اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

بازگشت محصولات کشاورزی به علت عدم تطابق استاندارهای دو کشور بوده است

بازگشت محصولات کشاورزی به علت عدم تطابق استاندارهای دو کشور بوده است
علی اکبر علیزاده گفت: روسیه استاندارد های خاص خود را در رابطه با محصولات کشاورزی دارد و دوعلف کش مورد استفاده در ایران که مورد تایید اتحادیه اروپا نیز هست دارد که قرار است با اعزام یک هیات نظارتی از روسیه به ایران بررسی های لازم انجام و اختلاف استانداردهای دو کشور بررسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ در چند هفته گذشته به طورمکرر محصولات کشاورزی ایران با دلایل مختلف از کشورهای همسایه برگشت خورده و این موضوع در حال حاضر اخبار داغ رسانه های مختلف شده است به طوریکه در رسانه ها وجه مشترک بازگشت تمام محصولات کشاورزی به موضوع آلودگی و استفاده از سموم غیراستاندارد اشاره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,

علی اکبر علیزاده عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در توضیح علت بازگشت این محصولات به خبرنگار مرآت گفت: در حال حاضر به برکت دولت سیزدهم  جهش چشمگیری درصادرات محصولات کشاورزی به کشورهای شرقی را شاهد هستیم، به طوریکه در دولت گذشته مبلغ صادرات ایران به روسیه تنها 300میلیون دلار بود که در حال حاضر این مبلغ به امیلیارد  دلار رسیده است.

,

این عضوخانه ملت در این راستا خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش صادرات به کشورهای بلوک شرق به طورمثال درگذشته تنها 4الی 5 گلخانه محصولات خود را صادر می کردند که این تعداد در حال حاضر به بیش از 50 تا 70 گلخانه افزایش یافته است و به فراخور حواشی به دلیل نا آشنایی کشاورزان با نظام قرنطینه در دنیا ایجاد شده است.

,

علیزاده در توضیح علت بازگشت فلفل دلمه ای گلخانه ای از کشور روسیه نیز اظهار کرد:روسیه استاندارد های خاص خود را در رابطه با محصولات کشاورزی دارد و دوعلف کش مورد استفاده در ایران که مورد تایید اتحادیه اروپا نیز است قرار است با اعزام یک هیات نظارتی از روسیه به ایران بررسی های لازم انجام و اختلاف استاندارد های دوکشور حل وفصل شود.

,

نماینده مردم دامغان همچنین تاکید کرد که باید مراقب کارشکنی دشمنان نظام بود که از ارتباط ایران با کشورهای شرقی وکمرنگ شدنارتباط با غرب به دنبال حاشیه سازی دستاوردهای دولت سیزدهم هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه