اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ضرورت جهاد تبیین امر به معروف/ قانون‌شکنی مسئولان زنگ خطر است

ضرورت جهاد تبیین امر به معروف/ قانون‌شکنی مسئولان زنگ خطر است
آیت‌الله عبادی با بیان اینکه در مدیریت جامعه انقلابی خود جایگاه قانون را که مهمترین معروف است تبیین نکردیم، گفت: قانون‌شکنی مسئولان زنگ خطر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مدت اگر چه به ظاهر این مسئولیت تحویل حجت الاسلام رحیم‌آبادی می‌شود اما واجب الهی به قوت خودش باقی است و در مسئولیت شما و باقی دوستان بسیج و سپاه هیچ تغییری حاصل نمی‌شود چون فریضه الهی است و مسئولیت جدید هم به این اضافه می شود پس ما تداوم این کار را از شما و مجموعه بسیج و نیروهای دیگر کما فی سابق انتظار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تعبیر امر به معروف و نهی از منکر در اسلام خیلی خاص است و معروف یعنی شناخته شده؛ کار خیر، احسان، وفای به عهد و مبارزه با ستمگر از نظر فطری، عقلانی و وحیانی و قانونی شناخته شده است اما خیانت، دزدی و دورغ در هیج جایی رسمیت و جایگاهی ندارد.

,

وی ادامه داد: چه خوب است که ما به عنوان مسلمان و احساس تکلیف به کمک جامعه خودمان بیاییم و نقش اصلی حکومت اسلامی در سطح جهان ترویج امر به معروف و نهی از منکر است حالا اگر عمل نکنیم گناهکاریم.

,

آیت الله عبادی افزود: مقدم معروف است و این را باید برای جامعه تبیین کنیم و بسیاری از مسئولیت‌ها روی دوش آنان است و اگر فردای قیامت مردم بگویند نمی‌دانستم، بنده و شما باید بار مسئولیت آنها را هم بپذیریم چون برای آنها تبیین(جهاد تبیین) نکردیم.

,

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در مدیریت جامعه انقلابی خود نیز جایگاه قانون را که مهمترین معروف است تبیین نکردیم، گفت: کسی که با صدها تأسف به تقلید کورکورانه از دشمن، قانون را ندیده می گیرد، خیلی ننگ است؛ حالا هر تعبیری و اسمی می خواهند روی آن بگذارند اما بحث شعور مطرح است چطور شد که ما از دشمن پیروی می کنیم اما قانون کشور، عقل، دین و فطرت را ندیده می گیریم، این دیگر جهل ظلمات است.

,

وی بیان کرد: جالب است همین انسان، ده‌ها هزار طلب قانونی برای خود قائل است و اگر امنیت و معیشت او به خطر بیفتد فریاد می کشد؛ این همه تشکیلات قانونی در سیستم های مختلف فعالیت می کنند تا امنیت و معیشت کشور را تأمین کنند و ما شب راحت بخوابیم.

,

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه بدون حاکمیت تشکیلات و سیستم قانونی نمی توان امنیت و معیشت کشور را تأمین کرد، افزود: انواع و اقسام آنهایی که در دنیا ناامنی ایجاد می کنند مگر می‌گذارند، می‌بینید که ده‌ها هزار انسان آواره در کشورهای اروپایی ناپدید می‌شوند هیچ کسی نمی‌پرسد اینها چه شدند؟ بنابراین امنیت و معیشت خود به خود وجود نمی‌آید اما برخی اینقدر شعور ندارد رسماً در جامعه قانون‌ را می‌شکند و بعد سرش را بالا می گیرد و به عنوان روشنفکر و آزاد طلبکار است!

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه گاهی افراد با قانون‌شکنی ابراز دست بیگانه می شوند این خیلی مسئله است، ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم به فرزند خودمان تفهیم کنیم که این آبروریزی خود را از نظر شعور حفظ کن و اگر دشمن در فضای مجازی و حقیقی و مدیریت نفوذی کار بدی می‌کند شما گول نخور.

,

وی با اشاره به اینکه هر جامعه ای وقتی به اهداف و آرمان های خود می رسید که قانون مربوطه را حفظ کند، گفت: همه کشورها و کارها قانون دارد که باید رعایت شود. حتی کسانی که دنیای خود را می خواهند این نظام و قانون آن را حفظ کنند چون بهترین قانون روی زمین است، این هوس‌رانی و قانون شکنی و خیانت‌ها که دشمن به شما القا می کند، دشمن دوست شما نیست و در انتظار اندلس جدید است تا شما را قتل و عام کند.

,

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه سازش با دشمن او را قانع نمی کند، بیان کرد: اگر این نظام بشکند یک اسپانیای دیگر برای قتل و عام خود شمایی است که قانون می شکنید در انتظار است. شما خیال می کنید اگر این انقلاب آسیب ببیند به سال ۵۶ باز می گردید؟ خیر به اندلس برمی گردید بنابراین با احساس تکلیف بیشتر باید علمی و معقول عمل کنیم.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قانون‌شکنی مسئولان زنگ خطر است، عنوان کرد: امور لوازمی دارد که آن نتایج اعمال خود ماست و اگر ضعیف و بد و مشکلاتی داریم باید خودمان درست عمل کنیم چون نتیجه هر کاری به اعمال خود ما برمی گردد.

,

وی در پایان افزود: اگر همه کارهای خیر را در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهیم امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه