اخبار داغ

میدان‌داری بسیج در محرومیت‌زدایی؛

جهادگران بسیجی، پرچمداران محرومیت‌زدایی/ دستان سخاوتمندانه‌ای که درد نیازمندان را التیام بخشید

جهادگران بسیجی، پرچمداران محرومیت‌زدایی/ دستان سخاوتمندانه‌ای که درد نیازمندان را التیام بخشید
جهادگران بسیجی، پرچمداران محرومیت‌زدایی هستند و در عرصه‌های مختلف کمر همت را برای زدودن محرومیت از چهره خانوارهای نیازمند بسته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم جهان را درگیر کرد، ویروسی که بی رحمانه تازیانه خود را بر پیکر افراد می زند و تاکنون در کشور ما هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

همه گیری کرونا سبب شد تا نه تنها سلامتی افراد تحت تاثیر قرار گیرد بلکه اقتصاد هم از این ویروس بی نصیب نماند و کسب و کارهای زیادی به دنبال شیوع این بیماری تعطیل و نیمه تعطیل شده و خانواده های این افراد با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شدند.

,

با شیوع کرونا، موجی از یاری رساندن به نیازمندان و افراد دیگر در جامعه ایجاد شد، از سویی کار درمان و مدافعان سلامت با همه توان در بیمارستانها و مراکز درمانی مشغول ارائه خدمات به بیماران کرونایی بودند اما در آن سوی شهر، جهادگران بسیجی این بار با شور خدمت به مردم به صحنه آمدند.

,

, ,

دستگیری از نیازمندان

, دستگیری از نیازمندان, دستگیری از نیازمندان,

با فرمان مقام معظم رهبری در راستای کمک مومنانه، صحنه هایی از تجلی انسانیت و کمک به همنوع در کشور بسیار دیدنی بود، خیرین زیادی به همراه بسیجیان و سایر افراد هر کدام به نوبه خود تلاش کردند تا گوشه ای از کار را بگیرند و در این شرایط بحرانی کرونا، به خانواده های آسیب دیده کمک نمایند.

,

شیوع کرونا اگرچه مشقت ها و رنج هایی را در کنار از دست دادن عزیزان به دنبال داشت اما بازهم صحنه هایی از دوران دفاع مقدس در کشور تداعی شد، آن روزهایی که جوانان و نوجوانان در خط مقدم مقابله با دشمن روانه میدان نبرد می شدند، امروز در برابر ویروس کرونا اینگونه پرشتاب برای خدمت به نیازمندان در صحنه حاضر شده اند، یک یا علی بسیج در روزهایی که کرونا امان همه را بریده بود، التیام بخش رنج ها و سختی های بسیاری از خانوارهای آسیب دیده از کرونا شد.

,

در یک صحنه از این همدلی بسیجیان مشغول بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند هستند، در صحنه ای دیگر تعدادی از همین جوانان، کوله هایی از خدمت را بر دوش گرفته و مشغول ضد عفونی کردن نقطه به نقطه شهر و روستا هستند، در جایی دیگر تعدادی از جوانان مشغول غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی و ارائه خدمت به این خانواده ها هستند.

,

اما کمک های مومنانه تنها تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی نبود بلکه سیل کمک های مومنانه به سمت تهیه جهیزیه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی، تهیه لوازم التحریر کشیده شد تا در این روزهای سخت شیوع کرونا، دستان سخاوتمند و بسیجیانی که پرچمدار بودند بتوانند یاریگر خانواده های نیازمند باشند.

,

, ,

۱۸۱ میلیارد کمک مومنانه در لرستان توزیع شد

, ۱۸۱ میلیارد کمک مومنانه در لرستان توزیع شد, ۱۸۱ میلیارد کمک مومنانه در لرستان توزیع شد,

سرهنگ احسان جهانبخش مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۱۸ هزار بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

,

وی افزود: همچنین هزار جهیزیه برای نوعروسان نیازمند با کمک خیرین تهیه شده و طی مراسمی به این خانواده ها اهدا شده تا بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز نمایند.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: در این مدت یک میلیون و ۴۸۰ هزار طبخ غذای گرم انجام شده و همچنین گوشت ۴۸۰ گوسفند قربانی نیز توزیع شده است.

,

جهانبخش عنوان کرد: از دیگر برنامه های بسیج و سپاه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی بوده که تاکنون ۱۹۰ زندانی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.

,

وی بیان کرد: تهیه و توزیع ۳۴ هزار بسته لوازم التحریر و توزیع آن در بین دانش آموزان نیازمند از دیگر خدمات انجام شده در ایام کرونا بوده است که در مجموع از ابتدای کرونا تاکنون ۱۸۱ میلیارد تومان کمک مومنانه در استان توزیع شده است.

,

, ,

مشارکت ۲۵۸۱ گروه جهادی در استان

, مشارکت ۲۵۸۱ گروه جهادی در استان, مشارکت ۲۵۸۱ گروه جهادی در استان,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به فعالیت گروه های جهادی گفت: در استان لرستان دو هزار و ۵۸۱ گروه جهادی در بخش های مختلف عمرانی، فرهنگی، طلاب، محرومیت زدایی، بهداشتی و درمانی فعالیت می کنند.

,

جهانبخش عنوان کرد: در مرکز استان هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۵۰ گروه ۱۰ نفره و ۲۰۰ گروه ۱۰ نفره نیز در ۱۱ شهرستان استان در رزمایش جهادی امسال که به مناسبت هفته بسیج بود، مشارکت کردند.

,

وی با اشاره به افتتاح دو هزار و ۵۰۰ طرح و واگذاری ساخت ۴۰ هزار واحد منزل مسکونی که به صورت کشوری و با حضور رئیس بسیج مستضعفین برگزار شد افزود: همزمان با هفته بسیج آغاز ساخت این تعداد منزل مسکونی آغاز شد که بخشی از این منازل توسط بسیج سازندگی استان ساخته می شود.

,

۵۰۰ منزل مسکونی به مددجویان واگذار شد

, ۵۰۰ منزل مسکونی به مددجویان واگذار شد, ۵۰۰ منزل مسکونی به مددجویان واگذار شد,

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: در استان لرستان به مناسبت هفته بسیج ۵۰۰ منزل مسکونی که با هزینه ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده است، به مددجویان و نیازمندان اهدا شد، همچنین ۱۱۰ واحد منزل مسکونی که در سیل ۹۸ آسیب دیدند با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته و به صاحبان آنها واگذار شد.

,

جهانبخش عنوان کرد: علاوه بر واگذاری منازل مسکونی، ۲۱ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی در ۱۷ روستای استان با هزینه پنج میلیارد تومان ایجاد شده است البته بجز این برنامه ها کارگاه تولید قطعات بتنی برای اقدامات عمرانی بسیج سازندگی به زودی کلنگ زنی می شود که برای این پروژه ۱۳ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

,

محرومیت زدایی یکی از مهمترین ویژگی های بسیج است که جوانانی این گونه شیفته خدمت به نیازمندان هستند تا بتوانند رنجی را از زندگی آنها بزدایند و این خدمات، التیامی باشد بر همه دردهایی که از محرومیت در زندگی دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه