اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف البرز:

کم‌فروشی و گرانفروشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای البرز ریشه در نوسانات ارزی دارد/ سهمیه آرد نانوایان با فروش اجباری نان کنجدی به مردم قطع می‌شود

کم‌فروشی و گرانفروشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای البرز ریشه در نوسانات ارزی دارد/ سهمیه آرد نانوایان با فروش اجباری نان کنجدی به مردم قطع می‌شود
بهروز حصاری گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات ارزی در بسیاری از فروشگاه‌ها به ویژه زنجیره‌ای افزایش قیمت اعمال می‌شود اما ملاک ما در بازرسی‌ها فاکتور خرید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتاق اصناف البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه با توجه به نوسانات ارزی در بسیاری از فروشگاه ها به ویژه زنجیره ای افزایش قیمت اعمال می شود اما ملاک ما در بازرسی ها فاکتور خرید است و هر فروشنده ای باید بر اساس درصد سود مجاز تعریف شده اجازه فروش کالا دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
بهروز حصاری با اشاره به اینکه از نظر قانونی افزایش قیمت خارج از چارچوب مذکور تخلف محسوب می شود و از شهروندان البرز درخواست می کنم با شماره ۳۶۱۱۷ بازرسی اتاق اصناف تماس بگیرند، افزود: ۱۳۰ هزار واحد صنفی در البرز داریم و ممکن است درصد ناچیزی از آنها مرتکب تخلف شوند.
,
وی به رصد مستمر بازار اشاره کرد و اظهار داشت: فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها قیمت های ابلاغی را دریافت می کنند، تیم ویژه ای برای بررسی تخلفات احتمالی در ین مجموعه ها تشکیل و برخوردهایی هم صورت گرفته است، برخی از تخلفات احصا و به تعزیرات هم معرفی شده اند.
,
حصاری تصریح کرد: روال قانونی برخورد با کم فروشی هایپرمارکت ها بر اساس مواد ۵۷ الی ۶۰ نظام صنفی این است که بازرسین صمت و اتاق اصناف پس از احصا تخلف گزارشی تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند، پس از رسیدگی بر اساس تکرار تخلف جرائم سنگین تر اعمال می شود.
,
وی گفت: متاسفانه برخوردهای مذکور در نانوایی ها بازدارنده نیست در نتیجه با دستور دادستانی کرج تخلفات و تکرار آن قطع سهمیه آرد را به دنبال دارد، در زمینه قوت مردم با کسی تعارف نداریم، قیمت کارشناسی شده و هیچ نانوایی نمی تواند به هر بهانه ای از قانون سر باز بزند.
,
رئیس اتاق اصناف البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: بارها تاکید کرده ایم که نان کنجدی دلبخواه مشتری است و نانوایان حق فروش اجباری آن را ندارند، در صورت مشاهده تخلفات مطابق قانون با کم فروشی و گرانفروشی در نانوایی های استان برخورد می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه