اخبار داغ

در پی بارش‌های سنگین روزهای اخیر؛

رکورد ۴۰ ساله بیشترین بارندگی در چابهار شکسته شد/ روزنه امیدی برای کاهش اثرات خشکسالی و تقویت منابع آبی

رکورد ۴۰ ساله بیشترین بارندگی در چابهار شکسته شد/ روزنه امیدی برای کاهش اثرات خشکسالی و تقویت منابع آبی
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش های سنگین چند روز اخیر گفت: چابهار رکورد بیشترین مقدار بارش خود را در ۴۰ سال اخیر شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در حالی که شهر چابهار از سال ۱۳۶۱ تا کنون حداکثر بارش خود را در تاریخ ۱۶ دیماه ۱۳۸۶ با میزان ۱۰۷.۴ میلی متر در یک روز تجربه کرده است، این مقدار با افزایش ۳۵ درصدی در روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ به بیشترین مقدار خود با مقدار ۱۴۴.۸ میلی متر رسیده که رکورد ۴۰ ساله ی بیشترین بارش خود را شکسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی افزود: شهر کنارک نیز در حالیکه بیشترین مقدار بارش را در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ و به میزان ۱۲۱.۲ میلی متر به خود دیده بود، تا روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ با افزایش ۵۶ درصدی، میزان بارشش به ۱۸۹ میلی متر رسید که از بدو تاسیس ایستگاه بارانسنجی این شهر، بی سابقه بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شهر تیس، سومین شهر پربارش استان نیز از این قاعده مستثنی نیست و رکورد بارشی خود را طی ۱۸ سال گذشته با افزایش ۵۹ درصدی در مقدار بارش شکسته است.

وی با اشاره به مقدار بارش شهر تیس در روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۴۰ میلی متر، حداکثر مقدار بارش شهر تیس را ۸۸ میلی متر و در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ اعلام کرد.

حیدری میانگین بارش های سالانه چابهار، کنارک و تیس را به ترتیب ۱۱۰.۳، ۱۱۰.۲ و ۱۱۰.۴ میلی متر عنوان و ابراز امیداوری کرد: بارش های اخیر و پیش رو در هفته آینده، باعث کاهش اثرات خشکسالی و تقویت منابع آبی استان شود.

انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه