اخبار داغ

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد

روند فعلی کمیسیون ماده ۱۰۰ یعنی پذیرش تخلف/ساخت‌و‌ساز بدون پروانه ۷۰ درصدی ساختمان‌ها در یزد خطرناک است

روند فعلی کمیسیون ماده ۱۰۰ یعنی پذیرش تخلف/ساخت‌و‌ساز بدون پروانه ۷۰ درصدی ساختمان‌ها در یزد خطرناک است
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه روند فعلی کمیسیون ماده ۱۰۰ درحقیقت پذیرش انجام تخلف است گفت: ساخت‌و‌ساز بدون پروانه ۶۰ تا ۷۰ درصدی ساختمان‌ها در یزد خطرناک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدصالح جوکار نمانیده یزد، اشکذر و بخش ندوشن صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه قوانین چهارچوب را مشخص می کنند اظهار داشت: قانون بستر را برای اینکه هر کسی هر کاری که دلش خواست انجام دهد فراهم نمی کند به همین دلیل قوانین ما قوانین بازدارنده هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه ممکن است قوانین تسهیل امور برای دستگاه های دولتی، اجرایی و مردم می کنند گفت: در برخی موارد ما با خلاء قانونی روبرو هستیم و باید نسبت به اصلاح و رفع آن اقدام کنیم.

,

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال ما در حوزه ساخت‌و‌ساز برای اینکه مشکل تخلفات را حل کنیم و جلوی گره خوردن در کار مردم را بگیریم؛ اقدام به ایجاد کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌کنیم که در واقع راه‌اندازی این کمیسیون به معنی پذیرفتن انجام تخلف است.

,

, ,

 

,

جوکار خاطرنشان کرد: در این کمیسیون مواردی از جمله جریمه، حکم تخریب و تخفیف صادر می شود و بیشتر تلاش بر این است که حفظ رضایت مردم را در این کمیسیون داشته باشند.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیلی از کشورها از طریق اعمال قانون به یک فرهنگ خاص رسیده اند و رعایت قوانین را نهادینه کردند ولی ما در کشورمان هنوز نتوانستیم رعایت قانون ساخت و ساز را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

,

وی به روند اصلاح رویکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس این طرح آماده شده و جمع‌بندی‌های خوبی تاکنون انجام شده و همچنان بررسی برای رسیدن به یک جمع‌بندی مناسب در حال انجام است.

,

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: یک سری اقداماتی باید انجام شود تا قبل از تخلف جلوی آن گرفته شود نه اینکه وقتی شخص اقدام به ساخت کرد و کارش به پایان رسید حکم تخریب بدهیم و به این صورت خسارت سنگینی به شخص وارد کنیم و از طرف دیگر ناراحتی هم به وجود آید.

,

جوکار ساخت و ساز ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های یزد بدون پروانه ساخت و عدم نظارت فنی را نادرست دانست و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی بسیار خطرناک هستند و در کوچکترین حادثه‌ای می‌تواند خسارت زیادی به دنبال داشته باشد.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر تخلفات ساختمانی، ما در یزد در حوزه نمای شهری و سایر عرصه‌ها هم وضعیت مناسبی نداریم گفت: در حوزه نظارت هم باید با جدیت بیشتری وارد شد و نظارت بر فعالیت مهندسان ناظر هم مورد توجه نظام مهندسی قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه