اخبار داغ

سخنگوی قوه قضائیه:

حکم سرکرده گروهک منافقین صادر شد/ محکومیت «اسدبیگی» به ۲۰ سال حبس

حکم سرکرده گروهک منافقین صادر شد/ محکومیت «اسدبیگی» به ۲۰ سال حبس
سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت امید اسدبیگی مدیرعامل کارخانه نیشکر هفت تپه به ۲۰ سال حبس خبر داد و همچنین سرکرده گروهک منافقین به پرداخت ۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان محکوم شده است و این حکم قطعی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (چهارشنبه ۲۱ مهر ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی دستگاه قضا درباره تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش هزینه‌های دادرسی گفت: هزینه دادرسی به موجب قانون تعیین می شود و برای تحول جدی در این حوزه نیاز به همکاری دولت و مجلس داریم. در قوه قضائیه برای کاهش هزینه‌ها کارهای خوبی انجام شده.
,
 
,
وی افزود: پیش نویس لایحه جامع هزینه‌های دادرسی تهیه شده و به محض اتمام بررسی از طریق قوه قضائیه به دولت و مجلس ارسال خواهد شد. معاونت حقوقی قوه مامور بررسی وضعیت موجود و بدون تصویب قانون شده که ببینیم در چه مواردی رییس قوه قضائیه می‌تواند به تعدیل برخی هزینه‌های دادرسی کمک کند.
,
 
,
خداییان یادآور شد: دستور العملی در دستور کار است و در آینده نزدیک صادر خواهد شد.
,
 
,
علت مرگ شاهین ناصری مسمومیت دارویی اعلام شد
, علت مرگ شاهین ناصری مسمومیت دارویی اعلام شد,
 
,
سخنگوی دستگاه قضا گفت: پزشکی قانونی علت مرگ شاهین ناصری را مسمومیت دارویی اعلام کرده است
,
 
,
مراحل کارشناسی پرونده بورس رو به اتمام است
, مراحل کارشناسی پرونده بورس رو به اتمام است,
 
,
سخنگوی قوه قضائیه درباره تخلفات بورس تصریح کرد: دادسرای تهران کارهای زیادی روی این پرونده جهت شناسایی افرادی که ممکن است در این پرونده دخالت داشته باشند انجام داده است.
,
 
,
وی افزود: افرادی احضار و یا دعوت شدند اما هنوز کسی به عنوان متهم احضار نشده و به احتمال قوی در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.
,
 
,
خداییان بیان داشت: مراحل کارشناسی پرونده رو به اتمام است و در خصوص نصب ماینر در سازمان بورس پرونده جداگانه ای تشکیل شده که در جریان رسیدگی است.
,
 
,
استجازه اعتبار دارد و مهلت آن تمدید شده است
, استجازه اعتبار دارد و مهلت آن تمدید شده است,
 
,
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با روند ادامه کار محاکم با توجه به پایان استجازه مقام معظم رهبری برای محاکم ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: استجازه اعتبار دارد و مهلت آن تمدید شده است.
,
 
,
وی افزود: طرح اصلاح قانون مبارزه با اخلال گران در نظام اقتصادی به مجلس تقدیم شد؛ این طرح در کمیسیون قضایی نهایی شده است و در دستور صحن علنی مجلس است.
,
 
,
حکم دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران در آینده نزدیک صادر می‌شود
, حکم دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران در آینده نزدیک صادر می‌شود,
 
,
سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با نتایج دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران تصریح کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت مستقیم کشور امریکا و مسولین این کشور صورت گرفت.
,
 
,
وی افزود: در این پرونده خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از مردم علیه آمریکا طرح دعوا کردند و آخرین جلسه این دادگاه تشکیل شده است و وکلای خواهان‌ها تقاضای مهلت برای تقدیم اخرین لوایح خود را کردند.
,
 
,
خداییان تصریح کرد: در آینده نزدیک حکم این پرونده صادر خواهد شد.
,
 
,
محکومیت امید اسدبیگی و مهرداد رستمی به بیست سال حبس
, محکومیت امید اسدبیگی و مهرداد رستمی به بیست سال حبس,
 
,
سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده هفت تپه گفت: در ارتباط با کسانی که شرکت به آنها واگذار شده و سوء استفاده هایی کرده و مرتکب جرایمی شده بودند؛ اخیرا حکم قطعی پرونده صادر شده است.
,
 
,
وی افزود: تعداد زیادی از افراد به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی محکوم شده اند.
,
 
,
خداییان تصریح کرد: امید اسد بیگی به بیست سال حبس و رد اموال و جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
,
 
,
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مهرداد رستمی به بیست سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شد.
,
 
,
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به محکومیت سایر متهمان پرونده هفت تپه اظهار کرد: دو نفر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.
,
 
,
وی افزود: اتهام اسدبیگی مشارکت در قاچاق یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است.
,
 
,
خداییان تاکید کرد: متهمان محکومیت قطعی پیدا کرده اند.
,
 
,
حکم پرونده منافقین صادر شد
, حکم پرونده منافقین صادر شد,
 
,
سخنگوی دستگاه قضا درباره حکم دادگاه منافقین گفت: در این پرونده جمعی از جداشدگان از این گروهک بیش از ۴۰ نفر و تعدادی از مردم که دچار اسیب شدند طرح دعوا کردند.
,
 
,
وی افزود: دادگاه مراتب را از طریق وزارت امور خارجه به وزارت دادگستری کشور‌هایی که این گروهک در آن‌ها فعالیت می‌کند به این گروهک ابلاغ کرده اند.
,
 
,
خداییان تصریح کرد: دادگاه حکم پرونده راصادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به ان‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم الاجراست.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه