع مقدس توانستند اکنون نیز می توانند مثمر ثمر باشند.
 
معنویت و استقامت رزمندگان در صحنه نبرد دشمن را به زانو در آورد
 
محمد هراتی، فرمانده سپاه ایرانشهر در جمع نمازگزاران مصلی فاطمه الزهرا (س) این شهرستان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی بیان کرد: امسال برنامه های دفاع مقدس با شعار ما مقتدریم آغاز شده که در حقیقت این رویداد تاریخی مظهر ایثار، شهادت، استقامت، پایداری و جوانمردی است.
 
وی افزود: حال باید همگان به این مسئله توجه داشته باشند که چرا جنگ تحمیلی رخ داد و علت آن چه بود که کشوری از همسایگان ما و مسلمان بر علیه مان به پا خیزد و هدفش تصرف خاک ایران و نابودی ملتش باشد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی، آمریکا می دانست که توان مقابله و شکست مردم ایران را ندارد، به این منظور وارد جنگ نظامی شد و دسیسه ها و نقشه هایی پیاده کرد که کشور عراق بر علیه ایران وارد جنگ شود.
 
وی با بیان این که صدام به رهبری استکبار جهانی یعنی آمریکا برنامه ریزی هایی برای شروع جنگ نظامی کرد، گفت: دشمنان غربی و شرقی و در رأس آن ها آمریکای جنایتکار ترس از این که انقلاب اسلامی تاثیر مثبتی بر روی کشورهای مسلمان بگذارد و دیگر کشورها از انقلاب اسلامی الگو برداری کنند، تلاش کردند تا انقلاب نوپای اسلامی را با توطئه های مختلف سرنگون کنند.
 
فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: در برهه ای که جنگ شروع شد، حضرت امام خمینی(ره) نقش به سزایی در جهت هدایت رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل داشتند.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: قاطعیت و شجاعت امام راحل (ره) در پیشبرد جنگ تحمیلی نقش به سزایی داشت، به طوری که وقتی می‌فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، واقعا رزمندگان لبیک به فرامین ایشان می گفتند و به دنبال انجام کار می رفتند تا به هدف برسند.
 
رزمندگان دفاع مقدس با ایمان و خودباوری یک استراتژی جدید به دنیا معرفی کردند
 
موسی سنچولی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زابل در بین نمازگزاران این شهرستان گفت: در دفاع مقدس یک جنگ نا برابر با محوریت استکبار جهانی و انقلاب اسلامی شکل گرفت.
 
وی افزود: دشمن در طول انقلاب اسلامی هر ترفندی را برای متوقف کردن انقلاب مردمی به کار برد که یکی از مهمترین آنها جنگ تحمیلی هشت ساله بود.
 
سنچولی گفت: شهادت طلبی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بزرگترین سلاحی بود که منجر به پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد.
 
وی ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس فرماندهان ما جوانان ۲۰ ساله ای بودند که توانستند جنگ را مدیریت کنند و به پیروزی برسانند.
 
فرمانده سپاه زابل تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میر حسینی جوانان ۲۱ ساله ای بودند که توانستند در جنگ تحمیلی با درایت و مدیریت حماسه بیافرینند.
 
وی گفت: در جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام با ایمان و خودباوری خود یک استراتژی جدید به دنیا معرفی کردند، استراتژی که هیچ سلاحی در برابر آن مقاومت نخواهد کرد.
 
سنچولی گفت: امروزی عده ای رزمندگان اسلام‌ را به اینکه با احساسات و عاطفه پا به میدان نبرد گذاشته اند متهم می کنند که این امر درست نیست، چرا که در برابر گلوله و خمپاره احساسات معنا ندارد، عشق به وطن، ناموس و ایمان خالص رزمندگان باعث شد تا ذره ای از خاک میهن به دست دشمن نیفتد.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, معنویت و استقامت رزمندگان در صحنه نبرد دشمن را به زانو در آورد, معنویت و استقامت رزمندگان در صحنه نبرد دشمن را به زانو در آورد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رزمندگان دفاع مقدس با ایمان و خودباوری یک استراتژی جدید به دنیا معرفی کردند, رزمندگان دفاع مقدس با ایمان و خودباوری یک استراتژی جدید به دنیا معرفی کردند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه