اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

دولت باید نظارت‌ها را افزایش دهد/ حذف یکباره ارز ترجیحی آسیب‌زا است

دولت باید نظارت‌ها را افزایش دهد/ حذف یکباره ارز ترجیحی آسیب‌زا است
محمودزاده گفت: به نظر من دولت باید نظارت را افزایش داده و با شیب ملایم و در عرض دو سه سال ارز ترجیحی را حذف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: بنده به شخصه مخالف این موضوع هستم که ارز ترجیحی به صورت یکباره حذف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که زیرساخت های لازم برای کنترل قیمت ها را نداریم، لذا نباید ارز ترجیحی به صورت چکشی و یکباره حذف شود و در کمیسیون کشاورزی نیز مخالف این قضیه بودم.

,

وی گفت: دولت باید برای جلوگیری از ایجاد فساد، نظارت ها را افزایش داده  و با این شیوه های نظارتی اجازه ندهد تا ارز 4200 به کالاهای دیگر غیر از کالاهای اساسی اختصاص نیابد.

,

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 شرکت کار واردات نهادها و کالاهای اساسی را در کشور انجام می دهند، تصریح کرد: در اصل 9 شرکت بیش از 80 درصد کالاها را وارد می کنند و بقیه شرکت ها درصدهای پایینی را سهیم هستند.

,

محمودزاده افزود: دولت باید به جای اینکه واردات کالاهای اساسی با ارزترجیحی را با 9 شرکت انجام دهد؛ تعداد شرکت ها را افزایش دهد و رانت را در این بحث حذف کند.

,

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها در آذربایجان غربی بیش از هشت زنجیره تولید در بخش دام و طیور داریم  که خود این زنجیره ها باید اجازه واردات داشته باشند و نهادهای مورد نیاز خود را تامین کنند و تنها شرکت های خاص نباشد.

,

وی اظهار کرد: دولت اگر نظارت را افزایش دهد، جلوی فساد و اینکه شرکتی ارز ترجیحی را گرفته و در جای دیگری هزینه کند و یا به جای واردات کالاهای اساسی، کالای دیگری وارد کند را می تواند بگیرد.

,

محمودزاده تصریح کرد: به نظر من دولت باید نظارت را افزایش داده و با شیب ملایم و در عرض دو سه سال ارز ترجیحی را حذف کند نه اینکه دولت بیاید و به صورت یکباره ارز ترجیحی را در آرد و دارو و کالاهای اساسی حذف کرده و بگوید به حساب افراد واریز کند.

,

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حذف یکباره ارز ترجیحی قطعا آثار منفی خواهد داشت، افزود: آثار تورمی و روانی را در بخش های مختلف شاهد خواهیم بود و قیمت خدمات نیز افزایش می یابد و این اثرات بدی در جامعه ایجاد می کند.

,

وی با بیان اینکه دولت باید در تصمیم خود تجدیدنظر کند، گفت: با این شیوه دولت موفق نمی شود و مشکلاتی ایجاد می شود.

,

محمودزاده با اشاره به اینکه دولت نباید آدرس غلط دهد، تصریح کرد: قاچاق بهانه ای است که مطرح می شود و به نظرم باید به همان ارز 4200 برگردد چرا که حذف آن هزینه هایی برای جامعه تحمیل می کند.

,

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی می خواهد با واردات کنترل بازار را انجام دهد که این موضوع نیز سبب خروج ارز از کشور و مشکل در تولید داخلی می شود.

,

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی، رویکرد واردات محور دارد، افزود:این موضوع نیز یک چالش فراروی بخش کشاورزی در کشور است و دولت باید رویکرد خود را از واردات محوری به سمت تعادل در واردات و صادرات ببرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه