اخبار داغ

یک دندان‌پزشکی مطرح کرد

لزوم حفظ دندان شیری کودکان برای جایگزینی دندان‌های دائمی

لزوم حفظ دندان شیری کودکان برای جایگزینی دندان‌های دائمی
افسانه نکویی گفت: دندان‌های شیری کودکان تا جایی که می‌شود باید حفظ شوند، درصورتی‌که دندان‌های شیری کشیده بشود فضا برای رشد دندان‌های دائمی از بین می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افسانه نکویی دندان‌پزشک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در مورد دندان‌های شیری کودکان تا جایی که می‌شود باید حفظ شوند.

وی افزود: حتی اگر پوسیدگی دندان‌های شیری زیاد باشد می‌توان با استفاده از روکش آن‌ها را حفظ کرد تا فضا را برای دندان‌های دائمی نگه دارند.

این دندان‌پزشک ادامه داد: درصورتی‌که دندان‌های شیری کشیده شود فضا برای رشد دندان‌های دائمی از بین می‌رود، این موضوع باعث نهفته شدن دندان دائمی می‌شود که رفع این معضل در آینده نیاز به جراحی یا ارتودنسی‌های پیشرفته با مدت زمان طولانی دارد.

نکویی عنوان کرد: اگر دندان شیری به دلیل پوسیدگی شدید یا آبسه‌ای که دارد کشیده شود حتماً باید یک فضا نگه‌دار در لثه کودک گذاشته شود تا فضا را برای رویش دندان دائمی حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: روش‌های خاصی برای ترمیم دندان کودکان در هر سنی وجود دارد و والدین هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

این دندان‌پزشک اضافه کرد: در موارد بسیار نادر، زمانی که هیچ‌گونه همکاری از سوی کودک برای ترمیم دندان وی وجود نداشته باشد از بی‌هوشی استفاده می‌شود.

نکویی بیان کرد: توصیه من به خانواده‌ها این است که از پوسیدگی دندان کودک خود پیشگیری کنند و تا جایی که امکان دارد به کودکان خود حتی در سنین پایین آموزش دهند که حتماً از مسواک استفاده کنند.

وی افزود: پیشگیری از پوسیدگی دندان هم به سود کودک و هم به سود والدین است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه