اخبار داغ

مدیرعامل پدافند غیرعامل مازندران اعلام کرد؛

اجرای ۹۰۰ عنوان برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در مازندران

اجرای ۹۰۰ عنوان برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در مازندران
حمید بخشی گفت: از هشت آبان تا ۱۴ آبان، ۹۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند با همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین نهادهای حاکمیتی مانند فرمانداری و بخشداری ها و خصوصی مانند شهرداری ها در مازندران داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حمید بخشی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در آمل با اشاره به هفته پدافندغیرعامل اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در سال  ۸۲ دستور تاسیس سازمان پدافند غیرعامل صادر شد و از سال ۹۰ پدافند غیرعامل برای فعال سازی هر چه بیشتر توانایی های موجود کشور برای فرهنگ سازی روز هشتم آبان به عنوان این روز نامگذاری شده و در تقویم کشوری در درج شده است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک سازمان جدید و تازه تاسیس است، عنوان کرد:  مکمل پدافند عامل بوده و جزو صلح آمیز ترین، اثربخش ترین روش های دفاعی است که کاهش آسیب پذیری دارد.

 مدیرعامل پدافند غیرعامل مازندران تصریح کرد: دفاع از دارایی های کشور اعم از زیرساخت ها، نیازمند دفاع پدافند عامل و هم غیر عامل است، دفاع  با ابزارهای نظامی و غیر عامل بدون سلاح و با ابزارهای پیشگیرانه، هوشمندانه و چند لایه صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: در این شرایط کشور و دنیایی که پر از چالش، منازعات و جنگ های فراوان است، همسان سازی کشور از طریق قدرت بازدارندگی پایداری و همچنین مقاومت، مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های حیاتی می تواند خیلی کمک کند تا ما فضای کشورمان را ایمن سازی کنیم.

بخشی پدافند غیرعامل را در کشور دارای نقش و جایگاه مهمی خواند و اظهار کرد: باید تلاش شود نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در اقشار مختلف و افکار عمومی نهادینه شود، این از اصول ارزشمند بوده است.

وی به نامگذاری این هفته با پدافند غیرعامل، ایران پایدار اشاره کرد و افزود:  از 8 برنامه آبان تا ۱۴ آبان، ۹۰۰ عنوان برنامه درهفته پدافند با همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین نهادهای حاکمیتی مانند فرمانداری و بخشداری ها و خصوصی مانند شهرداری ها داریم.

مدیرعامل پدافند غیرعامل مازندران خاطرنشان کرد: ۷۰ مانور، ۲۰۰ کارگاه آموزشی، جلسات متعدد، افتتاحیه ها و فضاسازی محیطی در دستور کار قرار دارد، شنبه نیز با همکاری اداره آموزش و پرورش صبحگاه دانش آموزی و نواختن زنگ پدافند غیرعامل داشتیم و همچنین رزمایش کنترل آماده بکاری برق که نقاط حساس و مهم به صورت کشوری قطع شده بود و  ۱۲ نقطه از نقاط  و موسسات مهم قطع شد و همین طور رزمایش مبارزه با بیماری طاعون داشتیم که با همکاری جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی همراه بود.

وی موضوع پدافند غیر عامل را موضوع جدیدی در فضای ملی دانست و اظهار کرد: قطعاً این سازمان در تدوین موازین مورد نیاز به مشارکت مردم دارد و این با مشارکت رسانه ها و اطلاع رسانی محقق خواهد شد.

بخشی اطلاع رسانی دقیق و تولید محتوا را در نشان دادن پدافند غیرعامل در جامعه ضروری خواند و تصریح کرد: جدی گرفتن نهادهایی که مسئولیت دارند دستورالعمل ها و قواعد پدافند غیرعامل را به درستی اجرا و اطلاع‌رسانی کنند، ثمرات و نتایج آن را به مردم اطلاع دهند، مردم آشنا خواهند شد و برای آنها معرف خواهد بود، البته تا به حال اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیدیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه