اخبار داغ

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی:

۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند

۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند
محمدحسین امید گفت: ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی صاحب کارمی شوند و ۴۹ درصد آنان نیز در شغلی که با رشته تحصیلی آنها مرتبط است، صاحب شغل خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محمدحسین امید امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ایجاد توانایی اشتغال در کسب و کار از ویژگی های مهم دانشگاه علمی کاربردی است و توانایی افراد را برای انجام دادن کاری که به آنان محول می شود به سطح مطلوب می رساند.

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی  افزود: براین اساس ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی صاحب کارمی شوند و ۴۹ درصد آنان نیز در شغلی که با رشته تحصیلی آنها مرتبط است، صاحب شغل خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی ۶۰۰ مرکز فعال در سطح کشور دارد که از سال ۹۷ حذف مراکز دولتی و مراکز ضعیف غیر دولتی به منظور کیفیت بخشی به رشته های مهارتی این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

امید از تعیین تکلیف مدرسین این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: تمام مدرسین دانشگاه ارزیابی شدند و از ۹۳ هزار کد مدرسی که دانشگاه در سال ۹۵ داشت، ۲۵ هزار نفر آنها شرایط تداوم کار با دانشگاه را داشتند.

 امید ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته دانشگاه علمی کاربردی برگزاری ۲۰۰ رویداد شتاب است که سهم استان کرمانشاه در این خصوص برگزاری ۸ رویداد بود.

وی افزود: در این رویدادها نزدیک به ۴ هزار ایده برای سرمایه گزاری فراخوان شدند که پس از برگزاری گردهمایی و هماهنگی هایی که در این خصوص به وجود آمد ایده های برتر توانستند حامی پیدا کنند.

امید گفت: امضاء تفاهم نامه دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاههای بین المللی نیز از دیگر اقدامات است که طی این هفته موفق شدیم مقدمات اعزام اولین دانشجوی بورسیه را جهت گذراندن دوره ۶ ماهه مهارت آموزی به آلمان فراهم کنیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بازگشایی دانشگاههای علمی کاربردی بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ آبان ماه تمام کلاس های دانشگاه علمی کاربردی به صورت حضوری برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: اکثر دانشجویان دوز اول واکسن را تزریق کردند و امیدواریم تا تاریخ بازگشایی نوبت دوم واکسن را نیز دریافت کنند.

امید ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی در حال تحصیل هستند و امسال با وجود داشتن ظرفیت جذب ۳۰۰ هزار دانشجو اما نزدیک ۱۰۶ هزار دانشجو تاکنون ثبت نام اولیه انجام داده اند و تا ۲۴ مهر ماه نیز فرصت ثبت نام باقی است.

وی از ایجاد دهها مرکز نوآوری در مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: این شرکت‌ها متشکل از دانشجویان خلاق دانشگاه هستند که از همه مراکز درخواست کردیم حداقل یک مرکز نوآوری داشته باشند و از مدرسان دانشگاه می‌خواهیم دانشجویان را برای حضور در مراکز نوآوری تشویق کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص دلایل ریزش دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی گفت: البته ریزش و کاهش دانشجویان تنها مختص به این دانشگاه نیست و مهم ترین علل آن می تواند عدم دست یابی به شغل پس از فارغ التحصیلی دانست.

امید خاطر نشان کرد: در هر ۳۱ استان کشور طرح و سند آمایش مهارت آموزی برای پنج سال آینده تدوین شده است و استان کرمانشاه با ۸ مرکز در سه رشته گردشگری ، میراث فرهنگی ، فرهنگ و هنر و ورزش دارای ظرفیت است که باید اولویت دانشگاه علمی و کاربردی کرمانشاه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه