اخبار داغ

اتاق بازرگانی خراسان شمالی اسناد تفاهم‌نامه‌های تجاری با قزاقستان را امضا کرد

اتاق بازرگانی خراسان شمالی اسناد تفاهم‌نامه‌های تجاری با قزاقستان را امضا کرد
اتاق بازرگانی خراسان شمالی امروز اسناد تفاهم نامه ها و قردادهای همکاری میان اتاق بازرگانی خراسان شمالی با استان آلماتی کشور قزاقستان را به منظور عملیاتی شدن آنچه که توافق شده اند را امضا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، سعید پور آبادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با رسانه در این باره اظهار کرد: پس از هفت ماه پیگیری های مستمر سرانجام در آبان ماه امسال امکان اعزام هیات تجاری خراسان شمالی به کشور قزاقستان فراهم و انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

پورآبادی گفت: در این سفر تفاهم نامه های همکاری میان استان خراسان شمالی با استان آلماتی کشور قزاقستان منعقد شد.

,

وی عنوان کرد: برگزاری آیین نوروزگاه سال 1401 در خراسان شمالی با حضور میهمانان قزاقستانی، واگذاری 10 هکتار زمین در استان آلماتی به خراسان شمالی به منظور ایجاد مرکز نمایشگاهی، فروشگاهی، هایپر مارکت و سردخانه به کشور جمهوری اسلامی ایران با مرکزیت خراسان شمالی همچنین حمایت از کشت فرسرزمینی خراسان شمالی در قزاقستان و سرمایه گذاری مشترک به منظور ایجاد مرکز تخصصی پزشکی در استان آلماتی از جمله تفاهم نامه های میان طرفین بود.

,

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین افزود: جذب سرمایه گذاران ایرانی در حمایت از واحد تولیدی واکسن کرونا در استان آلماتی، ایجاد دفتر پژوهش و آموزش با رویکرد کشاورزی در استان آلماتی، اختصاص دفتر پژوهش در دانشگاه آلماتی در زمینه توسعه و پژوهش کشاورزی بین دو استان خراسان شمالی و آلماتی، اختصاص دفتر در شهرداری آلماتی به خراسان شمالی و اختصاص یک دفتر برای تجار قزاقستانی در اتاق بازرگانی خراسان شمالی و ایجاد واحد تولید شیرینی و شکلات در قزاقستان از دیگر تفاهم نامه های همکاری میان طرفین بود.

,

پورآبادی یادآور شد: در زمینه اختصاص زمین به یکی از تجار استان خراسان شمالی در استان آکتائو در کشور قزاقستان به منظور تولید بتن سبک، در زمینه ایجاد خط تولید لبنیات در کشور قزاقستان همچنین در زمینه ارسال الکترود به استان آلماتی و تامین نهاده های دامی از استان آلماتی برای خراسان شمالی نیز قرارداد امضا شدند.

,

به گزارش عصراترک امروز اسناد تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری میان اتاق بازرگانی خراسان شمالی با استان آلماتی کشور قزاقستان به منظور عملیاتی شدن آنچه که توافق شده بودند، توسط اتاق بازرگانی خراسان شمالی مهر و امضا شدند.

,

بر اساس این گزارش، این اسناد به امضای کشور قزاقستان رسیده اند.

,

همچنین بر اساس این گزارش، سعید پورآبادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود یادآور شد: در زمینه خواهر خواندگی میان استان های آلماتی و خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد و آلماتی همچنین نامگذاری خیابان و یا میدانی در شهرهای بجنورد و آلماتی با رویکرد احیای تجاری میان دو کشور و آشنایی با فرهنگ و ظرفیت های یکدیگر نیز توافق اولیه ای از شهرداری بجنورد گرفته شده که برای اخذ مصوبه از شورای شهر و شهرداری بجنورد نیز پیگیری را انجام خواهیم داد.

,

پورآبادی در ادامه اعلام کرد: طی هشت ماهه نخست امسال از خراسان شمالی به کشور قزاقستان به ارزش 120 هزار دلار به وزن سه میلیون و 44 هزار کیلوگرم در زمینه ارسال محصولات سیمان، بتن سبک، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی صادرات انجام شد که امیدوار هستیم با عملیاتی شدن تفاهم نامه های امضا شده اخیر میان طرفین نیز حجم صادراتی خراسان شمالی به کشور قزاقستان تا 80 درصد افزایش یابد.

,

به گزارش عصراترک، در این جلسه مهرداد داودزاده، معاون امور بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان شمالی نیز اظهار کرد: پس از امضای این تفاهم نامه ها، حال می بایست اتاق بازرگانی خراسان شمالی کمیته ای به منظور دریافت برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی و نهادهای غیر دولتی مخاطب این تفاهم نامه ها و قرارداد های همکاری را برای اجرای کار تشکیل دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه