اخبار داغ

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی:

هیچگونه واردات لوازم خانگی خارجی نداریم/ تولید داخلی نیاز کشور به لوازم خانگی را تأمین می‌کند

هیچگونه واردات لوازم خانگی خارجی نداریم/ تولید داخلی نیاز کشور به لوازم خانگی را تأمین می‌کند
امیرفخریان با اعلام اینکه در خراسان رضوی کارخانجات تولیدی لوازم خانگی فعال هستند گفت: چیزی به نام واردات در زمینه لوازم خانگی نداریم و ثبت سفارش انجام نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی امیرفخریان، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون حمایت از تولید و صادرات لوازم خانگی داخلی اظهار کرد: موضوع لوازم خانگی از مواردی است که برندسازی در قیمت گذاری این محصول اثرگذار است و لوازم خانگی خارجی اکثرا از برندهای شناخته شده ای هستند که ارزش افزوده‌ای را برای شرکت های سازنده ایجاد می کنند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در مقوله برندسازی شرکت‌های داخلی به نسبت واحدهای خارجی هنوز جای کار دارند و باید به این بحث اهمیت بدهند تا در بازارهای داخلی و خارجی مورد توجه قرار کیرند.

,

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در سه سال اخیر با ممنوعیت ورود لوازم خانگی زمینه فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی فراهم شد و دولت در این راستا حمایت های زیادی کرد.

,

وی افزود: در برهه زمایی که شرکت های کره ای بازار ایران را ترک کردند و ممنوعیت هایی ایجاد شد فرصتی برای رشد و شکوفایی این واحدهای داخلی ایجاد شد و امروز شاهد هستیم شرکت های داخلی انواع لوازم خانگی را با کیفیت های مطلوب عرضه می‌کنند و آینده بهتری نیز برایشان پیش بینی می‌شود.

,

امیرفخریان ادامه داد: با توجه به دستور رهبر انقلاب و منع واردات لوازم خانگی کره‌ای نشان دهنده ادامه روند حمایت از تولیدکننده داخلی در حد کامل است و شرکت‌های داخلی باید با بهره گیری از این فرصت و موقعیت های تولید از جمله انرژی، نیروی کار و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه بازار محصولات خودشان را به کشورهای همسایه توسعه دهند.

,

وی با اعلام اینکه در استان خراسان رضوی کارخانجات تولیدی لوازم خانگی فعال هستند افزود: چیزی به نام واردات در زمینه لوازم خانگی نداریم و ثبت سفارش اتفاق نمی افتد و لوازم خانگی خارجی موجود در بازار ممکن است از ظرفیت‌های مرزنشینی باشند که مقدارش محدود است و ویژه استان های مرزی است و یا ممکن است به صورت قاچاق وارد شده باشد که این هم باتوجه به سیاست های تجارتی و برنامه رصد کالا محدود است.

,

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی تصریح کرد: واردات برای لوازم خانگی از هیچ کشوری صورت نمی گیرد و حمایت صددرصدی از تولیدکنندگان داخلی در آینده محقق می شود.

,

وی افزود: کره‌ای‌ها سهم زیادی در بازار لوازم خانگی جهانی دارند و باتوجه به ارائه خدمات پس از فروش تمایل به حضور در کشورمان را هم دارند ولی تولید داخلی امروز می‌تواند نیاز کشور را تأمین کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه