اخبار داغ

لیگ برتر والیبال| سرنوشت 13 بردها در دستان نمایندگان گرگان و گنبد/ اعلام اسامی داوران و ناظران هفته بیست‌ودوم

لیگ برتر والیبال| سرنوشت 13 بردها در دستان نمایندگان گرگان و گنبد/ اعلام اسامی داوران و ناظران هفته بیست‌ودوم
تیم‌های پیکان، لبنیات هراز، شهرداری ارومیه و مقاومت یزد به عنوان تیم‌های 13 برد جدول در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر والیبال مردان این شانس را دارند که در صورت پیروزی مقابل رقبا و البته به شرط شکست دو تیم شهرداری گنبد و پاس گرگان، بلیت صعود به مرحله پلی‌آف خود را قطعی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته بیست و دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (یکشنبه 10 بهمن‌ماه) با 7 دیدار در شهرهای ورامین، تهران، آمل، اصفهان، ارومیه (دو دیدار) و مریوان پیگیری خواهد شد.

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر والیبال با نبرد سنگین پیکان و شهرداری ارومیه آغاز خواهد شد؛ نبردی که لبنیات هراز و مقاومت یزد هم خواه ناخواه درگیر آن خواهند شد.
هفته گذشته بود که پیکان با پیروزی به موقع و استفاده از شکست ناگهانی شهرداری ارومیه، جایگاه دومی این تیم را در جدول رده‌بندی تصاحب کرد. این هفته اما دو تیم درحالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که از یک طرف شاگردان خودروساز پیمان اکبری به دنبال حفظ جایگاهی هستند که برای رسیدن به آن بیست و یک هفته تمام جنگیدند و در طرف مقابل هم نماینده ارومیه به دنبال اعاده حیثیت و بازگشت به اوج است.
شهرداری ارومیه تاکنون 13 برد 37 امتیاز امتیاز کسب کرده و با باخت هفته بیست‌ویکم به رتبه چهارم جدول سقوط کرد. پیکان اما همانند رقیب 13 برد در کارنامه دارد منتها 40 امتیازی که در کارنامه این تیم نقش بسته، شاگردان پیمان اکبری را در رتبه دوم جای داده. حال باید منتظر ماند و دید برنده این دیدار تماشایی کدام تیم خواهد بود؟

در این بین اما لبنیات هراز که همچون شهرداری ارومیه 13 برد و 37 امتیاز دارد، به مدد معدل ست و امتیاز بهتر در رتبه سوم ایستاده. شاگردان بهروز عطایی این هفته در خانه از تیم شهرداری گنبد (9 برد، 30 امیتاز و رتبه نهم) میزبانی می‌کنند و در صورت پیروزی، علاوه بر این که انتقام شکست دور رفت را خواهند گرفت، می‌توانند جایگاه خود را در رتبه سوم حفظ کنند. البته این مهم، بستگی به نتیجه دیدار دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه هم دارد. آملی‌ها برای رسیدن به هدف، کار آسانی در پیش ندارند. چراکه گنبدی‌ها پیش‌تر هم نشان داده‌اند که حریف خطرناکی هستند. ضمن این که برد گنبد در این بازی، نقشه‌های برخی تیم‌های 13 امتیازی برای صعود به پلی‌آف را نقش برآب خواهد کرد.

البته نباید فراموش کرد که نتیجه دیدار دو تیم مقاومت یزد و سایپا نیز در تعیین رتبه تیم‌های دوم تا پنجم جدول بسیار موثر است. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت تاکنون 13 برد و 36 امتیاز کسب کرده‌اند و در رتبه پنجم ایستاده‌اند. این تیم در هفته بیست و دوم به مصاف نارنجی‌پوشان سایپا به عنوان تیم دوازدهم (با 8 برد و 25 امتیاز) می‌رود. یزدی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار، می‌توانند معادلات مدعیان بالانشین را کاملا بهم بریزند.

در میانه‌های جدول اما تقابل دو تیم مس رفسنجان و راه‌یاب ملل مریوان به عنوان تیم‌های ششم و هفتم، در نوع خود دیدنی خواهد بود. دو تیم 30 امتیازی هستند اما شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس، با 11 برد و داشتن یک پیروزی بیشتر از حریف مریوانی، یک گام جلوتر هستند.

دو تیم پاس گرگان و آذرباتری ارومیه درحالی این هفته در سالن غدیر مقابل هم قرار می‌گیرند که همان‌طور که از قبل اشاره شد، چشم تیم‌های 13 امتیازی جدول به نتیجه بازی پاس گرگان و شهرداری گنبد است. چراکه تنها در صورت شکست این دو تیم در هفته بیست‌ودوم، مجوز صعود برنده 13 امتیازی‌ها به پلی‌آف صادر خواهد شد. پاس گرگان تاکنون 9 برد و  28 امتیاز دارد و صاحب رتبه دهم جدول است. آذرباتری ارومیه نیز با 6 برد و 18 امتیاز موفق به فاصله گرفتن از جایگاهش در قعر جدول نشده است.

این هفته شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین (8 برد، 27 امتیاز، رده یازدهم) با فولاد سیرجان (10 برد، 29 امتیاز، رده هشتم) دیدار می‌کنند. پیروزی در این بازی می‌تواند منجر به تغییر جایگاه نماینده سیرجان شود البته باید دید نتیجه دیدار دو تیم مس‌رفسنجان و راه‌یاب ملل مریوان چه خواهد شد.

تیم صدرنشین سپاهان با امتیاز رویایی 54، در این هفته به دنبال ثبت نوزدهمین پیروزی است. هدفی که روی کاغذ و بررسی کارنامه هورسان به عنوان تیم سیزدهم با 6 برد و 20 امتیاز، برای سپاهانی‌ها چندان دور از دسترس نیست.
 

* برنامه کامل هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15

,

شهرداری ارومیه – پیکان

,

ناظر فنی: امیر طلوع‌کیان، ناظر داوری: محمد شاهمیری، داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: اسماعیل رزقی

,

ورامین، سالن گل‌عباسی، ساعت 16

,

شهرداری ورامین – فولاد سیرجان 

,

ناظر فنی: شهباز صدری، ناظر داوری: بهروز جعفری، داور اول: اصغر میرزایی، داور دوم: حامد آقابراری، داور ویدئوچک: محمد آقایی

,

تهران، خانه والیبال، ساعت 16

,

سایپا – مقاومت یزد

,

ناظر فنی: محمدحسن خوشدل، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: مسعود ذوقی، داور دوم: محمدرضا درفش کاویان

,

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16

,

لبنیات هراز – شهرداری گنبد

,

ناظر فنی: حسین پورکاشیان، ناظر داوری: حمید حق‌بین، داور اول: احمد سرمست، داور دوم: امید فولادی‌وندا

,

مریوان، سالن زاگرس، ساعت 16

,

راه‌یاب ملل مریوان – مس رفسنجان

,

ناظر فنی: امین برق‌لشگری، ناظر داوری: مسعود قاری، داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: هادی تیموری

,

اصفهان، سالن نقش جهان، ساعت 17

,

سپاهان – هورسان 

,

ناظر فنی: محمد ابراهیم‌زاده، ناظر داوری: مجید محسنی‌شوشتری، داور اول: مهدی نویدی، داور دوم: علیرضا پوردهقان

,

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 18

,

آذرباتری ارومیه – پاس گرگان

,

ناظر فنی: امیر طلوع‌کیان، ناظر داوری: محمد شاهمیری، داور اول: وحید پورکاشیان، داور دوم: جواد مرآتی

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه