اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران خبر داد:

سرانه فضای آموزشی تهران، پایین‌تر از میانگین کشوری

سرانه فضای آموزشی تهران، پایین‌تر از میانگین کشوری
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: سرانه آموزشی در سطح کشور به ازای هر دانش‌آموز ۵.۸ و در استان تهران شامل شهر و شهرستان‌های تهران در مجموع ۳.۸ متر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی هاشمی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی یعنی مهاجرت از سراسر کشور به تهران و مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان‌های استان، در سال تحصیلی جاری با افزایش ۶۴ هزار نفری دانش‌آموزان همراه بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: به این ترتیب در سال تحصیلی جاری جمعیت دانش‌آموزی به حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز افزایش یافته‌اند، بنابراین افزایش جامعه هدف نیازها و امکانات مقتضی اعم از فضای آموزشی و نیروی انسانی را می‌طلبد.
,
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ۴۹ واحد آموزشی که به همت خیرین و یا توسط نوسازی مدارس و با استفاده از اعتبارات دولتی ساخته شده، بخشی از جمعیت دانش‌آموزی را هدایت کرده‌ایم.
,
 
,
هاشمی تاکید کرد: بخش دیگری از جمعیت دانش‌آموزی به مجموعه تراکم کلاس‌ها در شهرستان‌های استان افزوده و گنجانده شده‌اند.
,
 
,
وی بیان کرد: نیازسنجی در این حوزه در قالب دفتر جهاد مدرسه‌سازی در سطح استان به تفکیک مقاطع تحصیلی به لحاظ تفکیک جمعیت دانش‌آموزی در حال تدوین و ترسیم است، تا فضای روشنی از نیازها مشخص شود.
,
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران عنوان کرد: سرانه فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان به تناسب جغرافیا و محل استقرار متفاوت است، به عبارت بهتر سرانه آموزشی در برخی شهرستان‌ها بالاتر از شاخص‌ها و در حجم عمده‌ای دیگر از جمله شهرک‌های اقماری و مناطق پرتراکم و مهاجرپذیر پایین‌تر از میانگین کشوری است.
,
 
,
هاشمی تصریح کرد: تخصیص سرانه آموزشی در سطح کشور به ازای هر دانش‌آموز ۵.۸ و در استان تهران شامل شهر و شهرستان‌های تهران در مجموع ۳.۸ متر است، از این‌رو نیازمند ایجاد فضاهای آموزشی بیشتر هستیم.
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه