اخبار داغ

کارشناس جمعیت مطرح کرد:

تک فرزندی تهدیدی خاموش برای آینده کشور است

تک فرزندی تهدیدی خاموش برای آینده کشور است
محمدعلی خلیل زاده گفت: گرایش خانواده‌های ایرانی به تک فرزندی طی چند سال اخیر، آینده کشور را به خطر انداخته و بحران جدی پیری جمعیت را رقم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس جمعیت در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سالمندی را می توان در جامعه با موالید به مرز تعادل رساند.

محمدعلی خلیل زاده ادامه داد: اکثر زوجین طبق آخرین نظرسنجی ها تمایل دارند بعد از ازدواج دو الی سه فرزند داشته باشند، اما شرایط و مشکلات در زندگی متاهلی آنها را به تک یا یک فرزندی سوق می دهد.

وی افزود: متأسفانه بیش از ۴۰ درصد از خانواده ها بی فرزند یا تک فرزند هستند.

این کارشناس تصریح کرد: برای حل بحران جمعیتی کشور باید هر خانواده ۳ فرزند داشته باشد تا پنجره جمعیتی کشور بسته نشود.

وی ادامه داد: با ارزش ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است که خود محور مهم پیشرفت بوده و اگر دولت به عنوان سرمایه به جمعیت کشور نگاه کند باید این مهم را برای خانواده ها فراهم کند.

این کارشناس افزود: اگر ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند شوند با کل بودجه کشور هم نمی توان از آنها حمایت کرد.

خلیل زاده گفت: در جامعه سالمند روحیه نشاط و امیدواری از بین می رود و خانواده ها دچار استرس و اضطراب شده و فرزندپروری دچار مشکل می شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون بخش مهمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند و فرصت جبران وجود دارد، بنابراین متولیان باید با فراهم کردن شرایط و دادن امتیاز های خاص به زوجین زمینه افزایش جمعیت جوان کشور را در آینده فراهم کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه