اخبار داغ

راوی دفاع مقدس:

مدیریت مردمی در جنگ تحمیلی معادلات جنگ را به نفع رزمندگان رقم زد

مدیریت مردمی در جنگ تحمیلی معادلات جنگ را به نفع رزمندگان رقم زد
باخرد گفت: پس از فرار بنی صدر، وقتی جنگ در دست نیروی‌های مردمی افتاد، معادلات در جنگ تغییر و به نفع رزمندگان اسلام رقم خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن باخرد، راوی دفاع مقدس هزمان با هفته دفاع مقدس با گرامیداشت این هفته در گفت‌وگو با صبح توس، گفت: در 200 تا 300 سال گذشته هر وقت جنگیدیدم را باختیم، با یک قرار داد ننگین یک قسمت از این کشور را جدا کردند، آخرین قطعه ای که ایران جدا شد، جزایر بحرین در سال 1350 است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه در رابطه با خصوصیات و تفاوت جنگ ایران و عراق با سایر جنگ ها در کشور، بیان داشت: در 8 سال جنگ تحمیلی ما با تمام دنیا جنگیدیم، جنرال آمریکایی مسئول میز ایران که متاسفانه یک احاطه خوب بر کشور ما دارد، خودش نوشته که همه دنیا به عراق کمک کردند، انواع هواپیما، تانک ها، تجهیزات نظامی و مدرن ترین سلاح های نظامی، اما ما بچه های خمینی با دستان خالی با همه دنیا جنگیدیم و با دست خالی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادیم.
 

,
,

مدیریت مردمی در جنگ تحمیلی معادلات جنگ را به نفع رزمند گان اسلام رقم زد

این راوی دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: صدام گفته بوده 3 روزه خوزستان و یک هفته ای تهران را تصاحب خواهد کرد، اما چه شد که نشد، با تلاش بچه های خمینی با ولایت فقیه کاری شد، کارستان، امام بخاطر اینکه حجت بر هم تمام شود، عملیات و جنگ را به بنی صدر سپرد، چهار عملیات بنی صدر طراحی کرد که در همان روزهای اول ما شکست خوردیم و شهدای زیادی را دادیم و بعد هم بنی صدر با حقارت تمام با آرایش زنانه از ایران فرار کرد، اما بعد از آن وقتی جنگ در دست نیروی های مردمی افتاد، معادلات در جنگ تغییر و به نفع رزمندگان اسلام رقم خورد.

, مدیریت مردمی در جنگ تحمیلی معادلات جنگ را به نفع رزمند گان اسلام رقم زد,
,
,

باخرد با تاکید بر وجود مستندات و مدارک کافی قبل از شروع رسمی جنگ از تجاوزت صدام به کشور، تصریح کرد: امیر مفید اولین فرمانده اطلاعات بعد از انقلاب بود، ما از 23 بهمن 57 سند داریم و مدرک داریم که تجاوزات مرزی صورت گرفته، ما بیش از 5 هزار شهید، اسیر و ... قبل از شروع رسمی جنگ داشتیم، جنگ اینگونه شروع شد.

,

وی در ادامه این مطلب یادآور شد: چون دشمن از طریق تجهیزات نظامی برتر بود، فرماندهان نظامی ما مثل شهید حسن باقری از قدرت پیاده، قدرت غافلگیری، و یک روش جدید جنگیدین که در دانشگا های دنیا امروز در حال آموزش است، بهره گرفتند.

,

رمز پیروزی دفاع مقدس ایمان و اتکای به توان داخلی بود

این راوی دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر اینکه رمز پیروزی دفاع مقدس ایمان و اتکای به توان داخلی بود، اذعان داشت: آنچیزی که باعث شد اینبار ما در جنگ شکست نخوریم، خود باوری و رهبری حضرت امام و اتکای به داخل بود، و ما برای اولین بار بعد از 200-300 سال جنگیدیم و نباختیم، اما از اینکه الان برای چی اینجوری هستیم، امام فرمودند قبل از انقلاب ما از دست شاه و غرب راحت شدیم، اما تا سالیان سال از دست غرب زدها و حالا حالاها راحتی نداریم، آنچیزی که باعث شده حال روز مردم این روزها این شود، اشراف گری است.

, رمز پیروزی دفاع مقدس ایمان و اتکای به توان داخلی بود,
,
,

عملیات کربلای 5 باعث شد، دنیا مرزهای جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد

وی با اشاره به ایجاد کردن برخی  شبهات و غیر ضرور جلوه دادن عملیات کربلای 4، بیان داشت: اول باید دید چه کسانی این شبهات را ایجاد می کنند کسانی که یک ساعت در این عملیات نبودند، نه خودشان نه خانواده آنها شهید دادند، آنها حالا مدعی شدند، و شبهات را ایجاد می کنند، ما در کربلای 4 شکست خوردیم چون عملیات لو رفته بود، فرماندهان نظامی جنگ به این نتیجه رسیدندکه باید عقب نشینی کرد، و از این عقب نشینی استفاده کرد، 19 دی 1365 کاری شد کارستان در کربلای 5، به طوری که امام خامنه ای فرمودند شب های کربلا 5 شب های قدر جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، هر کس شب های کربلای 5 را درک نکند جمهوری اسلامی را درک نکرده است. عملیات کربلای 5 باعث شد، دنیا مرزهای جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد، تا آن زمان دنیا برای مرزهای ما مدعی داشت، ولی بعد از عملیات دنیا موضوع مرزهای جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.

, عملیات کربلای 5 باعث شد، دنیا مرزهای جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد,
,
,

وی در ادامه افزود: کربلای 5 باعث شد قطعنامه 598 آنچیزی که مد نظر جمهوری اسلامی ایران بود تصویب شود، کربلای 5 باعث شد ما ابهت 2 ابر قدرت جهان را بشکنیم، کربلای 5 باعث شد تا ما انقلابمان را به دنیا صادر کنیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه