اخبار داغ

روایت تحصیل در روزهای کرونایی؛

خبر ابتلای دانش آموزان لرستانی به کرونا، دردسرساز شد/ نگرانی والدین از همه‌گیری بیماری در مدارس

خبر ابتلای دانش آموزان لرستانی به کرونا، دردسرساز شد/ نگرانی والدین از همه‌گیری بیماری در مدارس
این روزها خبر ابتلای دانش آموز لرستانی به کرونا، نگرانی خانواده ها از همه گیری کرونا در مدارس دو چندان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حدود دو سالی می شود که با رسیدن مهرماه، حال و هوای همیشگی آغاز سال تحصیلی وجود ندارد، خبری از هیاهوی دانش آموزان در حیاط مدرسه، سکوت زنگ هایی که آغاز و پایان یک کلاس را خبر می داد، فراموش شدن بازی های راه مدرسه و میز و نیمکت هایی که به انتظار رسیدن دانش آموزان در سکوتی مطلق فرو رفته بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با شیوع کرونا، آموزش مدارس به سمت و سوی فضای مجازی کشیده شد، دانش آموزان علم و دانش را از راه دور فرا گرفتند تا از تحصیل بازنمانند، این در حالیست که به گفته بسیاری از کارشناسان، حضور در مدرسه علاوه بر افزایش یادگیری دروس سبب می شود تا دانش آموزان روابط اجتماعی بهتری داشته باشند و در آینده در جامعه حضور موفق تری داشته باشند.

,

سال گذشته که وضعیت کرونا بسیار وخیم و بحرانی بود و هنوز خبری از واکسن نبود، درصد بالایی از مدارس آموزش ها را به صورت غیر حضوری ارائه دادند و فقط برخی از مدارس روستایی و عشایری با تراکم بسیار اندک میزبان دانش آموزان بودند.

,

با تسریع در روند واکسیناسیون و دریافت واکسن دانش آموزان ۱۲ سال به بالا و سایر اقشار مردم، برنامه ریزی از مدتها قبل برای حضور دانش آموزان در مدرسه به صورت گروهی و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد که دانش آموزان با رعایت همه دستورالعمل ها دو روز در هفته، با رعایت فاصله آموزش ها را به صورت حضوری دریافت کنند.

,

طبق نظرسنجی های انجام شده ۷۰ درصد والدین موافق بازگشایی مدارس بودند و دانش آموزان با توجه به دو سال دوری از مدرسه، برای بازگشایی مجدد مدارس لحظه شماری می کردند تا اینکه از ابتدای مهرماه قرار شد مدارس ابتدا در صورت دارا بودن شرایط لازم و دریافت مجوز از آموزش و پرورش بتوانند میزبان حضور دانش آموزان باشند.

,

,

, ,

دلهره والدین از آموزش های حضوری

, دلهره والدین از آموزش های حضوری, دلهره والدین از آموزش های حضوری,

در این میان برخی از خانواده ها دلهره و نگرانی حضور فرزندان خود در مدرسه را داشتند که مبادا بیماری کرونا در بین دانش آموزان شیوع پیدا کند و از سوی دیگر برخی از والدین آموزش های حضوری را بر غیر حضوری ترجیح می دادند.

,

اما چند روز پیش خبری در برخی از رسانه ها و فضای مجازی استان مبنی بر ابتلای ۱۵ درصد دانش آموزان یک مدرسه در استان به کرونا و تیتر دیگری با عنوان ابتلای ۱۵ دانش آموز یک مدرسه به کرونا، منتشر و دست به دست چرخید، خبری که در ابتدا موجی از نگرانی را در بین والدین ایجاد کرد.

,

بلافاصله مریم کوشکی دبیر ستاد مقابله با کرونا در لرستان ابتلای ۱۵ درصد دانش آموزان یک مدرسه در استان را تکذیب کرد و گفت این خبر صحت ندارد.

,

وی با اشاره به دقیق منعکس نشدن خبر نقل شده از وی در شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر ابتلای ۱۵ درصد دانش‌آموزان به کووید ۱۹ در یکی از مدارس استان گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که یکی از دستور کارهای آن موضوع گسترش تدریجی آموزشهای حضوری مدارس بود، آماری از پایش و بررسی علائم بالینی دانش آموزان قبل از ورود به مدارس در یکم آذر ارائه شد.

,

دبیر ستاد مقابله با کرونا در لرستان تصریح کرد:برهمین اساس اعلام کردیم با پایش به عمل آمده در یکی از مدارس روستایی شهرستان الیگودرز، تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزان دارای علائم شبیه به بیماری کرونا بودند و به همین دلیل با همکاری آموزش و پرورش استان از بازگشایی این مدرسه جلوگیری به عمل آمد و در واقع خبر ابتلای این دانش آموزان در مدرسه صحت ندارد.

,

تشکیل تیم های نظارتی

, تشکیل تیم های نظارتی, تشکیل تیم های نظارتی,

وی از تشکیل بیش از ۲۰۰ تیم نظارتی به منظور نظارت بر اجرای دقیق مفاد دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: مطابق این دستورالعمل و بازدیدهای میدانی، از بازگشایی ۵۷ مدرسه جلوگیری به عمل آمده است.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه تعلیم و تربیت است، بیان کرد: از جمعیت ۳۴ هزار نفری فرهنگیان استان نیز تعداد هزار و ۴۶۷ نفر تاکنون واکسن دریافت نکرده اند که برخی از آنان مشکل پزشکی داشته و تعدادی نیز در برنامه انجام واکسیناسیون قرار دارند که با این حال از مسئولان آموزش و پرورش لرستان خواسته‌ایم که این تعداد از معلمان برای حضور در کلاس درس یا بایستی هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و یا هر ۷۲ ساعت جواب تست منفی پی سی آر را به مسئولین مربوطه ارائه نمایند.

,

,

, ,

۳۵۰۰ مدرسه استان مجوز بازگشایی دریافت کردند

, ۳۵۰۰ مدرسه استان مجوز بازگشایی دریافت کردند, ۳۵۰۰ مدرسه استان مجوز بازگشایی دریافت کردند,

نصراله بازگیران معاون آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بازگشایی مدارس در مقاطع مختلف، منوط به داشتن شرایط لازم و همسو با شرایط بهداشتی است، به طوری که تاکنون تیم هایی از مدارس بازدید می کنند و اگر شرایط لازم مانند داشتن فضای کافی و تعداد جمعیت برای گروه بندی را داشته باشند می توانند اقدام به بازگشایی مدارس نمایند.

,

وی افزود: از چهار هزار مدرسه در استان تاکنون سه هزار و ۵۰۰ مدرسه که شرایط لازم را داشتند موفق به دریافت مجوز شده اند و مابقی هنوز شرایط را برای بازگشایی ندارند و آموزشها را به صورت غیر حضوری ارائه می دهند.

,

معاون آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: برخی از مدارس مجوز دارند ولی به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان، اجازه بازگشایی را ندارند ولی مدارسی که با بررسی ها می توانند بازگشایی شوند حتما باید به صورت گروه بندی و با رعایت فاصله اجتماعی بوده و فقط دو روز در هفته می توانند در مدرسه حاضر شوند.

,

بازگیران عنوان کرد: تاکنون موردی از کرونا یا حتی موارد مشکوک به کرونا از سوی مدارس استان گزارش نشده و همه تلاش می کنیم که ابتدا سلامتی دانش آموزان حفظ شود و سپس در صورتی که شرایط فراهم شود، مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند.

,

وی بیان کرد: البته در بازدیدهایی که صورت می گیرد در صورت مشاهده هر گونه عدم رعایت بهداشت، تذکرات کافی داده می شود که همه مدارس ملزم به رعایت اصول بهداشتی در ایام کرونا هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه