اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

اطلاعات، طلای عصر فناوری است/ نگاه لیبرال؛ مخالف طرح صیانت و مانع تحقق شبکه ملی اطلاعات

اطلاعات، طلای عصر فناوری است/ نگاه لیبرال؛ مخالف طرح صیانت و مانع تحقق شبکه ملی اطلاعات
حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: نمایندگان محترم مجلس؛ موافق و مخالف، به هوش! مردم خواستار فضای مجازی سالم و عاری از محتوای فاسد اخلاقی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرده، می‌خواهیم یک فروشگاه داده راه‌اندازی کنیم تا دیتاهای دولتی و خصوصی را بفروشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام محمد کرباسی ادامه داد: حاکمیت در سایر کشورها روی یک بایت داده هم حساب می‌کند. برای جمع‌آوری آن برنامه‌ریزی کرده و میلیاردها دلار هزینه می‌کند.
,
 
,
وی افزود: حاکمیت در کشور ما هم برای داده هزینه می‌کند، با این تفاوت که زیرساختی که از بیت المال خریده را به صورت رایگان در اختیار پلتفرم خارجی قرار می‌دهد تا او پتابایت دیتا را برده، از یک سو با فروش دیتایی که مفت به دست آورده، درآمد نجومی کسب کند و از سوی دیگر با داده کاوی‌ این بیگ‌دیتا، برای تخریب فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور برنامه‌ریزی کند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: تازه این تمام ماجرا نیست. وقتی چهار نفر در حاکمیت برای این وضعیت اسفبار دلسوزی کرده و با هدف خروج کشور از این حقارت دست به کار می‌شوند تا پلتفرم خارجی را ملزم کنند در قبال منافع و درآمدهای کلانی که به دست می‌آورد، لااقل به حاکمیت پاسخگو بوده، مالیات و عوارض پرداخت کند، متعهد به حفظ حریم خصوصی مردم باشد. عده‌ای فریاد می‌زنند که می‌خواهند اینترنت را قطع و محدود کرده و کسب و کارها را تعطیل کنند.
,
 
,
حجت الاسلام کرباسی گفت: در این موضوع از چهار نفر غربگرا هیچ انتظار نمی‌رود که به فکر منافع مردم و کشور باشند.
,
 
,
وی بیان کرد: افرادی که نگاه روشنفکری و لیبرال به فضای مجازی را اشاعه می‌دهند، از عدم توسعه فناوری در کشور منافع اقتصادی کسب می‌کنند. افرادی که منافع بسیار از واردات پهنای باند بین الملل دارند به ایجاد شبکه ملی اطلاعات رضایت نخواهند داد.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی درباره فضای مجازی به دنبال توسعه و پیشرفت فناوری ارتباطات است تا جمهوری اسلامی ایران مانند کشور‌های کره جنوبی، آمریکا، فرانسه و... در این حوزه به قله‌های بلند دست پیدا کند و در تراز این کشور‌ها و باشگاه فناوران برتر دنیا قرار گیرد.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس؛ موافق و مخالف، به هوش! مردم، همچنان که بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار فضای مجازی را خواهان‌اند، خواستار فضای مجازی سالم و عاری از محتوای فاسد اخلاقی هستند. طرح حمایت از حقوق کاربران باید هر دو خواسته را تأمین کند. فریب بوق‌های رسانه‌ای جریان نفاق را نخورید چرا که منافع خود را به نام خواست مردم فریاد می‌زنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه