اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی:

رشد ۲۶ درصدی خونگیری خراسان شمالی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰/ از سرگیری فعالیت واحد‌های سیار انتقال خون در استان

رشد ۲۶ درصدی خونگیری خراسان شمالی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰/ از سرگیری فعالیت واحد‌های سیار انتقال خون در استان
حسین زارع با اشاره به اینکه خونگیری تحت تاثیر کرونا کاهش پیدا کرده است، گفت: با بهبود روند کرونا در استان، در اسفند ماه سال گذشته ۲۶ درصد خونگیری و در فروردین ماه ۳۵ درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین زارع، مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان انتقال خون، هم مانند بقیه بخش های دانشگاه علوم پزشکی متاثر از کرونا بوده، خدمات در این ایام تحت تاثیر قرار گرفته و آمار اهداکنندگان کمتر شده و قطعا نیاز بیمارستان ها به سختی فراهم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی با اشاره به اینکه در انتهای سال ۱۴۰۰ با فروکش کردن کرونا انتقال خون وضعیت بهتری به خود گرفته است، گفت: همچنین در اسفراین مرکز موقت خونگیری به صورت دو روز در هفته فعال شده و در اسفند ماه سال گذشته ۲۶ درصد خونگیری افزایش داشته و در فروردین ماه ۳۵ درصد رشد در خونگیری وجود داشته است.

,

 

,

زارع بیان داشت: علی رغم اینکه خراسان شمالی از زیرساخت کمتری برخوردار است و نیمی از جمعیت در روستاها ساکن هستند و تعداد زیادی از شهرستان ها فاقد مرکز خونگیری هستند، اما با این وجود، خراسان شمالی در گروه  استان های پیش رو در اهدا خون هستند که علاوه بر نیاز استان به تامین شبکه‌خون کشور کمک می کند.

,

 

,

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی یادآور شد: واحد‌های سیار خونگیری که طی دو سال گذشته تحت تاثیر کرونا متوقف شده بودند، با افزایش توسعه فعالیت ها، واحد سیاری فعال خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه