اخبار داغ

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان مطرح کرد؛

ثبت نام ۴۲هزار و ۳۹۷ لرستانی در سامانه ملی مسکن

ثبت نام ۴۲هزار و ۳۹۷ لرستانی در سامانه ملی مسکن
شرفی گفت: ۴۲ هزار و ۳۹۷ لرستانی از آغاز شروع ثبت‌نام تاکنون در لرستان در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۹هزار و ۷۳۳ نفر رد درخواست شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن که دی‌ماه ۹۸ شروع شد به دلیل آغاز شیوع کرونا تمام مراحل ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه اعلام‌شده از سوی وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفت و به دلیل محدودیت ظرفیت ثبت‌نام متأسفانه خیلی از متقاضیان موفق به نام‌نویسی نشده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در مرحله اول سامانه به طریقی طراحی‌شده بود که با اعلام ظرفیت استان مثلاً تا سقف ۲ هزار متقاضی سامانه به‌صورت اتوماتیک اعلام پایان ثبت‌نام می‌کرد و به این دلیل خیلی از متقاضیان در مرحله اول موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان عنوان کرد: بر این اساس و بنا بر رایزنی و درخواست اداره کل مسکن استان از وزارتخانه، تمهیداتی صورت گرفت و با حذف متقاضیان ثبت‌نام‌شده‌ای که شرایط دریافت مسکن را نداشتند به‌صورت رزرو، افراد جامانده از مرحله اول توانستند ثبت‌نام شوند.

,

وی تصریح کرد: فاز دوم ثبت‌نام در اسفند ۹۹ در لرستان هم‌زمان با سراسر کشور شروع شد که در این مرحله به دلیل اوج شیوع کرونا از متقاضیان خواسته شد از طریق شماره پیامک اعلام‌شده و با ارسال کد ملی در این مرحله تقاضای خود را ثبت کنند.

,

شرفی گفت: مرحله سوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن خرداد ۹۹ آغاز و در این مرحله هم متقاضیان به روال گذشته در استان ثبت‌نام کردند.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان اظهار داشت: آمار ثبت‌نام کل لرستانی‌ها در سامانه اقدام ملی مسکن از ابتدا تاکنون ۴۲ هزار و ۳۹۷ نفر است که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مربوط به شهر خرم‌آباد است.

,

شرفی بیان کرد: با توجه به شرایط تکمیل ظرفیت اراضی اعلام‌شده خرم‌آباد تا پایان مرحله سوم، این شهر در ادامه روند ثبت‌نام حذف شد و در مرحله چهارم و پنجم که اسفند ۹۹ و اردیبهشت ۱۴۰۰ بود؛ فقط ظرفیت ثبت‌نام برای شهرهای بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت وجود داشت.

,

وی افزود: در کنار این، متقاضیان ارگان‌های حمایتی، مراکز خدمات حوزه علمیه، کارمندان وزارت کشور- استانداری و فرمانداری‌ها، رانندگان، آموزش‌وپرورش و غیره نیز از طریق ارگان‌های دولتی به سامانه اضافه شدند.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان بابیان اینکه ۱۹ هزار و ۳۳ نفر از کل آمار ثبت‌نام لرستان به دلیل نداشتن شرایط از سامانه حذف شدند اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن نیز به‌مانند طرح مسکن مهر، چهار شرط اصلی سبز بودن فرم جیم، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد، عدم دریافت تسهیلات بانک مسکن و داشتن پنج سال سابقه سکونت در شهر موردتقاضا ملاک ثبت‌نام نهایی متقاضیان است که به دلیل نداشتن این شرایط برخی از ثبت‌نامی‌های سه مرحله ابتدائی از سامانه حذف شدند.

,

وی بیان داشت: پس ‌از پایان مراحل ثبت‌نام بنا بر توافق با مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، متقاضیان به دفاتر پیش‌خوان منتخب جهت ادامه روند ثبت‌نام و تشکیل پرونده معرفی شدند.

,

شرفی گفت: متقاضیان شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند؛ به دفاتر پیش‌خوان منتخب معرفی شدند تا روند ثبت‌نام نهایی و تشکیل پرونده، افتتاح حساب و واریز اقساط توسط دفاتر پیش‌خوان صورت بگیرد.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان با اشاره به این‌که متقاضیان سایر شهرهای استان که جمعیتشان کمتر از ۱۰۰ هزار نفر است توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سامان‌دهی شده‌اند اظهار داشت: با اتمام ثبت‌نام و پالایش سامانه در ۱۳ اسفند ۹۹ با حضور نماینده فرمانداری خرم‌آباد، بازرسی استانداری، صداوسیمای مرکز استان، مدیرکل و حراست راه و شهرسازی استان، مدیر مسکن و شهرسازی شهرستان بروجرد و معاونت مسکن و ساختمان مراسم قرعه‌کشی برای متقاضیان نهایی که ۴۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت اولیه را واریز کرده بودند برگزار شد.

,

وی افزود: در این مرحله از قرعه‌کشی برای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام ره خرم‌آباد، پروژه آبشار خرم‌آباد و پروژه ستاد اجرایی فرمان امام ره بروجرد قرعه‌کشی صورت گرفت.

,

شرفی تصریح کرد: بنا بر قوانین وزارت مسکن و شهرسازی، امکان جابجایی واحدهای قرعه‌کشی بین متقاضیان وجود ندارد، نقل‌وانتقال و حتی خریدوفروش واحدها جایز نیست و چون هم‌اکنون واحدهای مسکونی در مرحله امتیاز و پیش ساخت هستند عواقب هرگونه تخلف در این زمینه بر عهده‌ متقاضیان می‌باشد.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان اشاره کرد: متأسفانه دلال‌ها و برخی بنگاه‌های املاک مبادرت به خریدوفروش واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن کرده‌اند. اداره کل بارها به متقاضیان اخطار و گوشزد کرده است که مراقب باشند و اگر مشکل و تخلفی در این زمینه صورت بگیرد عواقب آن گریبان گیر متقاضیان خواهد بود.

,

وی بیان کرد: در حال‌ حاضر سه پروژه مسکن ملی در خرم‌آباد در حال ساخت است که کارگزار ۲ پروژه‌ از آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام ره در سایت مسکن کمالوند فعال است.

,

شرفی گفت: پروژه ۷۰۰ واحدی خرم‌آباد که توسط کارگزار شرکت طاق گستران غرب در حال ساخت و در مرحله دیوارچینی است و تاکنون پیشرفت قابل‌قبولی داشته است.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان بیان داشت: پروژه ۲۶۰ واحدی خرم‌آباد نیز توسط شرکت ایرا البرز در مرحله فونداسیون قرار دارد که این طرح موسوم به برج‌های ۱۵ طبقه و اولین برج‌های مسکونی در فاز دوم سایت مسکن کمالوند خرم‌آباد واقع‌شده است.

,

وی افزود: پروژه سوم طرح اقدام ملی مسکن در خرم‌آباد که پروژه آبشار نام‌گذاری شده، در حدفاصل شهرک پارسیلون و مسکن مهر دره گرم در قطعه زمینی موسوم به آبشار واقع‌شده که مراحل طراحی و مشاوره آن به اتمام رسیده به‌زودی ساخت آن آغاز می‌شود. پیمانکار این پروژه تعاونی مسکن فرهنگیان است که سابقه ساخت مسکن فرهنگیان طرح مسکن مهر که رضایت‌بخش بوده را در کارنامه خود دارد.

,

شرفی بابیان اینکه از تعداد کل متقاضیان ثبت‌نام‌شده تاکنون ۲ هزار و ۶۵۲ نفر انصراف داده‌اند اظهار کرد: متقاضیان نهایی برای سه پروژه ۷۰۰ واحدی، ۲۷۵ واحدی و ۱۸۰۰ واحدی خرم‌آباد، یک پروژه ۲۴۰ واحدی و یک پروژه ۵۰۰ واحدی در بروجرد و پروژه ۴۲۰ واحدی الیگودرز قرعه‌کشی شده‌اند.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان گفت: پروژه‌های مزبور در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی از سوی متقاضیان باید طبق قرارداد ۲۴ ماهه با پیمانکار و کارگزار تکمیل و تحویل متقاضیان شود. هم‌اکنون پروژه ۲۶۰ واحدی خرم‌آباد در مرحله فونداسیون، ۷۰۰ واحدی با پیشرفت ۲۰ درصد کل پروژه و آبشار در مرحله ابتدایی است. پروژه‌های بروجرد شروع به کارکرده و کارگزار مسکن ملی الیگودرز نیز در قالب تعاونی قرار است به‌زودی شروع به ساخت کند.

,

وی با اشاره به تسهیلات ودیعه مسکن اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون که طرح تسهیلات ودیعه مسکن شروع‌شده ۸۱‌هزار و ۹۷۷ نفر از لرستان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۶ نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده‌اند.

,

شرفی بابیان اینکه سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن برای لرستان ۱۵ میلیون تومان بوده و امسال ۲۵ میلیون تومان شده است، بیان کرد: ثبت‌نام وام ودیعه مسکن همچنان ادامه داشته و تا پایان آذرماه تمدیدشده است.

,

مسئول سامانه طرح اقدام ملی مسکن در لرستان عنوان کرد: تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌های عامل به‌غیراز بانک مسکن در استان پرداخت می‌شود و متقاضیان باید شرایط لازم جهت دریافت آن را داشته باشند.

,

وی بابیان اینکه سود سررسید سه و پنج‌ساله این تسهیلات ۱۳ درصد است، گفت: اگر متقاضیان یک‌ساله این تسهیلات را تسویه کنند، سود آن کمتر است. متأسفانه از نقاط ضعف این تسهیلات این است که مستأجران فقط یک‌بار می‌توانند از آن استفاده کنند و بانک مرکزی هنوز تمهیدی برای تمدید آن در نظر نگرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه