اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

مکتب حاج قاسم؛ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور

مکتب حاج قاسم؛ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور
عابدی گناباد گفت: کشورهای بیگانه و سلطه گر اگر سرمایه‌گذاری در کشور انجام دهند به دنبال آن هستند که ده برابر آن منافع اقتصادی و سیاسی خود را تامین کنند اما در واقع مکتب حاج قاسم راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عابدی گناباد، کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نماد یک مکتب بود، مکتبی که از دل گفتمان امام خمینی(ره) بیرون آمده بود و درواقع این مکتب برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در ابتدای انقلاب این فرهنگ توانست با تاسی از نگاه امام حسین(ع) که چیزی جز ظلم ستیزی و حمایت از مستضعفین نبود روند انقلاب را پیش ببرد و در خاطرات حاج قاسم آمده است که او نیز از همین قشر مستضعف بود و از این قشر وارد گفتمان امام خمینی(ره) شد.

,

عابدی گناباد خاطرنشان شد: نقش حاج قاسم در دوران ابتدایی انقلاب در کرمان و پس از آن در 8 سال دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست از طرف دیگر ایشان پس از دفاع مقدس نسبت به آرام کردن آشوب های جنوب شرق کشور ورود داشتند که اگر آن آشوب ها ادامه می یافت قطعا خسارات جبران ناپذیری به انقلاب وارد می شود و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در آن مناطق از آن چیزی که هم اکنون هست، قطعا بدتر می شد و عواقب بیشتری نیز برای کشور ایجاد می کرد.

,

این مدرس دانشگاه بیان کرد: یکی دیگر از حوزه هایی که حاج قاسم به خوبی به آن وارد شد بحث وحدت بین شیعه و سنی بود که از دل اقدامات وحدت آفرین حاج قاسم در سیستان و بلوچستان، شهید شوشتری ها بیرون آمدند.

,

وی ادامه داد: پس از آن حاج قاسم وارد نیرو قدس شد در آن جا نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی همچون کمک به جبهه آزادی بخش فلسطین، جنگ 33 روزه، نابودی داعش و حمایت از مستضعفین نوار غزه بودیم از طرفی اگر حاج قاسم سلیمانی نبود قطعا سوریه سقوط می کرد و در حال حاضر وضعیت عراق اینچنین که امروز هست، نبود.

,

عابدی گناباد افزود: در حال حاضر مسئولان عراقی و اقلیم کردستان به این موضوع اعتراف کردند که در خصوص ورود داعش به عراق اگر کمک های ایران و مدیریت مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی نبود قطعا بغداد، اربیل، سلیمانیه سقوط می کرد بنابراین مجاهدت های حاج قاسم و یارانش از ابتدای انقلاب اسلامی باعث شد تا نام و مکتب حاج قاسم برای همیشه در تاریخ و دل مردم ایران جاویدان شود.

,

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور است، گفت: کشورهای بیگانه و سلطه گر اگر سرمایه گذاری در کشور انجام دهند به دنبال آن هستند که ده برابر آن منافع اقتصادی و سیاسی خود را تامین کنند کما اینکه در حال حاضر در کشورهای عربی که گفتمان آن ها سازش است داریم مشاهده می کنیم که عملا مدیریت این کشورها توسط کشورهای غربی انجام می شود.

,

وی در پایان تاکید کرد: با توسل به گفتمان حاج قاسم می شود بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد، کسی مخالف دیالوگ با کشورهای خارجی نیست اما اینکه خوشبین به غرب باشیم و راهبرد این باشد که مشکلات داخلی با ارتباط با غرب حل شود توهمی بیش نیست و نمونه آن کشور مصر است که ارتباط بسیار خوبی با غرب دارد ولی مشکلات داخلی آن هنوز پا برجاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه