اخبار داغ

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

کمبود شدید سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر مشهد/ ضرورت وجود ردیف اعتبارات مستقل دولتی برای حاشیه شهر

کمبود شدید سرانه‌های خدماتی در حاشیه شهر مشهد/ ضرورت وجود ردیف اعتبارات مستقل دولتی برای حاشیه شهر
علیزاده گفت: در حاشیه شهر یک بیمارستان و یا دانشگاه نداریم و به شدت با کمبود سرانه‌های خدماتی در این مناطق مواجهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌و‌گو با صبح توس پیرامون سیاست شورای ششم پیرامون حاشیه شهر اظهار کرد: شورای ششم علاوه بر مدیریت کلان شهری، پیگیری مسائل حاشیه شهر را جزو اولویت‌ و دغدغه‌های مهم خود قلمداد کرده است.

وی با اعلام اینکه شهر با محوریت بارگاه منور رضوی به سمت جنوب و جنوب غربی توسعه پیدا کرده است، گفت: در صورتی که توسعه با محوریت بارگاه منور رضوی صورت پذیرد، حاشیه شهر داخل محدوده قرار می‌گیرد، این در عین حالی است که هم اکنون حاشیه شهر مغفول واقع شده و خدمات کمتری به مردم آن منطقه اعطا می‌شود.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اولویت و نگاه شورای ششم این است که شیب اعتبارات و خدمات به سمت حاشیه شهر سوق پیدا کند؛ امروز ضرورت وجود ردیف اعتبارات مستقل از جانب دولت بیش از پیش احساس می‌شود، چرا که علاوه بر دولت انقلابی، رهبری نیز حاشیه شهر را می‌شناسند و نسبت بدان دغدغه دارند.

علیزاده تصریح کرد: تعاملات بسیار خوبی با دولت وجود دارد، موافقت یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت اخذ شده است، همچنین در جلسه‌ای که با سرپرست بانک شهر برگزار شد، پیرامون تسهیلات ۶ هزار میلیارد تومانی توافق صورت پذیرفت که خود نشانگر تلاش مدیران شهری و همراهی مدیران کشوری است تا شرایط بهتری برای مشهد فراهم آید.

وی با اعلام اینکه یک نگاه نسبت به حاشیه شهر این است که کاملا نسبت بدان پیشگیری کنیم و اجازه کار ندهیم و نگاه دیگر این است که خدمات داده شود و توسعه پیدا کند، گفت: هر دو نگاه صحیح است، اگر مانع افزایش اسکان ناکارآمد شویم اقدامی بجاست ولی این محدوده داخل شهر بوده و باید تعریف درستی نسبت بدان داشته باشیم و سطح خدمات را ارتقا دهیم.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چهار هزار هکتار اراضی خالی و بزرگ مقیاس داریم که بایستی نسبت به آن تعیین تکلیف کنیم، از همین رو کارگروهی در کمیسیون حاشیه شهر تشکیل داده و نخبگان را جمع کردیم تا با همراهی دستگاه‌های ذی ربط اتفاق خوبی رقم بخورد.

علیزاده پیرامون طرح تفصیلی اعلام کرد: متاسفانه مطالعات طرح‌های تفصیلی موجود که در حال ابلاغ است، مربوط به سال ۸۸ بوده و عملا امکان تحقق پذیری آن کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد؛ عمر مطالعاتی که دوره اجرای آن ۱۰ ساله است، به اتمام رسیده و ما از وزارت راه و شهرسازی، کمیسیون شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و کمیسیون ماه ۵ انتظار داریم که دست به دست هم دهند تا مردم در مورد این مسئله متضرر نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

وی ادامه داد: از نگاه بنده ابلاغ طرح‌های سوخته که امکان تحقق‌پذیری ندارد، علاوه بر اینکه نمی‌توانند درخواست‌های مردم را پاسخگو باشند، آسیب شهری را نیز به وجود می‌آورد.

,

علیزاده با اعلام اینکه اراضی بزرگ مقیاس باید تعیین تکلیف شود، گفت: نکته منفی اراضی بزرگ مقیاس در طرح‌های تفصیلی این است که برای آن‌ها هیچ کاربری‌ای دیده نشده است، نکته مثبت نیز این است که در این زمین‌ها دست مدیریت شهری باز گذاشته شده که در زمان مورد نیاز، تعریفی بر اساس مکان انجام دهند.

,

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حاشیه شهر یک بیمارستان و یا دانشگاه نداریم، به شدت با کمبود سرانه‌های خدماتی در این مناطق مواجهیم؛ در حاشیه شهر مجموعه فرهنگی متناسب با نیاز مردم وجود ندارد، تنها مجموعه آبی در آن منطقه به شهرداری تعلق دارد که به این مسئله ورود پیدا کرده است.

,

وی با اعلام اینکه ارائه خدمات در حاشیه شهر تنها ۳۰ درصد وظیفه مدیریت شهری و شهرداری بوده و ۷۰ درصد وظایف متعلق به سایر دستگاه‌ها است، اعلام کرد: امیداریم با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت، هر ساله اعتبار مناسبی برای مشهد در نظر گرفته شود.

,

علیزاده افزود: امیدواریم در پایان دوره ششم، شهر مشهد بدون حاشیه بوده و همه محدوده داخل متن قرار گیرد؛ تلاش است حاشیه شهر که به دلیل ارائه خدمات کمتر به این نام خوانده می‌شود، در آینده به محدوده در حال توسعه تبدیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه