اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ارتباط با شرق بهترین فرصت برای ایران است/ باید بتوانیم بازار محصولات کشاورزی کشورهای اوراسیا را به دست گیریم

ارتباط با شرق بهترین فرصت برای ایران است/ باید بتوانیم بازار محصولات کشاورزی کشورهای اوراسیا را به دست گیریم
گفت: به دنبال تجارب کسب شده در حوزه روابط با غرب به ویژه طی یکی دو سال اخیر، ارتباط با شرق بهترین زمینه و فرصت برای کشور ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، درباره ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی با توجه به‌ پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: الحمدلله با برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان حرکتی خوب  انجام شد تا با توجه به همسایگی استانهای شمالی شامل مازندران، گیلان، گلستان بتوانیم مرکز ثقل صادرات محوری به کشورهای اوراسیا باشیم.

وی افزود: به دنبال تجارب کسب شده در حوزه روابط با غرب به ویژه طی یکی دو سال اخیر،  ارتباط با شرق بهترین زمینه و فرصت برای کشور ایران است که امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی و مدیران مربوطه بتوانند برنامه‌های خوبی را در این راستا تبیین کنند.

نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر محصولات گلخانه ای استان مازندران در روسیه بازار خوبی دارد و باید بر مبنای نیازمندی های کشورهای اوراسیا برنامه ریزی مناسبی انجام شود تا بتوانیم بازار آن محصولات را بدست گیریم.

وی عنوان کرد: تامین نیازمندی  کشورهای اوراسیا در حوزه کشاورزی هم باعث افزایش نقاط قوت بخش کشاورزی هم رونق اقتصاد و کسب و کار و هم باعث ایجاد اشتغالزایی می شود برهمین مبنا اراده ای جدی، انجام برنامه ریزی به صورت برنامه محور و اعتماد به نخبگان، متخصصان و کارشناسان بخش کشاورزی ضروری است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای دستیابی به بازار کشاورزی کشورهای اوراسیا با پویایی حرکت کنیم، گفت: ضروری است نیازمندی های کشورهای اوراسیا احصا و سیاست گذاری الگوی کشت در استانها انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: در واقع باید در حوزه کشاورزی، سند آمایش را  بر مبنای نیازهای کشورهای اوراسیا از جمله تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان و قزاقستان تدوین کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه