اخبار داغ

پروفسور کرمی:‌

آمریکا واژه واکسن هراسی را برای ایجاد ترس و اضطراب در بین مردم راه انداخت/ رعایت استانداردهای جهانی در تولید واکسن ایرانی و آمادگی برای صادرات

آمریکا واژه واکسن هراسی را برای ایجاد ترس و اضطراب در بین مردم راه انداخت/ رعایت استانداردهای جهانی در تولید واکسن ایرانی و آمادگی برای صادرات
متخصص بیولوژیک ژنتیک واکسن‌های نوین و ژنتیکی گفت: واکسن هراسی واژه ای نو در بین مردم است که با راه افتادن این جنبش از کشور آمریکا و انتشار مطالبی نادرست در مورد واکسن و ایجاد اضطراب و ترس در بین مردم باعث کم شدن تمایل مردم برای تزریق واکسن شد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، ویروس نوپدید کرونا، با آمدنش واژه های نویی را ایجاد کرده است، با آغاز واکسیناسیون کووید 19 در سراسر جهان، در کشور ایران نیز واکسیناسیون در سنین مختلف براساس اولویت های شغلی و سنی در دستور اجرا قرار گرفته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,

اما در کنار واکسیناسیون، گروه هایی با انتشار و ترویج واکسن هراسی و انتشار مطالبی ناصحیح سعی دارند تا مردم نسبت به تزریق واکسن تمایل نداشته باشند، در حالی که با آغاز واکسیناسیون براساس مستندات علمی ثابت شده است که میزان مرگ و میر و بستری افراد واکسینه شده کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

,

مطالبی درباره پیامدها و عوارض تزریق واکسن در شبکه‌های اجتماعی در حالی دست به دست می شود که دنیا امیدوار است با واکسیناسیون همگانی، انسان‌ها بتوانند به زندگی عادی و روزمره پیش از این همه‌گیری برگردند.

,

تسریع روند واکسیناسیون در دولت رئیسی

, تسریع روند واکسیناسیون در دولت رئیسی, تسریع روند واکسیناسیون در دولت رئیسی,

پروفسور علی کرمی، متخصص و مهندس بیولوژیک و ژنتیک واکسن‌های نوین و ژنتیکی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: با تحولاتی که در دولت صورت گرفت، روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری دنبال شد، باتوجه به اینکه هدف این دولت بیشتر حمایت از واکسن های داخلی بود، اما به دلیل نیاز واردات هم انجام شد و با شتاب بسیار بالا، امر واکسیناسیون صورت گرفت.

, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه چندین واکسن ایرانی مجوز دریافت کردند و در فاز تولید قرار گرفتند، ادامه داد: واکسن پاستور اولین واکسن نوترکیب مشترک ایران و کوبا بود که تولید و تایید شد.

,

کرمی از ویژگی های برتر این واکسن را ایمنی بالای آن برای نوجوانان برشمرد.

,

این فوق تخصص زیست مولکولی و مهندسی ژنتیک با اشاره به اینکه واکسن ایرانی رازی هم مجوز دریافت کرده است، ادامه داد: همچنین واکسن فخرا که بنیان گذارش، شهید فخری زاده بود، نیز در فاز سوم و نهایی قرارگرفته است.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، واکسن ایرانی نورا به همت دانشمندان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله که واکسن پروتئین نوترکیب است در فاز دوم قرار دارد.

,

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه واکسن فخرا همچون واکسن برکت و سینوفارم است، افزود: این در حالی است که واکسن های نورا و پاستور واکسن پروتئین نوترکیب هستند.

,

دو واکسن تولید ایران در سبد واکسیناسیون کشور

, دو واکسن تولید ایران در سبد واکسیناسیون کشور, دو واکسن تولید ایران در سبد واکسیناسیون کشور,

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشگی بقیه الله اظهار داشت: کشور ایران توانسته به توانمندی بالای تولید انواع پلتفورم واکسن ها در حوزه کرونا برسد و با استانداردهای سازمان غذا و داروی کشور که مرجع ملی تایید واکسن است و کمیته ملی واکسن ها متشکل از دانشمندان مسقتل و برجسته که ارزیابی توسط آنها انجام می شود، واکسن ها به مرحله دریافت مجوز رسیده اند و در سبد واکسیناسیون قرار دارند.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن برکت و پاستور در سبد واکسیناسیون کشور جای دارند، افزود: از سایر واکسن های ایرانی، فخرا دو میلیون تولید شده و به زودی وارد عرصه تزریق می شود و واکسن رازی نیز یک واکسن سه دوزی شامل دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی است، که تعهد تولید انبوه داده شده است.

,

پروفسور کرمی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته خبری مبنی بر انتشار مقاله واکسن فخرا در یک مجله معتبر بین المللی، باعث افتخار کشور ایران بوده است، گفت:  براین اساس کشور ایران در لیست واکسن سازان جهانی قرار گرفته است.

,

 

,

, ,

درخشش نام ایران در لیست 11 کشور سازنده واکسن جهان

, درخشش نام ایران در لیست 11 کشور سازنده واکسن جهان, درخشش نام ایران در لیست 11 کشور سازنده واکسن جهان,

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه تاکنون دو مقاله برجسته واکسن برکت و فخرا در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است، گفت: برای قرار گرفتن کشور ایران در باشگاه جهانی واکسن سازی و صادرات واکسن نیاز به مستندات علمی بین المللی است.

,

پروفسور کرمی با اشاره به اینکه ایران در ساخت واکسن جزو 11 کشور برجسته جهان قرار دارد، افزود: گفتنی است که صنعت واکسن سازی در ایران سابقه 100 ساله دارد، اما همچنان به نظر می رسد که نیازمند هستیم تا به استقلال کامل توسعه واکسن برسیم، زیرا واکسن جزو امنیت ملی کشور می باشد و شوخی بردار نیست.

,

خودکفایی ایران در تولید واکسن آنفلوانزا برای نخستین بار در کشور

, خودکفایی ایران در تولید واکسن آنفلوانزا برای نخستین بار در کشور, خودکفایی ایران در تولید واکسن آنفلوانزا برای نخستین بار در کشور,

وی از خوکفایی کشور ایران در حوزه تولید واکسن آنفولانزا خبر داد و گفت: واکسن آنفولانزا ساخت ایران نوترکیب و کم عارضه است که توسط دانشمندان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان تولید و طی هفته گذشته مجوز گرفته است.

,

این پرفسور برجسته تاکید کرد:  تمامی این پیشرفت ها نشان دهنده این است که ایران در زمینه فناوری های نوین زیستی با حمایت های مقام معظم رهبری، توانسته به مرحله ای برسد که در حوزه صنایع زیستی کشور، منطقه و جهان تحول ایجاد کند.
پروفسور کرمی خاطرنشان کرد: این درحالی است که هیچ یک از کشورهای منطقه نتوانستند این واکسن ها را تولید کنند و در غرب آسیا تنها کشور برجسته تولید واکسن، ایران است.

,
,

صفر تا 100 واکسن های ایرانی تولید داخل هستند

, صفر تا 100 واکسن های ایرانی تولید داخل هستند, صفر تا 100 واکسن های ایرانی تولید داخل هستند,

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به اینکه متاسفانه در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر اینکه در کشور ایران مواد اولیه تولید واکسن از چین وارد می شود و در کشور بسته بندی می شود، توضیح داد: صریحا اعلام می کنم که این اخبار کذب هستند و با وجود مقاله های بین المللی واکسن فخرا و برکت، مایه تعجب است که برخی که ادعای وطن پرستی دارند نیر چنین سخنانی را مطرح می کنند.

,

این استاد دانشگاه  این سخنان را توهین به صنعت واکسن کشور برشمرد.

,

وی با اذعان براینکه برخی از تجهیزات ساخت واکسن از کشورهای خارجی وارد شده اند، تصریح کرد: اما تمام مراحل کشت ویروس، محیط کشت، تولید واکسن و تست واکسن در داخل ایران انجام شده و به اسم واکسن ایرانی ثبت شده است.

,

وی با بیان اینکه فناوری ساخت واکسن برکت، با واکسن های قبلی فرق دارد، گفت: این دانش برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری 140 میلیون دلاری بنیاد برکت تولید شده که افتخاری برای کشور بوده که طی یک سال و پنج ماه به تولید انبوه می رسد.

,

سکوت سلبریتی‌ها در پر بودن انبارهای واکسن کشور

, سکوت سلبریتی‌ها در پر بودن انبارهای واکسن کشور, سکوت سلبریتی‌ها در پر بودن انبارهای واکسن کشور,

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشگی بقیه الله تعداد متعدد واکسن ها را یک پیام دانست و گفت: کشور ایران در شرایط تحریم این واکسن ها را تولید کرده است، زیرا ممکن است در هر زمانی واردات واکسن به کشور ممنوع شود و در هیچ بازه زمانی به هیچ کدام از کشورهای ابرقدرت نمی شود، اعتماد کرد.

,

وی یادآور شد: زمانی گروهی از سلبریتی ها در فضای مجازی شعار هایی مبنی بر نبود واکسن سر می داند، اما اکنون که واکسن های زیادی در انبار ها وجود دارد، سکوت کرده اند.

,

استانداردهای تولید واکسن ایرانی و فراهم سازی زمینه برای صادرات جهانی

, استانداردهای تولید واکسن ایرانی و فراهم سازی زمینه برای صادرات جهانی, استانداردهای تولید واکسن ایرانی و فراهم سازی زمینه برای صادرات جهانی,

پروفسور کرمی با اشاره به اینکه در مراحل ساخت واکسن برکت تعطیلی وجود ندارد و متخصصان این حوزه به صورت سه شیفت مشغول به کار هستند، توضیح داد: نصب تجهیزات واکسن سازی بسیار پیچیده است و در واقع صنعت بیوتکنولوژی رقیب صنعت هسته ای است که متاسفانه افرادی از سر ناآگاهی صحبت هایی را مطرح می کنند که باعث تاثیراتی در جامعه می شود.

,

وی بیان داشت: با افتخار اعلام می کنیم که ایران جزو کشورهای برجسته تولید واکسن است و انتشار مقالات هم ثابت کرد که ایران قابلیت فعالیت در سطح بین المللی را داراست، همچنین استانداردهای لحاظ  شده در تولید این واکسن قابلیت صادرات را نیز ایجاد خواهد کرد.

,

وی در رابطه با کمبود واکسن برکت در پیک پنجم کرونا توضیح داد: از ابتدا کارخانه ای برای تولید انبوه واکسن وجود نداشت اما در حال حاضر خط اول واکسن برکت فعال بوده و  راه اندازی خط دوم مراحل نهایی را طی می کند.

,

پروفسور کرمی افزود: تجهیزات مورد نیاز تولید واکسن، همچون تجهیزات هسته ای بسیار حساس هستند و استانداردهای بالایی دارند و باتوجه به اینکه ویروس زنده است باید کشت شود، کشته شود و تمام استانداردها رعایت شود تا هیچ گونه آلودگی در آنها وجود نداشته باشد.

,

, ,


تاخیر در ارسال دستگاه بیراکتور از کشور خریداری شده

,
, تاخیر در ارسال دستگاه بیراکتور از کشور خریداری شده, تاخیر در ارسال دستگاه بیراکتور از کشور خریداری شده,

وی با اشاره به اینکه کمبود واکسنی در کشور وجود ندارد، گفت: برای تجهیز فاز دوم واکسن برکت، هزینه ها برای خریداری تجهیزات واریز شده بود، اما در ارسال دستگاه بیراکتور، تاخیر صورت گرفت، زیرا دائما در حال مانع سازی هستند که باعث طولانی تر شدن و توقف کار شوند.

,

پروفسور کرمی با بیان اینکه در شرایط فعلی دستگاه ها نصب شده و مراحل تست در حال انجام است، افزود: تاییدیه دریافت شده و سیستم در حال انجام است و با راه اندازی فاز دوم واکسن برکت، نه تنها کمبودی نخواهد بود، بلکه صادرات هم انجام خواهد شد.

,

آنتی بادی حاصل از درگیری با کرونا با ایمنی واکسیناسیون قابل قیاس نیست

, آنتی بادی حاصل از درگیری با کرونا با ایمنی واکسیناسیون قابل قیاس نیست, آنتی بادی حاصل از درگیری با کرونا با ایمنی واکسیناسیون قابل قیاس نیست,

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی براینکه تفاوت ایمنی که بعد از تزریق واکسن ایجاد می شود با آنتی بادی ایجاد شده از افراد درگیر با کرونا چیست؟، توضیح داد: اشتباه بزرگی که ایجاد شده این است که بسیاری از افراد بیان می کنند که بعد از ابتلا به بیماری کرونا، آنتی بادی ایجاد شده در حالی آنتی بادی حاصل از درگیری به کرونا با آنتی بادی تزریق واکسن، اصلا قابل قیاس نیست.

,

پروفسور کرمی اضافه کرد: عفونت ویروس زنده تهاجمی است و قطعا ویروس زنده هدفش صدمه زدن به سیستم ایمنی بدن است، اما واکسن ویروس کشته است و به فرد سالم زده می شود، به همین دلیل است که مطرح می شود فرد درگیر با کرونا چهار هفته بعد از اتمام بیماری واکسن را تزریق کند، زیرا ویروس در بدنش فعال است و با تزریق واکسن سیستم ایمنی شتاب می گیرد و  ممکن است عارضه شدیدتر شود.

,

آنتی بادی حاصل از درگیری با کرونا، حفاظت دهنده نیست

, آنتی بادی حاصل از درگیری با کرونا، حفاظت دهنده نیست, آنتی بادی حاصل از درگیری با کرونا، حفاظت دهنده نیست,

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: کسی که کرونا می گیرد، ممکن است در بدنش آنتی بادی تشکیل شود اما این آنتی بادی حفاظت دهنده نیست، در حالی که واکسن آنتی بادیی در حد حفاظت تولید می کند و به همین دلیل در دو مرحله تزریق انجام می شود.

,

پروفسور کرمی اظهار داشت: نکته قابل توجه این است افراد مبتلا شده به کرونا و واکسینه شده، در برابر کرونا ایمنی 100 درصدی نخواهند داشت و این اطمینان نیست که دوباره درگیر نشوند، زیرا  سیستم ایمنی افراد با یکدیگر متفاوت است.

,

متخصص و مهندس بیولوژیک و ژنتیک واکسن‌های نوین و ژنتیکی  یادآور شد: فردی که کرونا گرفته است، اصلا گمان نکند که واکسینه شده، همچنین آزمایشات زیادی داریم که افراد زیادی که کرونا گرفته اند آنتی بادی در بدنشان تشکیل نشده است، بنابراین اشتباه محض است که فرد بعد از ابتلا به کرونا، از تزریق واکسن خوداری کند.

,

آمار بستریها نشان از افراد واکسینه نشده دارد

, آمار بستریها نشان از افراد واکسینه نشده دارد, آمار بستریها نشان از افراد واکسینه نشده دارد,

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به اینکه طول دوره ایمنی واکسن در برکت حداقل هشت ماه بوده و ممکن است به یک سال نیز برسد، گفت: اما با کاهش ایمنی بدن، دوز سوم باید تزریق شود تا آنتی بادی بدن بالا رود.

,

وی بیان داشت: براساس آمار بستری ها، تعداد بسیار زیادی از بیماران، افرادی هستند که واکسن نزده اند یا یک دوز را دریافت کردند و برای دوز دوم مراجعه نکردند، این در حالی است که اگر دو دوز کامل تزریق شود، فرد بعد از ابتلا به کرونا، مگر در موارد خاص بستری و فوت نخواهد شد.

,

پروفسور کرمی ادامه داد: اگر فردی دوز کامل واکسن کرونا را به موقع تزریق کند، بعد از 14 روز تزریق دوز دوم و رعایت پروتکل ها به میزان بسیار بالایی ایمنی در بدنش ایجاد خواهد شد، اما افرادی که به هر دلیلی واکسن را دریافت نکردند، متاسفانه بستری و حتی جانشان را نیز از دست می دهند.

,

ایجاد ایمنی بدن در 87 درصد افراد واکسینه شده 

, ایجاد ایمنی بدن در 87 درصد افراد واکسینه شده , ایجاد ایمنی بدن در 87 درصد افراد واکسینه شده ,

پروفسور کرمی با بیان اینکه 87 درصد افراد بعد از تزریق واکسن ایمنی در بدنشان ایجاد خواهد شد، گفت: افراد برای اطمینان از ایمنی حاصل شده در بدن شان می توانند 14 روز بعد از دریافت دوز دوم، تست آزمایشگاهی دهند.

,

متخصص و مهندس بیولوژیک و ژنتیک واکسن‌های نوین و ژنتیکی با اشاره به اینکه 100 درصد جنبش های واکسن هراسی رایج شده در فضای مجازی مربوط به خارج کشور است، ادامه داد: بزرگترین واکسن هراس های دنیا در آمریکا و اروپا هستند و متاسفانه افرادی که از این گروه ها تبعیت دارند، اهل تحقیق و مطالعه نیستند و به راحتی شبهات راه انداخته شده را باور می کنند.

,

تهیه و تنظیم گفتگو: آرزو رحمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه