اخبار داغ

طراح مد:

نظارت دولت بر بازار مد و لباس کشور ضروری است

نظارت دولت بر بازار مد و لباس کشور ضروری است
مهلا صمدی گفت: استان البرز با تنوع اقوام ایرانی پتانسیل تولید لباس‌هایی با طرح و رنگ متنوع دارد، بنابراین متولیان فرهنگی باید این ظرفیت را در استان فراهم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک طراح مد در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مدگرایی به عنوان حقیقتی اجتناب ناپذیر و جزئی لاینفک از جامعه مصرفی و ماشینی است و تنها جوامع تقلیدکننده از این پدیده نوظهور آسیب جدی می بینند.
مهلا صمدی ادامه داد: مد باعث منفعل شدن جوانان و از کارافتادن قوه ابتکار و نوآوری آنها می شود.
وی افزود: چرخه مدگرایی صدمات جبران ناپذیری بر فرهنگ ملت ها می گذارد، برای مثال شلوارهای جین پاره اصلا در فرهنگ ما جایگاهی ندارد اما پدیده مد این را بر فرهنگ ما تحمیل کرد.
این طراح تصریح کرد: پیروی از مدها جوامع را به سوی مصرف گرایی سوق می دهد و زندگی مصرفی ریشه در فرهنگ همان کشورهای مبدا دارد و به تدریج باعث ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی کشورهای مقصد می شود.
صمدی گفت: چرخه مدگرایی باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و خلق نوآوری در کشورهای پیروی کننده از مد می شود.
وی ادامه داد: طراحان مد بسیار قدری در کشور فعالیت می کنند که چون کارشان دیده نمی شود در جشنواره های مد غربی شرکت می کنند و افتخار خود را در آنجا ثبت می کنند.
صمدی افزود: امروز ایران با تمدن و فرهنگی کهن برای تهیه لباس از مدهای غربی استفاده می کند در صورتی که در پوشش اقوام ایرانی تنوع رنگ و سبک وجود دارد.
این طراح تاکید کرد: باید کارگروه های مد و لباس در هر استانی تشکیل شود و متناسب با ظرفیت آن استان پوشش داخلی تولید و نیاز مصرف کننده از لباس بومی تامین شود.
وی بیان کرد: امروز قاچاق لباس های ارزان قیمت چینی به شدت بر تولید پوشاک داخلی ضربه زده است. دولت باید به موضوع قاچاق لباس وارد شود.
صمدی گفت: استان البرز با تنوع اقوام ایرانی پتانسیل تولید لباس هایی با طرح و رنگ متنوع دارد، بنابراین متولیان فرهنگی باید این ظرفیت را در استان فراهم کنند.
این طراح ادامه داد: سالانه نمایشگاه های مد و لباس محدودی در کشور برگزار می شود، بنابراین ضرورت افزایش این جشنواره ها با توجه به نیاز مخاطب حس می شود.
وی افزود: مردم باید تولیدات متنوع داخلی را به وفور در بازار ببینند، قطعا اگر ۵۰ درصد پوشاک کشور از تولید داخل تامین شود، در آن زمان شاهد پتانسیل این حوزه در کشور هستیم.
صمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون درصد بالایی از پوشاک از طریق مد غربی و قاچاق تامین می شود که باید مسئولین امر ورود کرده و بر این بازار نظارت کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه