اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی نیشابور خبر داد

از احداث ۱۸۱ نیروگاه خورشیدی کوچک تا احیای ۱۵ قنات مهم نیشابور

از احداث ۱۸۱ نیروگاه خورشیدی کوچک تا احیای ۱۵ قنات مهم نیشابور
خلقی تولایی گفت: با توجه به پاک بودن انرژی خورشیدی و در جهت برق رسانی به مناطق محروم، تا کنون ۱۸۱ نیروگاه خورشیدی کوچک در روستاهای نیشابور با همت بسیج سازندگی نصب و به بهره برداری رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غفور خلقی تولایی، مسئول بسیج سازندگی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین اهداف بسیج سازندگی رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار در نقاط مختلف کشور است از این رو بسیج سازندگی نیشابور همانند گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: با توجه به خشکسالی های چندسال گذشته و مهاجرت کشاورزان و روستانشینان به دلیل کمبود آب، یکی از اقدامات مهم ما طی چند سال گذشته، احیا و مرمت قنوات نیشابور و روستاهای اطراف آن بوده است از این رو از ابتدای سال تا کنون 15 قنات که بخش عمده ای از آب روستاهای اطراف نیشابور را تامین می کردند، احیا و بازسازی شدند که این اقدام باعث مهاجرت معکوس به روستاها نیشابور شد.

,

خلقی با بیان اینکه 2000 خانوار در نیشابور از پروژه های آبرسانی بسیج سازندگی بهره مند شدند، تصریح کرد: با توجه به پاک بودن انرژی خورشیدی و در جهت برق رسانی به مناطق محروم، تا کنون 181 نیروگاه خورشیدی کوچک در روستاهای نیشابور با همت بسیج سازندگی نصب و به بهره برداری رسیده است.

,

مسئول بسیج سازندگی نیشابور خاطر نشان شد: یک دیگر از اهداف ما در بسیج سازندگی، حمایت و راه اندازی از کسب و کارهای و کارگاه های تولیدی برای افراد نیازمند است، از این رو از ابتدای سال 141 صندوق قرض الحسنه با کمک خیرین افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

,

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه،  تعداد 193 خانه برای افراد نیازمند مرمت، بازسازی و ساخته شد که اکثر این خانه ها در نقاط بسیار محروم نیشابور قرار دارند.

,

خلقی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف بسیج سازندگی محرومیت زدایی بهداشتی و درمانی از مناطق محروم است، عنوان کرد: در همین راستا قرارگاه تخصصی بهداشتی و درمانی در بسیج سازندگی نیشابور متشکل از 70 پزشک و پرستار، ایجاد شد که به طور پیوسته و هفتگی از مناطق محروم نیشابور سرکشی می کنند و به صورت رایگان بیماران را ویزیت می کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی نیشابور اظهار کرد: با دستور مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر راه اندازی رزمایش مواصات و همدلی، تا کنون بیش از 47 هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا و افراد نیازمند در سطح نیشابور و روستاهای اطراف آن توزیع شده است و به کمک خیرین و نیکوکاران این روند همچنان ادامه دارد.

,

وی بیان کرد: در راستای تسهیل ازدواج و ترویج ازدواج ساده در نیشابور، تعداد 397 سری جهیزیه نیز با کمک خیرین و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تهیه و بین زوج های نیازمند این شهرستان توزیع شده است و امید به خدا اهدای جهزیه همچنان ادامه دارد و تعداد قابل توجهی نیز در هفته بسیج به زوج های نیازمند اهدا می شود.

,

خلقی در پایان خاطر نشان شد: از ابتدا سال تا کنون در جهت حمایت از دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار نیشابور و کمک خیرین، تعداد 4000 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم این شهرستان توزیع شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه