اخبار داغ

در گفت‌وگوی دانا با کارشناس مسکن مطرح شد؛

قانون بهای تمام شده، موجب کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی قیمت مسکن می‌شود/ مستأجران همیشه سنگ زیرین پرونده‌های قضائی

قانون بهای تمام شده، موجب کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی قیمت مسکن می‌شود/ مستأجران همیشه سنگ زیرین پرونده‌های قضائی
یک کارشناس مسکن با اشاره به مشکلات مستأجران و ضعف قوانین در مجلس و قوه قضائیه گفت: اگر نمایندگان مجلس طرح قانون بهای تمام شده مسکن را به تصویب برسانند قیمت مسکن بیش از ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.
[

مجید گودرزی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ به‌خصوص بازار اجاره، اظهار کرد: بر اساس آمار از ۳۰ میلیون نفر ایرانی مستاجر، که چیزی حدود ۷ میلیون خانوار می شوند و ۴۲ درصد آنان ساکنان پایتخت هستند آمار آنها در طی ۱۰ سال گذشته رو به افزایش بوده و همچنان خواهد بود، چرا که سیاست‌گذاری‌ها در بخش مسکن در ۸ سال گذشته به شکلی بوده که اقشار ضعیف جامعه به‌خصوص قشر کارمند و کارگر و سایر اقشار کشور در تأمین نیاز مسکن با بحران جدی مواجه شدند.

مستأجران همیشه سنگ زیرین پرونده‌های قضائی

وی با بیان اینکه بی‌پناه‌ترین قشر در کشور مستأجران هستند، افزود: متأسفانه برای مستأجران در دستگاه عریض‌وطویل قضائی هیچ جایی وجود ندارد و مستأجران همیشه سنگ زیرین این پرونده‌ها بودند.

گودرزی گفت: سه موضوع در بخش مسکن از جمله کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت مسکن و وام‌های ودیعه مسکن باعث بیشتر شدن مشکل مستأجران شده و متأسفانه رهاشدگی بی‌منطق و عجیب‌وغریب در قیمت مسکن موجب شده تا اجاره‌نشینی یک انتخاب نه! بلکه یک اجبار باشد.

مشکلات مسکن تبدیل به بحران ملی شده

گودرزی با تاکید بر اینکه مشکلات مسکن تبدیل به بحران ملی شده گفت: در بخش قانونی مسکن با مشکلاتی جدی مثل عدم وجود قانون بهای تمام شده مسکن مواجه هستیم، زیرا با وجود گذشت بیش از ۱۱۰ سال از افتتاح نخستین مجلس شورای ملی، حتی یک مصوبه جهت قانونمندکردن قیمت‌گذاری مسکن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما به نمایندگان مجلس انقلابی، پیشنهاد تصویب قانون بهای تمام‌شدهٔ مسکن را داده‌ایم که اگر جسارت این کار را داشته باشند با ورود به این مسئله و با همکاری شورای نگهبان با تصویب این قانون به بازار مسکن سامان می‌دهند.

اگر قانون بهای تمام شده مسکن مصوب شود شاهد کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی مسکن خواهیم بود

این کارشناس مسکن تاکید کرد: اگر این طرح مصوب نشود، ساخت ۴ میلیون واحد هم تأثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد. چرا که هم اکنون هم مسکن مهر با چند آگهی کاذب با قیمت‌های غیرمنطقی و بسیار بالا به فروش می‌رسد.

گودرزی توضیح داد: اگر این طرح مصوب شود، نرخ مسکن بین ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت و چالشی به‌عنوان مسکن نسل فعلی و نسل‌های بعدی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس آمار بانک مرکزی اکنون میانگین نرخ مسکن در تهران ۳۱ میلیون تومان و میانگین ساخت هر متر آپارتمان ۵ تا ۷ میلیون تومان است. ازآنجاکه بیشتر مشارکت‌های ساخت ۵۰ درصدی است، می‌توان نتیجه گرفت نرخ زمین هم به‌اندازه هزینه ساخت است، با این حساب سود سازنده و هزینه مجازات سبب افزایش ۱۲۰ تا ۲۱۰ درصدی نرخ مسکن می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛,
,
, مستأجران همیشه سنگ زیرین پرونده‌های قضائی, مستأجران همیشه سنگ زیرین پرونده‌های قضائی,
,
,
,
,
,
, مشکلات مسکن تبدیل به بحران ملی شده, مشکلات مسکن تبدیل به بحران ملی شده,
,
,
,
,
,
, اگر قانون بهای تمام شده مسکن مصوب شود شاهد کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی مسکن خواهیم بود, اگر قانون بهای تمام شده مسکن مصوب شود شاهد کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی مسکن خواهیم بود,
,
,
,
,
,
, راه دانا,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه