اخبار داغ

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

زیرساخت‌ توزیع انرژی برای محرومان از مالیات ثروتمندان تأمین شود/ پیشنهاد صدور کارت اعتباری انرژی برای مردم

زیرساخت‌ توزیع انرژی برای محرومان از مالیات ثروتمندان تأمین شود/ پیشنهاد صدور کارت اعتباری انرژی برای مردم
شادمان با بیان اینکه ثروتمندان از منابع بیشتر استفاده و مالیات بیشتر نیز باید پرداخت کنند،‌ گفت: زیرساخت‌ توزیع انرژی برای محرومان از مالیات ثروتمندان باید تأمین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شادمان، رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: بحث حمایت از محرومان در توزیع انرژی جوانب مختلفی دارد و بر این اساس همه محرومان و اقشار جامعه باید به انرژی دسترسی داشته باشند که تا حد قابل قبولی می توان ادعا کرد در کشورمان این دسترسی در برق و گاز وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بهبود دسترسی مردم به نعمت گاز

, بهبود دسترسی مردم به نعمت گاز, بهبود دسترسی مردم به نعمت گاز,

وی با اشاره به بهبود دسترسی مردم به نعمت گاز با فعالیت های گازررسانی در نواحی مختلف کشور افزود: امیدواریم با فعالیت‌های دولت در برنامه‌ها اهتمامی جدی شود و دسترسی اقشار جامعه به این منابع انرژی بیشتر شود.

,

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی ضمن تأکید بر بحث توزیع عادلانه انرژی به عنوان ثروت ملی به لحاظ قیمت انرژی گفت: مهم است که اقشار جامعه از منابع انرژی کشور به طور یکسان بهره مند شوند و توزیع عاتلانه محقق شود.

,

استفاده مضاعف ثروتمندان از یارانه

, استفاده مضاعف ثروتمندان از یارانه, استفاده مضاعف ثروتمندان از یارانه,

وی افزود: در ایران قیمت انرژی واقعی نیست و دولت یارانه زیادی حدود چند صد هزار میلیارد توما ن در این زمینه پرداخت می کند ولی متاسفانه دهک های بالای جامعه و ثروتمندان بیشتر از این یارانه استفاده می کنند و دهک های پایین و افرادی که امکانات و وسایل نقلیه ندارد و مصرف کمی از انرژی دارند مقدار کمتری از این یارانه استفاده می کنند.

,

شادمان با اشاره به استفاده بالای برخی مجموعه های کشاورزی، کارخانجات تولیدی فعال در زمینه صادرات از یارانه‌ها ادامه داد: معضل امروز این است که توزیع یارانه امروز عادلانه نیست.

,

وی افزود: در کشورهای پیشرفته خدمات عمومی گسترده است و مترو و سرویس های حمل و نقل و امکانات بهداشتی به صورت منایسب در اختیار عموم است و یکنواخت استفاده می شود و بخشی از این هزینه های سیستم از طریق مالیات جمع آوری می شود و این مالیات توسط اقشار جامعه به تناسب درآمدها در نظر گرفته شده است یعنی ثروتمندان باید درصد بیشتری را پرداخت کنند.

,

باید قیمت انرژی واقعی شود               

, باید قیمت انرژی واقعی شود                , باید قیمت انرژی واقعی شود                ,

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه ثروتمندان از منابع بیشتر استفاده می کند و مالیات بیشتر نیز بایستی پرداخت کنند تصریح کرد: اگر با این رویکرد نگاه کنیم درخواهیم یافت باید قیمت انرژی واقعی شود و در طی این فرآیند واقعی شدن اقشار آسیب پذیر حمایت شوند و پس از واقعی شدن قیمت انرژی درامد آن به طرز مناسبی به مردم بازگردد.

,

وی افزود: البته در یک دوره ای موضوع اصلاح قیمت ها و پرداخت یارانه ها مطرح شد ولی توزیع پول به معنای امروزی ایراداتی داشت و به بخش تولید یارانه‌ای تعلق نگرفت ایراد دارد لذا بهترین راه این است که به نحو مناسب افزایش قیمت های انژی محقق شود و اقشار آسیب‌پذیر از این شرایبط دور باشند.

,

پیشنهاد صدور کارت اعتباری انرژی برای مردم در حال بررسی است

, پیشنهاد صدور کارت اعتباری انرژی برای مردم در حال بررسی است, پیشنهاد صدور کارت اعتباری انرژی برای مردم در حال بررسی است,

شادمان با اشاره به لزوم اصلاح روند دریافت یارانه ثروتمندان از جیب فقرا خاطرنشان کرد: باید با مدیریت و ساختار قوی افزایش قیمت حامل‌های انرژی اجرا شود، اقشار محروم حمایت شوند و از محل درامد در زمینه های رفاهی و زیرساختی سرمایه گذاری شود.

,

وی افزود: مردم به ازای هر نفر کارت اعتباری داشته باشند که بتوانند از آن محل هزینه های انرژی روزمره را پرداخت کنند و در صورت مازاد مبلغ بتوانند در مصارف مشخص اعم از مواد اولیه و رفاهی هزینه شود و با جلوگیری از تورم و سفته بازی حتی تبدیل به نقدینگی در ساختار صحیح اقتصادی بشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه