اخبار داغ

کارشناس رسانه:

رسانه ملی برای کودکان و نوجوانان چیزی در چنته ندارد

رسانه ملی برای کودکان و نوجوانان چیزی در چنته ندارد
محمدارسلان کاظمی گفت: امروز دست های رسانه ملی برای کودکان و نوجوانان از برنامه هایی که کودکان را به تفکر، مهارت و خلاقیت سوق دهد و در عین حال جذاب باشد خالی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: طی دهه های گذشته فرزندان در معرض رسانه هایی مانند تلویزیون، فیلم، موسیقی، بازی های ویدئویی و برنامه های اینترنتی قرار گرفته اند که بر خشونت و بی رحمی تاکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدارسلان کاظمی ادامه داد: این شرایط بر کودکان تاثیر گذاشته، زیرا رفتار معمولا از طریق تقلید از تجربه های مشاهده شده یاد گرفته می شود.
,
 
,
وی افزود: به میزانی که کودکان نمونه های خشونت و ترس ببینند، احتمال آنکه چنین رفتاری را تقلید کنند، بیشتر است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: تماشای برنامه های تلویزیون که حاوی پیام های اجتماعی هستند، روحیه همکاری، حساسیت و مهربانی را در کودکان افزایش می دهد و آنها به تقلید از این گونه رفتارها علاقمند می شوند.
,
 
,
کاظمی گفت: امروز دست های رسانه ملی برای کودکان و نوجوانان از برنامه هایی که کودکان را به تفکر، مهارت و خلاقیت سوق دهد و در عین حال جذاب باشد خالی است.
, خالی است,
 
,
این کارشناس تاکید کرد: بیشتر برنامه های تولید شده برگرفته از رسانه های غربی است و تولید کنندگان به فکر تولیدات خلاق نیستند.
,
 
,
کاظمی افزود: ایرانیان در دنیا انسان های باهوشی هستند، اما امروز دشمن برای هوش کودکان و نوجوانان ما برنامه دارد.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: تماشای مداوم تصاویر بی رحمانه، رفتارهای غیر انسانی را به کودکان می آموزد و توان همدلی را در آنها خفه می کند.
,
 
,
وی گفت: طبق آخرین پژوهش ها تماشای خشونت، کودکان را ستیزه خو، نا آرام و هراسان می کند و خلاقیت و شهود را از آنها می گیرد.
,
 
,
کاظمی افزود: اگر این رفتارهای دشمن در رسانه های مختلف را کنار همدیگر قرار دهید، متوجه برنامه ریزی استکبار برای کاهش ضریب هوشی به ویژه در نسل جوان می شوید.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین باید در انتخاب سرگرمی کودکان دقت کنند تا خود به دشمن در این زمینه کمک نکننند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه