اخبار داغ

مقاومتی تکرار نشدنی از سردار دل‌ها در جنگ اقتصادی

مقاومتی تکرار نشدنی از سردار دل‌ها در جنگ اقتصادی
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش و مقاومتی که شهید سلیمانی در زمان حیات خود، در برابر دسیسه های جریان سلطه در فضای جنگ اقتصادی داشت بعد از فاجعه شهادت ایشان مشخص شد؛ روابط اقتصادی ما بعد از ایشان به مشکل برخورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در خصوص نقش حاج قاسم سلیمانی در روابط اقتصادی و اقتصاد بین الملل اظهار کرد: یکی از حلقه های مهم جنگ اقتصادی که علیه ما در این ۱۰ ساله اخیر آغاز شد جنگ اقتصادی همراه با ناامنی کشورهای منطقه است، که معمولا ما به علت طولانی بودن مرزهای دریایی، زمینی کشورمان  از نظر تجاری تحریم ناپذیر خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: معمولا کالاها در کشور ایران واردات و صادرات می‌شوند و قابل محدودسازی نیستند، ما  کشور کوچکی نیستیم که معاملاتمان قابل رصد باشد، لذا به صورت مکمل سیاست  ناامن سازی از سوی نظام سلطه در کشور های همسایه هم دنبال شد، این نا امن سازی در  کشور های همسایه یعنی کشور های عراق به علت نزدیکی مذهبی، افغانستان و پاکستان، سوریه که تنها کشور عربی بود که همیشه با ما همکاری داشت و کشور های دیگر که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی بودند، علیه ما آغاز شد.

,

وی بیان کرد: نقشی که شهید سلیمانی در این بین داشت به دلیل محور مقاومت و حفظ محور مقاومت در برابر دسیسه ها و نقشه هایی که جریان سلطه داشت و در فضای جنگ اقتصادی ما، نگذاشت این منافذ تنفسی اقتصاد کشور مسدود شود و در این راستا با همپوشانی‌ها تلاش‌های فراوان انجام داد.

,

طغیانی متذکر شد: نقشی که حاج قاسم در عراق و بین گروه‌های شیعه ایفا میکرد، بعد از رفتن ایشان مشخص شد، بعد از فاجعه شهادت ایشان فشار از طرف عراق بر روری روابط اقتصادی بیشتر شد. جریان آمریکایی در عراق تا زمانی که فرمانده شهید سلیمانی بود امکان نقش‌آفرینی‌ ضعیفی داشتند، بعد از شهادت ایشان کار در عراق و لبنان سخت‌تر شد و جریاناتی را درست کردند که ما روابط اقتصادی که داشتیم با مشکلاتی همراه شد، این موارد نشان دهنده نقش حاج قاسم بود که در سال‌های قبلش ایفا می کرد.

,

وی ادامه داد: کفه توازن گروه‌های شیعی در عراق به نفع جمهوری اسلامی معمولا با نقش آفرینی شهید سلیمانی همراه بود، بعد از شهادت حاج قاسم دشواری‌هایی ما پیدا کردیم که مملوس است.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شخصیت حاج قاسم گفت: اگر بخواهیم در خصوص  ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی سخن بگوییم از بعد فردی ایمان به راه، عمل جهادی، اخلاص در عمل، مومن به این بود که راه حق را باید رفت، حاج قاسم با وجود اینکه یک جایگاه نظامی در مجموعه نیروی قدس داشتند ولی از نظر من، یک نوع دیپلماسی فعال و روابط و ارتباطات بین المللی در جبهه مقاومت را دنبال می کرد.

,

وی ابراز داشت: حاج قاسم کاملا نقش همگرای فعال داشت شاید به گونه‌ای بود که هیچ جریان سیاسی، ایشان را منتسب به خود نمی کرد و  همه ایشان را از خودشان می دانستند.

,

طغیانی در پایان متذکر شد: نکات جالبی از بعد اجتماعی شهید سلیمانی این بود که در عین حفظ اصول و ارزش هایی که ایشان به آن پایبند بود، همه مجموعه حفظ نظام برای ایشان احترام قائل بودند، و ایشان را  از خودشان می‌دانستند در بین جریانات محور مقاومت کنشگری فعال داری داشتند که لازمه الگو گرفتن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه