اخبار داغ

مدیرکل گمرکات استان یزد خبرداد؛

رشد صادرات استان یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری

رشد صادرات استان یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری
مدیرکل گمرکات یزد از رشد ۴۷ درصدی ارزش و ۱۱ درصدی وزن کالاهای صادراتی استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین سلمانی در گفت‌وگو با یزدرسا، با گرامیداشت ۲۹ مهر، روز ملی صادرات اظهارداشت: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۴۳  هزار و ۶۰۹ تن کالا به ارزش ۲۳۸ میلیون و ۴۳۱ هزار دلار از گمرکات یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۱  و از حیث ارزش ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سلمانی متوسط ارزش هر کیلو کالای صادراتی استن در این مدت را ۱۵ سنت ذکر و تصریح کرد:  کاشی و سرامیک، میلگرد، پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای عمده ترین کالاهای صادراتی استان  در نیمه نخست سال جاری بوده است.

,

سلمانی از عراق، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی و  ترکیه به عنوان مقصد عمده کالاهای صادراتی استان نام برد و افزود: تعداد اظهارنامه های صادراتی استان در نیمه نخست سال جاری ۲۵ هزار و ۲۵۴ فقره بوده که رشد ۱۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن نشان می دهد.

,

وی اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، ارزیابی کالای صادراتی در محل و خارج از ساعت اداری،استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی و اعمال رویه ورود موقت  را از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان دانست.

,

مدیرکل گمرکات استان یزد در ادامه به کالاهای وارداتی از گمرک یزد نیز اشاره کرد و افزود:در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸ هزار و۲۷۴ تن کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون  و۲۱ هزار دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن ۱۱۴ درصد و از حیث  ارزش ۷۲ درصد رشد را نشان می دهد.

,

سلمانی عمده کالهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت ذکر کرد که بیشتر از کشورهای ترکیه، چین و کشورهای اروپائی به کشور ورارد شده است.

,

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان گفت: درآمدهای وصولی این گمرک در شش ماهه نخست سال جاری علی رغم اعمال موارد معتنابه بند"غ" ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی بیش از  ۴۰ درصد رشد داشته است.

,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه