اخبار داغ

نماینده اراک کمیجان و خنداب در مجلس:

تشکیل سازمان ملی جوانان مورد حمایت مجلس است/جلوی قراردادهای میلیاردی و بی حد و مرز در باشگاه های فوتبال گرفته شود

تشکیل سازمان ملی جوانان مورد حمایت مجلس است/جلوی قراردادهای میلیاردی و بی حد و مرز در باشگاه های فوتبال گرفته شود
کریمی گفت: ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش باعث کمرنگ شدن اهمیت جوانان شد لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تفکیک حوزه جوانان با ورزش موافق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در نشست شامگاه پنجشنبه که با حضور وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از سمن های جوانان استان برگزار شد با بیان اینکه ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش باعث کمرنگ شدن اهمیت جوانان شد، گفت: متاسفانه نمودی از حوزه جوانان در سطح ملی و استانی ندیدیم. لذا نیاز است تا تحولی در این حوزه ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تفکیک حوزه جوانان با ورزش موافق هستند ولی متاسفانه طرح های داده شده به سرانجام نرسیده است. البته تشکیل وزارتخانه جدید مطلوب نیست ولی تشکیل سازمان ملی جوانان ذیل وزارت ورزش اقدام مناسبی است که حمایت نمایندگان را هم به دنبال دارد.
,
 
,
کریمی با بیان اینکه جوانان علاوه بر دغدغه هایی در حوزه مسکن، ازدواج و اشتغال دغدغه های دیگری هم دارند، گفت: مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی هم وجود دارد و بایستی به تمام این دغدغه ها نگاهی جامع داشت.
,
 
,
وی با بیان اینکه سمن ها سرمایه ای برای کشور هستند، گفت: این سمن ها خصوصا سمن های حوزه جوانان محلی برای تربیت مدیران آینده کشور و کادر سازی است. در مجموع خدمات بسیار ارزنده ای از سوی سازمان های مردم نهاد صورت گرفته و بار بزرگی از روی دوش دولت برداشته اند.
,
 
,
کریمی با بیان اینکه فقدان قانون در حوزه سمن ها مشکل بزرگی برای آنان است، تصریح کرد: متاسفانه هیچگونه قانون جامعی برای اداره امور سمن ها، تشکیل و تاسیس آنها نداریم و متاسفانه با وجود برگزاری جلساتی با مقامات مسئول اتفاق خاصی نیفتاده است. البته طرحی در مجلس یازدهم برای ساماندهی سمن ها در دست اجراست که امیدواریم کمکی به آنها کند.
,
 
,
نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب تصریح کرد: بانک اطلاعات جامعی از جوانان نخبه وجود ندارد که نیاز است این اتفاق رخ دهد.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فدراسیون ها و هیئت ها قوانینی دارند که مانع از گردش نخبگان می شود، گفت: از حضور افراد با سابقه و پیشکسوتان در فدراسیون ها و هیئت های ورزشی حمایت می کنیم ولی نه به این معنی که فردی دهه ها در منصبی خیمه بزند و اجازه حضور سایر نیروهای جوان و پر انرژی را به دیگران ندهد. البته گلایه دیگر در مورد فدراسیون ها این است که بخش اعظمی از اعتبارات فدراسیون‌ها در تهران صرف مسائل و اردوهای ملی می‌شود و منابع ناچیزی به هیات‌های استانی و شهرستانی می رسد.
,
 
,
کریمی با اشاره به صرف منابع مالی بسیاری در حوزه ورزش فوتبال تاکید کرد: نیاز است به سایر ورزش ها هم اهمیت داده شود و جلوی قراردادهای میلیاردی و بی حد و مرز در باشگاه های فوتبال گرفته شود تا هم منابع مالی به سایر ورزش ها سرازیر شود و هم سایر ورزشکاران در رشته های دیگر اشتیاقی برای ادامه ورزش قهرمانی پیدا کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه در بسیاری از شهرهای غیر مرکز استان‌ها، استادیوم‌های ۱۵ هزار نفری وجود دارد اما در اراک که مرکز استان مرکزی است تنها یک استادیوم ۱۵ هزار نفری وجود دارد و سال های زیادی از ساخت آن می گذرد ولی هنوز تکمیل نشده است که نیاز است وزارت ورزش به این موضوع توجه جدی کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه