اخبار داغ

مرکز مدیریت راه‌های کشور:

برف راه ارتباطی بیش از ۱۳۰ روستای غرب مازندران را بست/ انسداد چالوس و آزادراه تهران، شمال برای دومین روز

برف راه ارتباطی بیش از ۱۳۰ روستای غرب مازندران را بست/ انسداد چالوس و آزادراه تهران، شمال برای دومین روز
هم‌زمان با افزایش بارش‌های سنگین، یخبندان و برودت هوا، از دیروز در مازندران راه بیش از ۱۳۰ روستای شهرستان‌های غرب استان بسته شد و جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال برای دومین روز پیاپی مسدود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق اعلام راهداری، هم‌زمان با افزایش بارش‌های سنگین، یخبندان و برودت هوا، از دیروز در مازندران راه بیش از ۱۳۰ روستای شهرستان‌های غرب استان بسته شد و جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال برای دومین روز پیاپی مسدود شد و در شهرستان های نوشهر ، کلاردشت ، چالوس و نور راه ارتباطی روستاها مسدود شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس، کلاردشت و نوشهر صبح امروc از بسته شدن راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای مناطق کوهستانی این شهرستان‌ها بر اثر بارش سنگین برف خبر داد. 

,

مهدی صفایی گفت: راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا در بخش کجور نوشهر ، ۳۳ روستا در مسیر "دزدبن "- "دلیر " و  ۱۷ روستای حدفاصل منطقه "طویر " و "ناتر" بخش مرزن آباد  چالوس و ۶ روستای شهرستان کلاردشت از شب گذشته تاکنون بسته است.

,

وی همچنین از بسته بودن جاده کندوان تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت که ارتفاع برف در ارتفاعات این محور به حدود ۵۰ سانتی متر رسیده است.

,

کندوان  از حوالی ساعت ۹ دیروز، دوشنبه به علت برف سنگین و نیز لغزندگی سطح جاده به روی وسائط نقلیه موتوری بسته شد.

,

صفایی همچنین با اعلام این که ارتفاع برف در روستاهای نوشهر، چالوس و کلاردشت به حدود ۷۰ سانتی متر رسیده است ، گفت که از نخستین ساعات امروز نیروهای راهداری در قالب پنج اکیپ مشغول انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی به منظور رفع انسداد راه های مسدود شده هستند.

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور هم اعلام کرد که بارش سنگین برف روز گذشته تاکنون در بخش بلده راه دسترسی ۳۰ روستای این بخش را بست.

,

سلیمان ایزدی افزود : با تلاش ها شبانه روزی از عصر روز گذشته نیروهای راهداری جاده اصلی بلده به دوآب و پل زنگوله باز نگه داشته شد ولی مسیرهای ۳۰ روستای این بخش به دلیل بارش سنگین برف از شب گذشته بسته شد.

,

وی گفت هر چند جاده پل زنگوله به بلده از شب گذشته تاکنون چندین بار به صورت مقطعی بسته شد ولی با تلاش نیروهای راهداری باز شد و در حال حاضر تردد در جاده های اصلی این بخش نیز با زنجیر چرخ ممکن با کندی صورت می گیرد.

,

وی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی بلده را حدود ۵۰ سانتی متر اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون بارش شدید برف در منطقه ادامه دارد که با متوقف شدن برف عملیات بازگشایی راه ۳۰ روستا این بخش نیز اجرا خواهد شد.

,

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور افزود: از روز گذشته چهار اکیپ مجهز با دو دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر و دو دستگاه نمک پاش مشغول برف روبی جاده های دوآب به بلده و پل زنگوله به بلده هستند و تاکنون نیز ۳۰۰ تن نمک در راه های این بخش پاشیده شده است.

,

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است. شهر بلده از طریق سه جاده دوآب در هراز به طول ۵۳ کیلومتر ، جاده پل زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان نیز به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. جاده پل زنگلوله عموما در نیمه دوم سال بر اثر بارش برف و باران بسته می شود.

,

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

,

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران بارندگی تا پایان روز پنجشنبه در استان ادامه دارد و بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سمنان، البرز، تهران، مازندران و گلستان تداوم دارد.

,

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز گزارش شده است.

,

هم‌اکنون تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین- رشت نیز روان است.

,

بر اساس این خبر، بررسی وضعیت ترافیکی سایر محورها نیز حاکی از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین- کرج محدوده پل فردیس، ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده «گرمدره» و ترافیک سنگین در محور شهریار- تهران حدفاصل میدان «معادن» تا شهرقدس است.
 

,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه