اخبار داغ

در نشست سفیر آذربایجان با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مطرح شد:

سفیر آذربایجان: اجازه نمی دهیم دولت ثالثی از خاکمان برای ایران تهدیدی درست کند/ آیت الله عاملی: توسعه کار مشترک بر روی میراث دو کشور عامل تقویت روابط می شود

سفیر آذربایجان: اجازه نمی دهیم دولت ثالثی از خاکمان برای ایران تهدیدی درست کند/ آیت الله عاملی: توسعه کار مشترک بر روی میراث دو کشور عامل تقویت روابط می شود
سفیر آذربایجان گفت: رییس جمهور ما عنایت خاص بر توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده که آذربایجان اجازه نمی دهد دولت ثالثی از طریق خاک آذربایجان برای ایران تهدیدی درست کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما ، علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و سر کنسول این کشور در تبریز با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شامگاه دیروز دیدار و گفتگو کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

در این ملاقات تمام جوانب تقویت و توسعه روابط دو کشور و راهکارهای رفع موانع بررسی و هر دو طرف بر لزوم تقویت و توسعه رابطه دو کشور و ارتباط بیشتر مسئولین و استفاده دو کشور از ظرفیت یکدیگر تاکید داشتند.

,

آیت الله عاملی در این ملاقات به طور مفصل مساعدت های ویژه ایران در طول اشغال قره باغ را برشمرد .

,

وی با تاکید بر پیام بسیار خطیر مقام معظم رهبری در زمان درگیری طرفین که در آن با صراحت بر تمامیت ارضی آذربایجان و عودت تمام مناطق اشغال شده تاکید شده بود افزود: این حمایت یک حمایت فوق العاده برای آذربایجان بود و شیخ الاسلام به جا تصریح کردند که عنایت مقام معظم رهبری عامل اصلی پیروزی آذربایجان در جنگ اخیر بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیانیه مراجع و ائمه جمعه در حمایت از آذربایجان و مخصوصاً اجلاسیه عظیم ۱۷ ربیع در قم را که در ایام جنگ برگزار شد سنگ تمام در حمایت از آذربایجان و یک حرکت ماندگار تاریخی دانست.

,

وی با تاکید بر اینکه نقش سفراء در اعتلای روابط کشورها بسیار مهم است گفت: همیشه با رشد روز افزون ارتباط دو کشور دست هایی مشکوک تلاش می کنند با رفتارهای تحریک کننده زمینه شقاق و اختلاف بین دو کشور را فراهم کنند و ما همه در این دنیای پرتلاطم  وظیفه داریم با هوشیاری  این گونه توطئه ها را خنثی و به دشمنان دو کشور مجال تحرک و تخریب ندهیم .

,

آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت: کار مشترک بر روی میراث های مشترک مثل شاعرشهیر  نظامی گنجوی می تواند عامل مهمی در تقویت ارتباط دو کشور می شود.

,

در این نشست طرفین با اشاره به اینکه آذربایجان بیشترین اشتراک مرزی را با استان اردبیل دارد بر لزوم توسعه مراودات اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیم مرزی تاکید کردند.

,

علی علیزاده سفیر آذربایجان اظهار داشت: که رییس جمهور ما عنایت خاص بر توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده که آذربایجان اجازه نمی دهد دولت ثالثی از طریق خاک آذربایجان برای ایران تهدیدی درست کند.

,

در این ملاقات سفیر آذربایجان با اشاره به راه اندازی رفت و آمد هوایی بین دو کشور گفت: با پایین آمدن کرونا امیدواریم به زودی رفت و آمد زمینی نیز شروع شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه