اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

دشمن مطالبه کشاورزان را منحرف کرد/ جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است

دشمن مطالبه کشاورزان را منحرف کرد/ جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است
در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر حق مطالبه‌گری مردم از دولت تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه مشهد:

,

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حوادث اصفهان/ مردم ‌برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند/ دشمن مطالبه کشاورزان را منحرف کرد

, واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حوادث اصفهان/ مردم ‌برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند/ دشمن مطالبه کشاورزان را منحرف کرد, واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حوادث اصفهان/ مردم ‌برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند/ دشمن مطالبه کشاورزان را منحرف کرد,

آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهارداشت: فطرت و خلقت و تکوین انسان مبتنی بر دشمنی و عداوت نیست.

,

آیت الله علم‌الهدی گفت: انسان در زندگی با امکانات محدود روبروست و ممکن است برخورد منافع ایجاد شود. در کره زمین باید زندگی اجتماعی داشت و در این همزیستی بعضاً ناسازگاری رخ می‌دهد.

,

وی افزود: انسان‌ها در کره زمین در یک میدان رقابت با دیگران هستند و طبیعی است رقابت و حس برتری جویی مشکلاتی را ایجاد کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه دو چیز حق قطعی مردم است بیان کرد: مطالبه از جریان‌های حکومتی و نقد آنها حق مردم است.مردم نماینده در مجلس تعیین کردند و رئیس جمهور انتخاب کردند و با یک تشخیصی این انتخاب‌ها رخ داده و مطالبه حق مردم است.

,

آیت الله علم‌الهدی افزود: اگر کوتاهی و عدم تدبیری را مردم احساس کردند حق مردم است که نقد منصفانه کرده و راهکار را نیز بگویند.ممکن است این دو حق مبدل به ناحق شده و تبدیل به زیاده‌خواهی شود.

,

وی گفت: امروز دچار فریب رسانه‌ای هستیم و حق به ناحق تبدیل شده؛ اینها مطالبه حق مردم را تبدیل به جریان ساختارشکنانه می‌کنند و این بزرگترین عداوت جریان رسانه‌ای است اما مسائل رسانه‌ای داخل هم در شبکه‌های اجتماعی نگران‌کننده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عده‌ای هم در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه ابزار فریب رسانه‌ای دشمن می‌شوند و مطالبات مردم تحریف می‌شود.از دشمن اشکال نیست اما آن که مهم است دنباله‌روی افرادی در داخل از دشمن است تا ناحق‌سرایی را رایج کنند.

,

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: در هفته‌های گذشته مردمی برای مطالبه حق در اصفهان تجمع و حق آبه خود را مطالبه کردند و علت هم از میان رفتن مزارع بود، اما اصل تجمع به حق بود. بعد از تجمع با مذاکرات و مدیریت قابل توجه رسانه‌ای مسئله در یک مثلث حل شد و همه جا این مثلث در مسائل اجتماعی ما باید حاکم شود.

,

وی افزود: یک ضلع این مثلث مطالبه بصیرت‌مدارانه مردم بود. مدیریت رسانه‌ای هوشمندانه رسانه ملی هم مهم بود و ضلع سوم پاسخگویی مسئولان بود.

,

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: با این مثلث مشکل مردم حل شد اما فریب رسانه‌ای مطالبه را تحریف کرد و بعد از حل مسئله پای کار آمد.

,

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دلسوز پاسخگو شدند و برحسب راهکار مردم توافقی با دولت انجام شد اما یک حرکت ناهنجار ساختارشکنانه رخ داد و دشمنان برای این جریان برنامه‌ریزی داشتند و مزدوران خود را با کوکتل مولوتوف به میان مردم فرستادند. مردم اصفهان برای نان و آب مقابل انقلاب نمی‌ایستند اینها عده‌ای مزدور دشمن و عده‌ای هم جوان ناآگاه به تحریک دشمن بودند، اما خوشبختانه مسئله جمع شد.

,

وی بیان کرد: مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس فعال بودند و نمونه بارز آن لشکر نجف اشرف است و اینک هم اصفهان مهد شهید حججی‌هاست.این مردم مقابل انقلاب می‌ایستند؟ مگر آب از خون بالاتر است؟

,

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: این شعارهای هنجارشکنانه توهین به نظام نبود بلکه توهین به مردم اصفهان بود. این حرکت‌های هنجارشکنانه را دشمنان مردم اصفهان صورت دادند و یک عده جوان خام هم دنبال اینها راه افتادند. اینها مردمی هستند که برای انقلاب خون داده‌اند.

,

آیت الله علم‌الهدی افزود: برادر و خواهر مسلمان حواستان به حرکات رسانه‌ای جمع باشد.بزرگترین جنایت در این مسئله تحریف مطالبات مردم بود. در عرصه مطالبات به حق آنها را به شکلی انجام دهید که قابل تحریف نباشد.

,

وی گفت: امروز روز اول و دوم پیروزی انقلاب نیست.مردم ثابت کرده‌اند که مدیریت داهیانه رهبری بر همه چیز زندگی آنان مقدم است.

,

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: مردم پای انقلاب تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند.مردم از همه چیز ممکن است دست بردارند اما از نظام و انقلاب دست برنمی‌دارند.

,

خطیب جمعه قوچان:

,

خروجی دانشگاه باید دانشجوی عالم و دانشمند باشد / جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است

, خروجی دانشگاه باید دانشجوی عالم و دانشمند باشد / جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است, خروجی دانشگاه باید دانشجوی عالم و دانشمند باشد / جامعه نیازمند اتحاد میان مردم، مسؤولین و جناح‌های سیاسی است,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: امروز وظیفه دانشگاه و اساتید سخت است زیرا باید خروجی دانشگاه خلق شدن یک دانشجوی عالم و دانشمند باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه نباید به یک مرکز چاپ مدرک تبدیل شود، گفت: عدالت‌خواهی یکی از آرمان‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب برای دانشجو است یعنی دانشجویان باید گفتمان عدالت‌خواهی و مطالبه گری بر اساس عدالت را داشته باشند و درباره مسائل مختلف علمی و سیاسی و حتی مسائل روز با یکدیگر به گفتگو و مباحثه بنشینند.

,

خطیب جمعه قوچان تأکید کرد: مسئولین دانشگاه‌ها باید به این فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره دانشجو توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجو را بر اساس این آرمان‌ها تربیت کنند.

,

هراتی مطلق با اشاره به تأکیدات متعدد مقام معظم رهبری درزمینهٔ وحدت و انسجام میان مردم، مسؤولین و اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: تلاش و کوشش برای جامعه در سایه اتحاد مثمر ثمر خواهد بود و در مقابل تفرقه یک سم مهلک برای اجتماع محسوب می‌شود.

,

وی بابیان اینکه در شهرستان قوچان نیز به‌عنوان جامعه‌ای در مقیاس کوچک نسبت به کشور باید میان مسؤولین، مردم و جناح‌های سیاسی وحدت و اتحاد وجود داشته باشد، تصریح کرد: وحدت تنها به زبان نبوده بلکه وحدت این است اگر منافع شخصی یک فرد پایمال می‌شود به خاطر وحدت حرفی از آن به میان نیاورد تا آرامش جامعه از بین نرود.

,

امام‌جمعه قوچان یادآور شد: نباید برای رسیدن به هدف شخصی خود جو روانی جامعه به‌هم‌ریخته شود بلکه گاهی باید از سلیقه شخصی خود صرف‌نظر کرده تا این انسجام حفظ شده و پایدار بماند.

,

وی با یادآوری اینکه امروز کشور در شرایط تحریم ظالمانه دشمن قرار داشته و حتی برخی داروهای مرود نیاز بیماران نیز تحریم شده‌اند، بیان کرد: باید در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کرده و سختی را تحمل کرد البته نه به اندازه ای که مردم زیر این فشارها تحمل خود را از دست داده و دشمن نیز خوشحال شود.

,

هراتی مطلق ادامه داد: طی هشت سال جنگ تحمیلی ملت با هر امکاناتی که در اختیار داشت پا به میدان گذاشته و با تحمل سختی ها و پشتیبانی از رزمندگان یک شکوه و عظمت را برای حال جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند پس امروز نیز برای رسیدن به اوج باید علاوه بر تحمل سختی‌ها، مسؤولین نیز به وظایف ذاتی خود و تلاش برای رفع مشکلات عمل کنند.

,

امام جمعه رشتخوار:

,

تلاش آمریکا و اورپا برای دستیابی به سکوی پرش در مذاکرات وین/ تیم دیپلماسی کشور مراقب و هوشیار در مذاکرات باشد

, تلاش آمریکا و اورپا برای دستیابی به سکوی پرش در مذاکرات وین/ تیم دیپلماسی کشور مراقب و هوشیار در مذاکرات باشد, تلاش آمریکا و اورپا برای دستیابی به سکوی پرش در مذاکرات وین/ تیم دیپلماسی کشور مراقب و هوشیار در مذاکرات باشد,

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب رشتخوار، با گرامیداشت روز جهانی معلولان و روز دانشجو، گفت:  توقع امروز از دانشجویان در کشور این است که دانشجویان و اساتید الگو و نمونه باشند، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و در راس انقلاب فرهنگی دانشگاه و حوزه قرار دارد، باید دانشجویان ما طرح و برنامه داشته باشد و به کمک مسئولان و کشور بیایند.

,

وی در ادامه درخصوص ویژیگی های دانشجویان اظهار داشت: دانشجو ما باید فرهیخته و بروز باشد، کمک حال کشور در شرایط کنونی و سه قوه باشد، طرح و ایده داشته باشد، اگر دانشجویان ما برای ادامه تحصیل مهاجرت میکند به کشورهای دیگر در پایان این تحصیل باید با دست پر برگردند و در خدمت این انقلاب باشند.
امام جمعه رشتخوار در ادامه با اشاره به فعالیت شورای تبلغات اسلامی در کشور بیان داشت: یکی از مسائلی که امروز در کشور مطرح است مردمی سازی تبلیغات با محوریت مساجد است که تمام تشکل های جامعه ما باید با محوریت مساجد مدیریت شود.

,
,

حجت الاسلام جهانشیری در ادامه در رابطه با مذاکرات وین، تصریح کرد: در رابطه با مذاکرات باید این مسئله را متذکر شد، اینکه تمام تلاش امریکا و اروپا این بوده است، که در دولت قبل این مذاکرات را هسته ای جلوه دهند، اما امروز به برکت دولت سیزدهم مذاکرات به این معنا است که اول باید تحریم ها بر داشته شود و حق این مردم ادا شود و بعد اگر این اتفاقات افتاد ما بر سر میزمذاکرات خواهیم نشست، امریکا و اورپا به دنبال سکوی پرش برای خود در مذاکرات هستند.

,

وی در ادامه این مطلب یادآور شد: ایران اسلامی از مذاکرات پیش رو دو هدف دارد، یک اینکه تحریم ها به طور کامل برداشته شود و دوم اینکه زمینه برای فعالیت هسته ای صلح امیز ایران نیز آماده شود.

,

خطیب نماز جمعه رشتخوار با تاکید بر هوشیاری هرچه بیشتر تیم مذاکره کننده کشور، افزود: تیم دیپلماسی ما باید مراقب باشد، اشتباهات گذشته تکرار نشود، دولت قبلی امتیازاتی داده بود که غرب جرات جسارت پیدا کرده بود، امروز غرب باید هزینه خسارت هایی که به کشور ما وارد کرده را بپردازد، باید گروه دیپلماسی و سیاست خارجی ما حواسشان باشد اگر امروز به برکت این نظام و خون شهدایی همچون سردار سلیمانی حرفی برای گفتن دارند باید گروه دیپلماسی ما عزت ایران اسلامی و مردم ما را در نظر بگیرد.

,

امام جمعه سرخس:

,

دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر و آرمان‌گرا باشند

, دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر و آرمان‌گرا باشند, دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر و آرمان‌گرا باشند,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره پیشرفت علمی کشور اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی و درجه یک کشور ما نیاز علمی است؛ اگر در پیشرفت علم همین سرعت را داشته باشیم، در همه زمینه‌ها به ویژه مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی گره‌گشایی صورت می‌گیرد‌.

,

وی یکی از نقشه‌‌های دشمن را متوقف کردن سیر علمی کشورمان عنوان کرد و افزود: اساتید و دانشجویان ما باید چالش‌های دشمن را با یک حرکت جهادی علمی پاسخ بدهند.

,

امام جمعه سرخس تاکید کرد: دانشجویان ما در همه منظومه‌های انقلاب اسلامی هم باید مطالبه‌گر و هم آرمان‌گرا باشند و به پیشرفت علمی و اقتصادی کشور ایمان داشته باشند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: کشور ما در زمینه نظامی با یک حرکت علمی و جهادی رشد خیره‌کننده‌ای دارد و دشمنان ما برای همین جرات عرض اندام ندارند، بنابراین به همین میزان در مسائل دیگر کشور، با شتاب و رشد علمی و حرکت جهادی باید اقتصاد مقاومتی را ساماندهی کنیم.

,

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: دانشجویان ما از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نشان دادند که مخالف حرکت‌های استکباری هستند و این جوهره انقلابی را در تسخیر لانه جاسوسی، مبارزه با وابستگی نفت، دفاع مقدس و جهاد سازندگی نیز نشان دادند و این جنبش دانشجویی در گام دوم انقلاب در عرصه دفاع از حرم، امنیت و سلامت نیز توسط دانشجویان ما ادامه دارد.

,

وی در ادامه به مشکلات به وجود آمده برای دانشگاه علمی کاربردی سرخس اشاره و بیان کرد: مسئولان مشکل دانشگاه علمی کاربردی سرخس را پیگیری و این گره را باز کنند و دانشگاه بازگشایی شود؛ در این رابطه جلسه اضطراری تشکیل شود؛ نباید جوانان سرخسی در این عرصه از تحصیل باز بمانند.

,

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: معتقدیم در شهرستان سرخس جوانان مستعدی برای تحصیل داریم و به سمتی باید برویم که رشته‌های ارشد و دکتری نیز وارد شهرستان شود.

,

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با اشاره به مذاکرات برجام گفت: در مذاکرات دولت سیزدهم اولویتش ساماندهی مسائل و معیشت مردم است و هیچ‌گاه مشکلات اقتصادی کشور را به مذاکرات گره نمی‌زند؛ دولت سیزدهم نشان داده از مذاکرات عزتمندانه که تحریم‌ها را به یک باره لغو کند، استقبال هم می‌کند‌.

,

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: دولت در میدان خدمت، معتقد به مذاکرات عزتمندانه است؛ دولت سیزدهم با نگاه به همسایگان دیپلماسی را شروع کرد و باید با نگاه بیشتر به شرق در دیپلماسی مسائل ساماندهی شود.

,

وی در ادامه به تجمع نجیبانه کشاورزان اصفهان درباره مشکلات آبی اشاره و بیان کرد: در این تجمع نیز متاسفانه نفودی‌‌ها برای ضربه زدن به نظام وارد شدند، اما با مدیریت درست نیروی انتظامی این توطئه آن‌ها هم خنثی شد.

,

امام جمعه سرخس در پایان گفت: همگان باید دقت داشته باشند، دشمن مانند آبان ۹۸ به دنبال این بود تا کشور را در تجمع اصفهان به اغتشاش بکشاند که مثلث مردم بصیر، رسانه باهوش و مسئول در میدان نقشه دشمن را در این موضوع نیز نقش بر آب کرد.

,

امام جمعه خلیل آباد:

,

قانون شکنی باعث بروز اختلافات در کشور می شود / قانون اساسی ستون فقرات نظام است

, قانون شکنی باعث بروز اختلافات در کشور می شود / قانون اساسی ستون فقرات نظام است, قانون شکنی باعث بروز اختلافات در کشور می شود / قانون اساسی ستون فقرات نظام است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان که در محل مسجد جامع روستای مژده برگزار شد، اظهار داشت: با تجلیل از شهید مدرس در واقع به همه ارزشهای این شهید ارج می نهیم.

,

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید مدرس که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی و مسئولان شهرستانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: قول مساعد رئیس مجلس شورای اسلامی برای تکمیل باند دوم جاده شادمهر به انابد یکی از دستاوردهای این سفر بود.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه 12 آذرماه 58 همه پرسی متن قانون اساسی با استقبال بی نظر مردم روبرو شد، تصریح کرد: هیچ قانونی نباید با قانون اساسی مقایسه شود و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، قانون اساسی ستون فقرات نظام است.

,

وی با اشاره به اینکه همه انبیاء الهی برای احیای قانون آمدند و تسلیم قانون بودند و ما هم باید تابع قانون باشیم، اذعان کرد: قانون شکنی ها باعث بروز اختلافاتی در کشور می شود و اگر همه به قانون عمل کنند مطمئنا دیگر مشکلاتی به وجود نخواهد آمد.

,

ناهیدی با اشاره به روز جهانی معلولان، عنوان کرد: باید از بهزیستی شهرستان خلیل آباد که زحمات زیادی برای معلولان می کشد و معلولان در جامعه مغفول مانده اند و مردم و مسئولان باید توجه بیشتری به این افراد داشته باشند.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, امام جمعه تربت حیدریه:, ,

هیئت مذاکره کننده با رویکرد رفع تحریم ها پای میز مذاکره نشسته است

, هیئت مذاکره کننده با رویکرد رفع تحریم ها پای میز مذاکره نشسته است, هیئت مذاکره کننده با رویکرد رفع تحریم ها پای میز مذاکره نشسته است,

حجت الاسلام عصمتی در ائین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: پذیرش سلطه بیگانگان و نظام استکباری را خداوند در قرآن به صراحت نفی و اعلام کرده که حتی  متمایل به آنها نشویم که گرفتار خشم الهی می شویم، چرا که عزت واقتدار و شرف امت اسلامی از بین می رود و تبدیل به ذلت خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: این یک اصل قرآنی است و طبق قانون اساسی کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مستقل است که تسلیم زیاده خواهی دشمن نمی شود. 

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: تمام سیاست ها و ارتباطات ما بر اساس عزت، مصلحت و عقلانیت است، اما دولت یازدهم و دوازدهم بخاطر رفع همه تحریم ها همه‌ چیز را وابسته به مذاکره با غرب و کسب رضایت با آنها می دانست و ۸ سال بخاطر آن خسارت دیدیم و تنها فایده آن این بود تا برای آیندگان تجربه شود هیچگاه به غرب و نظام سلطه نباید اعتماد کرد.

,

عصمتی افزود: موقعیت امروز نظام اسلامی در مذاکرات به گونه ای است که اکثریت مردم دیگر اعتمادی به آمریکا و غرب ندارند و به این نتیجه رسیدند راه برون رفت از مشکلات اتکا به توان داخلی است چرا که غربی ها قابل اعتماد نیستند.

,

 عصمتی با بیان اینکه دولت سیزدهم همه مشکلات را به تحریم ها گره نزده و بدنبال خنثی سازی تحریم هاست، گفت: حضور فعلی تیم مذاکره کننده در مذاکرات برای مسایل هسته ای نیست و فقط با رویکرد رفع تحریم است چرا که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: در عرصه های خارجی ایران مقتدر تر از گذشته حضور یافته و تمام نقشه های آمریکا در غرب اسیا رابرهم زده و نظام سلطه را زمین گیر کرده است.

,

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در مقابل زیاده خواهی غرب ایستاده و از سوی دیگر با نگاه به شرق و همسایگان خود بدنبال تعامل سازنده اقتصادی و دو طرفه است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه