اخبار داغ

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی:

تشکیل دولت فراگیر، راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی است

تشکیل دولت فراگیر، راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی است
علی جدی گفت: راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی جاری، تلاش همه طرف‌ها برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های قومی و مذهبی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان با اشاره به اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: امنیت پایدار در افغانستان باید برقرار شود و برای حاکمیت امنیت پایدار، تشکیل دولت فراگیر ضروری است. وحدت بین گروه‌ها، اقشار و مذاهب مختلف افغان باید ایجاد شود چراکه اگر دولت فراگیرِ مورد حمایت همه اقشار جامعه افغان شکل نگیرد، این کشور دچار مسائل و مشکلات فراوان خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,  ,

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم افغان هر سبک مدیریتی و حاکمیتی را نمی پسندند، گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران نیز حرکت افغانستان به سمت تشکیل دولت فراگیر است و در این مسیر هر کمکی در جهت منافع مردم افغانستان لازم باشد را انجام می‌دهیم.

,

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در تمامی مقاطع حساس و سرنوشت ساز تاریخ افغانستان در کنار ملت مسلمان و همسایه افغانستان بوده است. راه حل برون رفت افغانستان از چالش‌های سیاسی و امنیتی جاری، تلاش همه طرف‌ها برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌های قومی و مذهبی است.

,

وی ادامه داد: یکی از ارکان سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی بسط و توسعه ارتباط با همه همسایگان بوده و ایران برای همسایگان خود اولویت ویژه ای قائل است، در اجلاس وزرای خارجه همسایگان افغانستان هم همین اهداف و راهبردها را دنبال می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه